Gå til innhold

Fotovideo og priser ?Lurer de kunder?

Anbefalte innlegg

Ja jeg stiller spørsmålet fordi det var lagt inn en bestilling på et D7000 i dag, prisen på ordrebekreftelsen er kr 7295.- kr .

Samtidig la jeg merke til at på forsiden deres så står det spar 1000 kr på dette kameraet, jeg ringte dem så og fikk beskjed at jeg hadde lagt inn ordren før kl 20 00 og derfor fikk jeg ordrinæer pris,men det var bare å legge inn ordren etter kl 20 00 så ble den 1000 kr billigere.

Vel ny ordre ble lagt inn og da ordrebekreftelsen kom ble prisen 6995.- etter min kalkulator blir det 300 kr billigere .

Kunder som kjøper kan selvsagt ikke se den gamle prisen lengre ,men jeg sitter med 2 ordrebekreftelser med ca 1 times mellomrom som viser dette klart .

Forsøker fotovideo å lure kundene med fikserte tilbud, dær det står sort på hvitt at en sparer 1000 kr men i realiteten sparer kunn 300 kr, isåfall må jeg spørre om dette er lovlig .

Seriøst er det iallefall ikke :hmm:

http://www.fotovideo.no/

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekk messekatalogen du. Eller prishistorikk på prisjakt.no

her, du kan til og med få en link: http://www.prisjakt....t.php?pu=716218

De har normalpris, ukestilbud og dagstilbud. Før kl. 20 var det ukestilbudet du kjøpte, etter 20 er det dagstilbud. Syns det kommer ganske klart frem på nettsidene, men det er vel bare meg.

personelig synest jeg det er temmelig klart når kundebehandler bekrefter i telefonen at prisen går ned 1000 kr etter kl 20 00.

Han kunne ikke endre min ordre,men kunne kanselere den som han sa og da ville det bli 1000 kr billigere etter kl 20 00 .

Lenke til kommentar

Ordresystemet til Fotovideo henger ikke helt med når de har slike kampanjer. Opplevde det samme ved kampanjen de hadde i oktober. Snakk med kundeservice så ordner de nok opp.

Jepp skal ta kontakt med dem i morgen , jeg synest bare det er forvirrende det de driver med og er det 1000 kr rabatt på ordrinær pris,ja da bør også den stå temmelig klart på siden .

Feks ordriær pris kr 7995 i dag kr 6995 , da hadde jeg ikke giddet å kanselere ordren for 300 kr iverfall ikke når den var pakket og klar for nå å ffå ubekreftet levering .

Om en laster ned "tilbudsavisen" deres ser en at det er en annen ordinærpris enn den som var på nettsiden (som trolig er/var en dagspris) uansett blir jo dette litt forvirrende .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Fikk nå mail fra fotovideo og de har tydeligvis lest i tråden her, de beklager missforståelsen som har oppstått og vil gjerne kompansere for dette, for meg er imidlertid ikke kompensasjon det som er viktig men at jeg faktisk mottar ett og ikke to kamera og at det muligens fremkommer klarere i andre kampanjer at det er ordrinærprisen som reduseres og at den kan avvike fra det som varen annonseres for akkurat da .

Synest det er minst like viktig å meddele responsen fra den aktuelle butikk som det er å meddele egen frustrasjon :-)

Lenke til kommentar

Bra det ordnet seg i allefall! Skulle dog ønske at fotovideo kunne svart her på forumet selv, på samme måte som JapanPhoto ofte gjør!

Gratulerer med ny D7000!

De tok iallefall kontat via mail til meg, sannsyneligvis etter å ha lest tråden , uansett er det veldig greit å få kontakt og at ting ordner seg .

Lenke til kommentar

Bra det ordnet seg i allefall! Skulle dog ønske at fotovideo kunne svart her på forumet selv, på samme måte som JapanPhoto ofte gjør!

Jeg tipset en FotoVideo-ansatt om denne tråden, men han hadde problemer med forumkontoen sin, så han fikk ikke logget seg inn for å gitt kommentar. Mulig det er han eller noen han har vært i kontakt med som nå har mailet Snekker'n.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tipset en FotoVideo-ansatt om denne tråden, men han hadde problemer med forumkontoen sin, så han fikk ikke logget seg inn for å gitt kommentar. Mulig det er han eller noen han har vært i kontakt med som nå har mailet Snekker'n.

