Gå til innhold

Jeg gir blanke faen i lønna til de som streiker. Hvorfor går streiken ut over meg?


Anbefalte innlegg

Nå virker det også som om de som har plukket har tatt ut personer i strek overhode ikke har tenkt på konsekvensene i ettertid .

For nå begynner det å gå vel langt enkelte steder eller det man kaller å gå over støvleskaftet .

 

jeg har mine ider på hvordan man kunne ha gjort det uten å ramme 3dje part så mye men av enn eller annen grunn er dette ikke godtatte metoder.

 

Er det noen som har lyst til å vite hva jeg ville forslå ?

Ja da, kom gjerne med forslag. Men skriv da hele setninger, med mening og bruk komma og punktum, så det blir forstålig! Ellers så skriver du ganske uforstålig og rotete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har man det i hodet at når lønne går opp så går skatten også opp .

for meg høres det ut som den krona man kjemper om blir fort spist opp av skattene selv om prisene stiger lit mere en det man får i lønnsøkning

 

For min del er det bedre at jeg får 10.000 mere i inntekt og betaler 3.000 mere i skatt, enn at sjefen min får det. Er det min lønn som fører til en prisøkning er det bedre (for meg) enn at det er min sjefs. Som før nevnt handler det også om fordeling av "kaken". Og direktørenes kakespader er store.

 

problemet er at det er alt for mange som kun opplever økte kostnader , d.v.s. at tjenestene og varene de er avhengig går opp i pris uten at de får økt lønn .

Av dem så er det mange som har lav lønn fra før

det er ikke alle som har 100% stilinger .

 

Så å si at fordelingen blir mere rettferdig med en slik streik er bare tull.

igjen er det de som roper høyst som, får mest.

 

Ja og nei. Jeg har ikke særlig sans for årets streiker. Men det "foregår en kamp" mellom arbeidere og ledere om fordeling av kaken. Det er også en slags kamp (og avhengighet) mellom grupper arbeidere. Offentlige arbeidere er til syvende og sist betalt av skatter, og dermed sist i rekken.

 

Som sagt har jeg ikke særlig sans for årets streiker. Jeg velger å kalle det for vedlikeholdsstreik. Men jeg har endel sans for noen argumenter. Det er kjedlig å møte det offentlige med byggesøknad, arbeidsformidling, lærere osv. og vite at dette er (fryktelig stygt sakt) "rasket", og en og annen idealist. Jeg har forøvrig stor sans for gode lærere. En virkelig god lærer kan hente en elev fra å bli en "utgiftpost" (igjen ikke særlig pent sagt) for samfunnet til å gå i "0" eller bedre.

Lenke til kommentar

Jeg var ekstremt tidlig ute med å bestille oppkjøring klasse A slik at jeg skulle slippe det verste rushet. Streiken gjør at jeg ikke får kjørt opp i morgen, og jeg havner bakerst i køen. Det gjør igjen at jeg muligens ikke rekker å ta oppkjøring før jeg skal på motorsykkelferie.

 

Det er mulig jeg spør et dumt spørsmål nå, men hvorfor i grønnhelvetes rosa enger skal jeg bli straffet for at noen andre - som jeg ikke engang vet hvem er - er misfornøyd med lønnen sin? Jeg har da ingen ting med lønnen deres å gjøre!?

 

Jeg er så sinnsykt lei det jævla byråkratiske kommunistsamfunnet vi lever i. Tips til bedre land å bo i?

 

 

La meg forenkle problemstillingen for deg slik at det skal bli tydeligre hvor dårlig bilde du har tegnet av virkeligheten.

 

Det er ikke streikernes feil at du ikke får kjørt opp til førerkort. Det er din feil fordi du har stemt ved valg i demokratiet, vilkårsløst hvilket parti (jeg gjetter, gjelder ikke denne så neste). I et frihetens samfunn finnes det intet førerkort, ingen registreringsplikt for kjøretøy, ingen statlig innblanding i trafikken over hodet. Hvis du ville kjøre motorsykkel i en frihetens samfunn så ville du skaffe en slik og så ville du begynne å kjøre. Hverken mer eller mindre. Hvis du absolutt ville ha førerkort på motorsykkel og det var stor nok etterspørsel etter en slik ordning, gjerne motivert av lavere premie på kasko, så ville du ordne dette via en av forsikringsselskapets mange godkjente leverandører. Hvorfor disse ikke kan komme i streik? Vel, det kommer jeg til nå.

 

For å angripe dette lag på lag som i løk skal jeg i tur og orden påpeke alle feilene i det sosialdemokratiske bandittsystem og dette i riktig rekkefølge og i fornuftig sammenheng.

