Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blodig bandasje etter inngrep på inngrodd nagl

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg var i dag på sykehus og fikk fjernet inngrodd nagl av ortoped etter 2 tidligere mislykkede operasjoner. De skar ut en del av naglen i tillegg til en del av nagleroten, og satt noen sting. På vei hjem blødde bandasjen noe voldsomt, men heldigvis hadde jeg en sånn blå plastsokk rundt foten med bandasjen. Jeg har beholdt den blå sokken på, men kjenner bandasjen burde luftes slik at den får tørke skikkelig.

Burde jeg gå til legen og få skiftet bandasje eller skal jeg sette ekstra bandasje utenpå og vente til mandag? De nevnte ingenting om at bandasjen ville bli dekket i blod, så regner med det ikke var tatt med i regnestykket da de fortalte meg at jeg skulle gå til legen mandag.

Hva ville dere gjort? Vi snakker forresten ikke litt bloddråper, men delen hvor alle tærne er, er helt rød.

Mvh. Espen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte det ja, men kommer ikke til å få det ut av hodet i kveld så ville forhøre meg litt her også. Ubehagelig å se sin egen fot dekket i blod når du vet det ligger et sår under bandasjen. :hm:

EDIT: Fant forsåvidt denne: http://www.sykehuset-innlandet.no/omoss/avdelinger/si-elverum/Documents/Elverum%20Kir_Orto/Elverum_Orto_Operert%20inngrodd%20negl.pdf

Ser ut til at det blir å sette ekstra bandasje utenpå ja.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Rens med klorhexid og legg på ny bandasje. Så lenge det ikke er snakk om massive mengder så vil det gå bra. Husk å bytte når du ser at bandasjen er veldig våt. Hold det rent.

Ikke stol blindt på fastlegen hvis du tar kontakt med dem, mistet nesten en tå (måtte nesten amputere) etter en stygg infeksjon de ikke så. ''Den ser fin ut den! Ingen infeksjon!'' Kirurg på ullevål dagen etterpå; ''Den vil du dessverre mest sannsynlig amputere!''.

.. ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...