Fullt mulig, det ser iallefall ut som det ble ordnet på siden slik at jeg slipper å mottaa to pakker :-)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Hvis du ser i messeavisen står det jo tydelig at det er ukestilbud på kameraet til 7.295,- og at i går så var det dagstilbud på 6 995,-. Regner vel kanskje med at pris før messen var 7995 og derfor kunne du i går spare 1 000 kroner sammenlignet med før messen?

Lenke til kommentar

Hjalmar poster sine frustrasjoner i andre forum også, så de unngår sikkert ikke å få det med seg. Det er jo også bra at redaksjonen har såpass med tid at de kan engasjere seg.

Må si at denne type tråder er med på å utvanne forumet. Etterhvert må man jo begynne å lete etter de fotorelaterte trådene.

Sikkert ikke så galt, bare et hjertesukk tidlig på morgenen :).

Lenke til kommentar

Hjalmar poster sine frustrasjoner i andre forum også, så de unngår sikkert ikke å få det med seg. Det er jo også bra at redaksjonen har såpass med tid at de kan engasjere seg.

Må si at denne type tråder er med på å utvanne forumet. Etterhvert må man jo begynne å lete etter de fotorelaterte trådene.

Sikkert ikke så galt, bare et hjertesukk tidlig på morgenen :).

Nå er jo nettop dette et sted som det er meningen at en skal poste tråder med ros/ris nettop til nettbutikker, så jeg skjønner ikke hva du hyler for .....

At du mener slike tråder utvanner forumet, ja det sier vel sitt.

Jeg tar opp slike saker fordi de kan være med å gjøre nettsidene til enkelte nettbutikker bedre og ikke for å henge ut noen .

Om ikke du takler ytringsfriheten og at den kan brukes av andre og i andre saker enn dem som opptar deg er jo bare sterkt å beklage :shrug:

Her kan du se hva forumet har bestemt skal være i trådene her :

Butikker og verksteder (foto)

Erfaringer, ris & ros, spørsmål om norske eller utenlandske butikker og handel i utlandet som er relatert til foto.

Endret av Snekker`n
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du ser i messeavisen står det jo tydelig at det er ukestilbud på kameraet til 7.295,- og at i går så var det dagstilbud på 6 995,-. Regner vel kanskje med at pris før messen var 7995 og derfor kunne du i går spare 1 000 kroner sammenlignet med før messen?

Her er litt av poenget, det skal vel ikke være nødvendig å laste ned en messeavis for å finne ut av ting og når i tillegg kundebehandler bekrefter pr telefon at varen blir 1000 kr billigere etter kl 20 00 når han sitter med min første bestilling foran seg, ja da viser vel det at det ikke er så enkelt for kunder, når selv kundebehandler blingser :)

Lenke til kommentar

Her er litt av poenget, det skal vel ikke være nødvendig å laste ned en messeavis for å finne ut av ting og når i tillegg kundebehandler bekrefter pr telefon at varen blir 1000 kr billigere etter kl 20 00 når han sitter med min første bestilling foran seg, ja da viser vel det at det ikke er så enkelt for kunder, når selv kundebehandler blingser :)

Førstesiden har også dagstilbudene. Syns det går ganske klart frem hva som selges og til hvilken pris på hvilket tidspunkt.

post-59142-0-74954600-1338534163_thumb.jpg

Lenke til kommentar

[

Her kan du se hva forumet har bestemt skal være i trådene her :

Butikker og verksteder (foto)

Erfaringer, ris & ros, spørsmål om norske eller utenlandske butikker og handel i utlandet som er relatert til foto.

OK, tar den :). Bruker bare "ferske diskusjoner" på høyre side for å se etter interessante tråder og der ser jeg ikke kategoriene....og når det bare står om leveranseproblemer og prisdiskusjoner slutter jeg å bruke forumet( ikke ment som noen trussel)

Endret av eriknor
Lenke til kommentar

Førstesiden har også dagstilbudene. Syns det går ganske klart frem hva som selges og til hvilken pris på hvilket tidspunkt.

post-59142-0-74954600-1338534163_thumb.jpg

Joda, men om du trykker på 60D fordi det er den du er ute etter så ser du at den står nå i 5995 kr , har en da sett at det på forsiden står spar kr 1800 så skulle det tilsi at du skulle få det for 4195.- altså er det lett og misforstå. At noen hevder at dette ikke kan missforstås er for meg en gåte, da som sagt selv selgeren jeg snakket med på telefonen missforstod dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...