 

Slik streikeloven er idag så har arbeidstagere som ikke godtar tilbudet fra arbeidsgiver for den kommende periode, lovens beskyttelse til å forhindre at arbeidsgiver sparker dem. Dessuten, lovens beskyttelse mot at arbeidsgiver ansetter nye folk. Denne streikelov gir i prinsipp arbeidstagerne all makt over selskapet de arbeider. Eieretten over virksomheten har blitt overført fra eierne til arbeidstagerne med et pennestrøk fra sosialdemokratiske banditter. Arbeidstagerne kan nemlig ta full kontroll på virksomheten ved å gå ut i streik og lamme selskapet på ubestemt tid. Loven stiller seg i prinsipp åpen for at konkurrenten til selskapet betaler de ansatte penger for å streike for på denne måte bli kvitt en plagsom konkurrent.

 

Dette er åpenbart en slik urimelighet at selv gærninger i fagbevegelse og banditter i sosialdemokratiet har forstått at det er behov for et middel som motvirker denne galskap. Til verket går de med parolen "med en ny feil skal en gammel rettes". Dermed kom de på tvungen lønnsnemd. Med tvungen lønnsnemd nøytraliseres kraften som ligger i, for et fagpersonell. kollektivt å legge ned sitt arbeide når de mener det foreligger et urimelig tilbud.

 

Nå er det statsansatte banditter som på måfå skal prissette et arbeide i planøkonomisk stil. Streik hadde potensial å gi arbeidstagere et sterkt forhandlingskort fordi kollektiv nedleggelse av arbeide innen et fag vil gjøre ansettelse av ny arbeidskraft upraktisk for ikke si uøkonomisk.

 

Prisen på arbeidskraften blir dermed satt nøyaktig der den bør, i en hard polarisering. Arbeidstagerne krever den nøyaktig den lønn de mener arbeidsgiveren er villig til å betale fordi den ligger ett øre under prisen for å finne og lære opp nye folk. Korrekt lønn kan ikke fastsettes med større sikkerhet og nøyaktighet. Denne dynamikk er fullstendig ødelagt av sosialdemokrater. Under et slik regime vil det ikke bli noen streik, så sant alle tall er oppe i dagen. Lønnsforhandlinger er således redusert til spørsmål om aritmetikk.

 

I helt spesielle tilfeller kan det være at arbeidstagerne er ledet av en dyktig demagog (Lie) som slett ikke bryr seg det minste om arbeidstagernes interesser. Dette kan lede til at arbeidstagerne ikke godtar noe lønnstilbud fra arbeidsgiver. Uten streikelov kan arbeidsgiver sparke hele gjengen. De har brutt arbeidsvilkårene. De nekter å jobbe. Dernest ansetter han og lærer opp nye.

 

Skulle dette skje akkurat på det tidspunkt du ville kjøre opp til førerkort så ville forsikringsselskapet sannsynligvis tilby deg lav kasko trass du ikke har førerkort. Forutsetningen vil antagelig være at du kjører opp straks det finnes folk som på vegne av forsikringsselskapet kan vurdere din trafikkforståelse. Motvet for dette er ene og alene, konkurranse. Det forsikringsselskap som ikke tilbyr dette vil miste alle nye kunder over til et selskap som tilbyr dette. Således blir din ferie ikke spolert.

 

Så til konklusjonen. Hvor er feilene som ga opphavet til ditt problem. Vi kan liste opp i stigende rekkefølge...

 

Folkets røst til fordel for sosialdemokratisk faenskap.

Sosialdemokrati og monopol på lov.

Sosialdemokrati med monopol på førerkort.

Streikelov og fravær av mulighet for oppsigelse fra første dag.

Streikelov og fravær av mulighet til med sabotasje gå til kollektiv streik innen et fag.

 

Således er opphavet til ditt problem, med svært stor sannsynlighet deg selv, ved at du med dine ord har gjort deg til støttespiller av demokrati og flertallstyranni som i sin tur har gitt oss mafiasystemet kjent ved navnet sosialdemokrati.

 

Hvis dette ikke er sant og du har brukt hele livet til å fortelle at du ønsker sosialdemokratiets faenskap til helvete og aller helst nå med det samme, så betyr dette bare at du har veldig mye igjen på det å formulere et hovedinnlegg som gir fornuftig mening - mangler veldig mye på å utpeke den skyldige i en konflikt som er meget tydelig og enkel å forstå til fulle.

Endret av Ekte Rettferdighet
Lenke til kommentar

Egoister hele gjengen.

