Gå til innhold

"Piratkort" for å kunne få inn kanalene via andre satellitter


Anbefalte innlegg

Jeg har og betaler abbonement hos Viasat. Problemer er når jeg reiser utenlands og kommer utenfor dekningen på den nordiske satelitten jeg normalt får inn kanalene fra.

 

Jeg har skaffet med en dreamboks-sak, og klarer jo å få inn f.eks Discovery via andre satellitter, og det hadde dermed vært greit å kunne se kanalene via disse. Problemet er jo at disse kanalene som jeg egentlig skal kunne få inn er kodet, og at jeg ikke får dem inn.

 

Jeg vet det er feil å bruke piratkort, men siden jeg egentlig ikke er "pirat", men bare en betalende kunde som ikke bruker min vanlige "satellitt". Er det mulig å løse dette? Er det å betegne som piratvirksomhet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er piratkort gått ut på dato da.

Du kan bruke dreamboxen til å motta koder fra en server, men da er du avhengig at du har internett forbindelse. Da boksen må motta koder hele tiden..

Du kan også få en boks til å sende koder til en annen.

Alt dette er selvsagt ulovlig..

Var en som ble tatt for å drive en slik piratserver i Oslo. De som var tilknyttet fikk vel ett forelegg på ca 8000,-

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Lenge siden jeg har fått sett på tråden her nå xD

 

Normalt er vel Viasat på 5 grader øst om jeg ikke husker feil, men når jeg ferierer nedover europa så forsvinner jo dekningen sør for Tyskland.

 

Da kunne det var greit å kunne bruke en annet tilfeldig satellitt. For en del kaneler som f.eks. Discovery finnes jo tilgjengelig i mange land, selv om kanalpakken ikke er åpen for meg. Da kunne det vært greit å fått disse inn via piratkort el.l. Vil nesten ikke kalle det piratvirksomhet en gang, for jeg betaler jo for å kunne se disse kanalene.

 

Tviler på at det har noe hensikt å ha en tuner som prater med min, da jeg allerde har Viasatkort. Problemer mitt er å få inn "mine" kanaler fra "fremmede" satellitter...

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har fått sett på tråden her nå xD

 

Normalt er vel Viasat på 5 grader øst om jeg ikke husker feil, men når jeg ferierer nedover europa så forsvinner jo dekningen sør for Tyskland.

 

Da kunne det var greit å kunne bruke en annet tilfeldig satellitt. For en del kaneler som f.eks. Discovery finnes jo tilgjengelig i mange land, selv om kanalpakken ikke er åpen for meg. Da kunne det vært greit å fått disse inn via piratkort el.l. Vil nesten ikke kalle det piratvirksomhet en gang, for jeg betaler jo for å kunne se disse kanalene.

 

Tviler på at det har noe hensikt å ha en tuner som prater med min, da jeg allerde har Viasatkort. Problemer mitt er å få inn "mine" kanaler fra "fremmede" satellitter...

 

eneste lovlige måten du kan bruke er denne:

http://uk.slingbox.com/go/slingbox-solo

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har fått sett på tråden her nå xD

 

Normalt er vel Viasat på 5 grader øst om jeg ikke husker feil, men når jeg ferierer nedover europa så forsvinner jo dekningen sør for Tyskland.

 

Da kunne det var greit å kunne bruke en annet tilfeldig satellitt. For en del kaneler som f.eks. Discovery finnes jo tilgjengelig i mange land, selv om kanalpakken ikke er åpen for meg. Da kunne det vært greit å fått disse inn via piratkort el.l. Vil nesten ikke kalle det piratvirksomhet en gang, for jeg betaler jo for å kunne se disse kanalene.

 

Tviler på at det har noe hensikt å ha en tuner som prater med min, da jeg allerde har Viasatkort. Problemer mitt er å få inn "mine" kanaler fra "fremmede" satellitter...

 

eneste lovlige måten du kan bruke er denne:

http://uk.slingbox.c...o/slingbox-solo

 

Har sett på denne tidligere, og er spennende sak. Eneste minus er at jeg må internett, og det er ikke sikkert jeg har til enhver tid utenlands..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...