Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med Windows installering på ny Intel SSD

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat montert inn en 180 gb Intel 320 series SSD i maskinen og prøver å installere Windows 7 64 bits. Får feilmeldingen "Windows cannot be installed to disc 0 Partition 1" Har googlet i timesvis og ikke blitt noe klokere. Hjelp :-)

Har kun mus og tastatur innkoblet av USB ting, og har bootrekkefølge DVD nr 1 og SSD nr 2. Har satt ACHI istedefor IDE og har flashet biose'n til siste versjon. Hovedkort: Asus P5K-E

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Var jeg deg ville jeg førsøkt med IDE oppsett i starten bare å se om det gjør noe forskjell. Det kan være AHCI drivere eller raid drivere som feiler selv om driverne finnes på platen.

Jeg vet ikke om du har brukt SSD disken før, så kan du forsøke å formattere den før bruk om du ikke har noe viktige data.

Hvis det heller ikke blir noe løsning på det ville jeg forsøkt f.eks linux kun å se om det kan være problemer med SSD disken som siste utvei.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ok nei disken var helt ny.

Fikk lagt inn Windows etter mye om å men, men da var BSOD problemet

0xc00000e var den forklarende teksten der.

Sendte den i retur og fikk en Corsair istedefor. Mandagsdisk'er de Intel 330 series?

Har hatt 2 SSD'er som har havarert på 1 år, går snart tilbake til vanlig harddisk og venter til de er mer stabile.

Endret av vannslangen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...