 

Liker du jobben din, bli streikebryter. Ønsker du å streike fordi du er missfornøyd? Du er så heldig at du bor i Norge, og gitt at du ikke har null kompetanse, ja da burde du kunne få deg ny jobb uten å anstrenge deg alt for mye. Må være passe sær om man velger å bli i en jobb man ikke trives i(gitt at man bor i Norge).

Lenke til kommentar

Det her ble litt for tungt for en simpel realfagstudent. Politikk er ikke noe jeg har satt meg nevneverdig inn i, men "du har brukt hele livet til å fortelle at du ønsker sosialdemokratiets faenskap til helvete og aller helst nå med det samme" høres ganske riktig ut. Som student i et kommunistisk land setter jeg stor pris på subsidiert skole, kollektivtransport og studielån/stipend som staten kaster ut, men min grunnleggende holdning - dersom det er et passende uttrykk - er at de som ikke har fortjent gevinsten, bør faen ikke få den. Unntakene blir så klart de som ikke kan jobbe, men igjen, så er det ikke spesielt mange som ikke kan gjøre en eller annen jobb(foruten kraftig mentalt skadde individer).

 

Jeg tar meg ikke bryet med å stemme, men skulle jeg stemt, hadde valget falt på FRP. Ikke fordi jeg står for alt de står for, men fordi det hadde vært spennende med en forandring(og fordi de ønsker å skrenke inn innvandringspolitikken(som er helt på jordet slik den er i dag)).

 

Ellers, så er vel streiken over nå. Og jeg ble en av de heldige som slipper å kose meg på motorsykkel i sommer. Takk skal du faen meg ha Norge!

Lenke til kommentar

Slik streikeloven er idag så har arbeidstagere som ikke godtar tilbudet for den kommende periode, lovens beskyttelse til å forhindre at arbeidsgiver sparker dem. Dessuten lovens beskyttelse mot at arbeidsgiver ansetter nye folk. Denne streikelov gir i prinsipp arbeidstagerne all makt over selskapet de arbeider. Eieretten over virksomheten har overført fra eierne til arbeidstagerne. Arbeidstagerne kan nemlig ta full kontroll på virksomheten ved å gå ut i streik og lamme selskapet på ubestemt tid. Loven stiller seg i prinsipp åpen for at konkurrenten til selskapet betaler de ansatte penger for å streike for på denne måte bli kvitt en plagsom konkurrent. Dette er åpenbart en slik urimelighet at selv gærninger i fagbevegelse og skrullinger i sosialdemokratiet har forstått at det er behov for et middel som motvirker denne galskap. Dermed kom de på tvungen lønnsnemd. Med tvungen lønnsnemd nøytraliseres kraften som ligger i, for et fagpersonell kollektivt å legge ned sitt arbeide når de mener det foreligger et urimelig tilbud. Nå er det statsansatte banditter som på måfå skal prissette et arbeide i pranøkonomisk stil. Streik hadde potensial å gi arbeidstagere et sterkt forhandlingskort fordi kollektiv nedleggelse av arbeide innen et fag vil gjøre ansettelse av ny arbeidskraft upraktisk for ikke si uøkonomisk. Prisen på arbeidskraften blir dermed satt nøyaktig der den bør, i en hard polarisering. Arbeidstagerne krever den lønn de mener arbeidsgiveren er villig til å betale fordi den ligger ett øre under prisen for å finne og lære opp nye folk. Korrekt lønn kan ikke fastsettes med større sikkerhet og nøyaktighet. Denne dynamikk er fullstendig ødelagt av sosialdemokrater. Under et slik regime vil det ikke bli noen streik, så sant alle tall er oppe i dagen. Lønnsforhandlinger er således redusert til spørsmål om aritmetikk.

 

Eventyr begynner vanlivis med "Det var en gang", og avsluttes gjerne med "Snipp snapp snute." Har kuttet endel i sitatet over. Men om ikke hele greie skal bli en historie som passer best ved et leirbål, er det greit om du har linker til lovverket. Og du må gjerne spe på med faktiske hendelser, spessielt med hensyn til hvor konkurrenter har betalt streikende. Men også andre hendelser. Og fra nyere tid.

Lenke til kommentar

Det her ble litt for tungt for en simpel realfagstudent. Politikk er ikke noe jeg har satt meg nevneverdig inn i, men "du har brukt hele livet til å fortelle at du ønsker sosialdemokratiets faenskap til helvete og aller helst nå med det samme" høres ganske riktig ut. Som student i et kommunistisk land setter jeg stor pris på subsidiert skole, kollektivtransport og studielån/stipend som staten kaster ut, men min grunnleggende holdning - dersom det er et passende uttrykk - er at de som ikke har fortjent gevinsten, bør faen ikke få den. Unntakene blir så klart de som ikke kan jobbe, men igjen, så er det ikke spesielt mange som ikke kan gjøre en eller annen jobb(foruten kraftig mentalt skadde individer).

