Gå til innhold

Diablo 3: Aaaarrgghhh! Serverproblemer!

Anbefalte innlegg

Online petitions er like meningsfylt som å joine grupper på facebook. Dere tror dere utretter noe ved å trykke på en knapp (Like på FB, sign på onlinepetition.com)..sittepåræva-aksjoner funker ikke.

Det er som den der Kony 2012-aksjonen, der 20000 meldte seg på gruppa på facebook, men 20 stk faktisk gadd å møte opp og gjøre noe fysisk.

Endret av Bytex
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Online petitions er like meningsfylt som å joine grupper på facebook. Dere tror dere utretter noe ved å trykke på en knapp (Like på FB, sign på onlinepetition.com)..sittepåræva-aksjoner funker ikke.

Det er som den der Kony 2012-aksjonen, der 20000 meldte seg på gruppa på facebook, men 20 stk faktisk gadd å møte opp og gjøre noe fysisk.

Ingen som taper noe på det heller...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Retrieving hero bla bla bla

Hvorfor i helvette startet jeg å spille dette rælet. Det gir ikke noe annet en frustrasjon.

Selv vri 8 med kjerringa er bedre.

GAH!

Bare vent, jeg har sett på kommende og annonserte prosjekter.

Singleplayer? Glem det. Det er online-only, og "hele" spillet skal du betale så mye som mulig for. Gjerne tusener av kroner.

Noen facebook-spill kan koste titusenvis..

Før kjøpte du hele spillet for 500kr.

Nå er 500kr en brøkdel av prisen og du får også en brøkdel av spillet.

F.eks. nye Sim City-spillet, det får ingen singleplayer kun online. Og det blir integrert et marked helt uten grunn hvor du kan handle med andre spillere. Microtransactions, microtransactions og microtransactions.

Kan ha noe med å gjøre at de som ville "hjelp" med å "ta" Kony egentlig bare var ute etter de enorme oljeresurrsene som ble oppdaget i landet rett i forkant..

De kommer for å ta oljen uansett, de bryr seg lite om du gidder å møte opp fysisk for en eller annen aksjon.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Satt å spilte på torsdag kveld. Fikk da plutselig opp "your party could not be created" midt i en bosskamp og så blei jeg kasta ut. Ganske irriterende.

Var vel en serveroppdatering på gang, men jeg var jo på samme scene i spillet så burde være mulig å fullføre den location/scenen man var og så heller bli logget ut når man kom til en ny location.

Sleit samme kveld med Error 37. Bytta da til US server, men karaterene hører tydeligvis til regionene for jeg hadde ingen karakter på US server. Knota vel en 10 min med pålogging før jeg kom inn på Europa server igjen

Lenke til kommentar

Hvorfor i helvette startet jeg å spille dette rælet. Det gir ikke noe annet en frustrasjon.

GAH!

Singleplayer? Glem det. Det er online-only, og "hele" spillet skal du betale så mye som mulig for. Gjerne tusener av kroner.

F.eks. nye Sim City-spillet, det får ingen singleplayer kun online. Og det blir integrert et marked helt uten grunn hvor du kan handle med andre spillere. Microtransactions, microtransactions og microtransactions.

Kan ha noe med å gjøre at de som ville "hjelp" med å "ta" Kony egentlig bare var ute etter de enorme oljeresurrsene som ble oppdaget i landet rett i forkant..

De kommer for å ta oljen uansett, de bryr seg lite om du gidder å møte opp fysisk for en eller annen aksjon.

Whaaaaaat pycnopodia tror blindt på NOK en konspirasjonsteori? *shocked*

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en del som er interessert i historie og følger med på nyheter, og det er helt greit at du ikke er blant dem og liker å rakke ned på dem. Vi er jo så dumme, tenk å lese nyheter og kunne historie? Huff.. Så teit asså!

Eks-president i Egypt ble nylig domfelt for konspirasjoner, du kan jo reise ned der og rope skjellsord til dommerene og advokatene. Du må jo hjelpe verden med å forstå hvor dumme de er som tror på konspirasjonsteorier.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

GAH!

Vel han har et poeng..

Micro transaksjoner kommer til å revolusjonere gaming industrien, spillere og foreldre til unger kommer til å betale mye mer en man egentlig er klar over for et spill.

Se på f.eks "combat arms" Et dritt spill av en annen verden. Ungene mine liker det, og bruker mye penger på "NX" for å kjøpe seg bedre våpen. Samme med !quick fix" spill på ios\android. Tilsynetende "små" tranaksjoner x frykteleg mange ganger blir veldig mye penger. Angry Birds, hadde de blitt så rike hvis spillet hadde kostet 499 kroner?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke overrasket over at spillselskapene gjør dette..

Men det er ufattelig at spillerene ØNSKER dette.

Det er som å gå inn i butikken...

"Hæ, koster Diablo 3 bare 2000 kroner? Jeg har lyst å betale 8000, minst!!"

Eneste måten jeg kan forklare det på er at spillere som Bytex ikke forstår hva som skjer, og at så snart de forstår det vil de begynne å klage også.

Grunnen til at Diablo 3 har lvl-cap på 60 og ikke 99 er at det er meningen at spillerene skal nå max-level og grinde der - en formel som fungerte bankers i World of Warcraft.

Når de lanserer neste expansion vil de øke levelcap, jeg antar den vil økes til 70 og ikke 65 da de neppe har tenkt å gi ut mer enn 4 expansions.

Denne expansion vil bli så godt som obligatorisk for alle som vil fortsette å spille, og den vil gjøre alt utstyret du har grindet og brukt VISA-kortet på utdatert.

Og da må du kjøpe alt på nytt igjen...

Du kan altså ikke kjøpe deg til topps og bli "ferdig" med spillet, oppdateringen er ikke valgfrie - de blir tvunget på deg. Hvis du ikke vil ha de så blir de trøkt ned i halsen på deg, og VISA-kortet belastet.

Men jeg har andre hobbyer enn spill, hvis det slutter å komme brukbare spill finner jeg bare en ny hobby :)

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Pycnopodia, tallene du drar ut av ræva er så latterlig overdrevne.

Du vet ikke hva moderne spill koster, se på World of Tanks eller facebook-spill. Tallene jeg drar frem er direkte eksempler fra eksisterende spill, en forsmak på det som kommer.

World of Tanks er en kjempesuksess, hvor god du er har lite å si men hvor stor lommebok derimot...

Titusener av kroner er veldig realistisk, det har ikke med spilldesign å gjøre lenger men finanser. Å skvise lommeboken til spillerne mest mulig.

Er derfor spill som kommer nå vil ha en AH eller lignende som spillet er bygget rundt og designet for å "sluse" spillerne innom betal-tjenester.

Før var utgiverne glad hvis du kjøpte spillet, nå er du ikke en god kunde hvis du bare kjøper spillet utenom å benytte deg av betal-tjenestene. Aller helst skal du betale tusener ekstra for spillet du kjøpte.

Bytex, Nei, jeg er ikke noen idealist, er mer den rake motsetningen.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...