 

Jeg tar meg ikke bryet med å stemme, men skulle jeg stemt, hadde valget falt på FRP. Ikke fordi jeg står for alt de står for, men fordi det hadde vært spennende med en forandring(og fordi de ønsker å skrenke inn innvandringspolitikken(som er helt på jordet slik den er i dag)).

 

Ellers, så er vel streiken over nå. Og jeg ble en av de heldige som slipper å kose meg på motorsykkel i sommer. Takk skal du faen meg ha Norge!

 

Holdningen din er helt grei, bortsett fra ønsket om å gi din stemme til FrP. Dette er ikke rasjonelt om det virkelig er sosialdemokrati du ønsker til helvete. FrP er et arbeiderparti for mennesker som synes fargen blå er penere enn fargen rød, med det bitelille unntak at FrP vil kun ta imot innvandrere fra tredje verden som er pålagt landet ved medlemskapet i UN. Dernest at det kan bli aktuelt å melde seg ut av UN om antallet ikke kan ytterligere reduseres dramatisk. FrP: "Norge er en suveren nasjon og er ikke forpliktet til å inneha medlemskap i noe som helst. Å melde oss ut av UN kan være første skritt på veien til å legge denne bandittorganisasjon i ruiner."(litt ledig referert) USA vil sannsynligvis følge lynraskt etter. De har lett etter en god begrunnelse for å tippe UN-bygningen ut i Atlanteren og hvis Fredsprislandet Norge starter så er det meste gjort for USA.

 

Når det gjelder din iver etter å ta imot penger fra sosialdemorkatiet så sier jeg, gjør det med ennå større iver. All tid timeprisen ikke blir for lav i søken etter gratispenger fra sosialdemokratiets bandittstat, stå på! Saken er nemlig den at du ville fått betydelig bedre tilbud om opplæring var det ikke fordi sosialdemorkratiet har kontroll med undervisningssektor. Høyst sannsynlig ville selskaper med glede betale deg under studietiden hvis du forpliktet deg til å gjøre et godt stykke arbeide for dem. På denne måte vil selv fattige mennesker ha betydelig større, reelle muligheter enn i sosialdemokratiet. For de som misliker en slik knytning og arbeidspliktskontrakt kan isteden glede seg over at det i et fritt samfunn vil være fritt tilgjengelig på nett, samtlige studier som lar seg gjennomføre uten oppmøte. Dette inkluderer definitivt samtlige realfagstudier. I mangel av gratispenger fra bandittstaten vil undervisningsselskaper bli tvunget til effektivitet. Vi ville ha den galskap det er å ha professorer til å kaste bort tiden sin på å si det samme i en forelesningssal år ut og år inn. Den slags resurssløsing er det komplette idioti som bare kan overleve all tid det finnes gratispenger å hente fra banditter som finner det nyttig å legitimere sin egen virksomhet ved å peke på behov blandt annet i undervisningssektoren. Undervisning slik den gis idag er KOMPLETT GALSKAP. Det er INGEN OVERDRIVELSE. Hvis en forelesning gis mer enn EN GANG så er det KOMPLETT GALSKAP. Professorer skal lage presentasjoner av sitt fag, men de skal oppføre seg som om de var holywood-regisører. De skal ikke spille inn filmen på nytt hver forbanna dag.

 

Derfor er det jeg sier. Tyn staten for så meget penger som du bare kan. Dette er din straff over sosialdemokratiet for at det stjal fra deg muligheten å få din utdanning fra et fornuftig undervisningssted. Idag sitter du igjen med en vemmelig smak i munnen og stor irritasjon over hvor forbanna dårlig kursing du har fått. Bøtelegg sosialdemokratiet ved å tilrive deg så meget du kan. Du er i din fulle moralske rett til å gjøre så.

Lenke til kommentar

Du skriver morsomt - selv om det tilsynelatende ikke er meningen. Moral vokste jeg fra da jeg var liten, så du trenger ikke være redd for at jeg ikke spiser min del av kaka og vel så det. Staten(og i utstrekning Universitet) har betalt for PC-en og telefonen min uten at det i det hele tatt visste det :-)

 

Forøvrig helt enig med deg at undervisningsystemet i Norge er helt på tuppa. Har knapt vært på forelesning siden jeg startet å studere, men har fått bra karakterer allikevel :-)

Lenke til kommentar

Forøvrig helt enig med deg at undervisningsystemet i Norge er helt på tuppa. Har knapt vært på forelesning siden jeg startet å studere, men har fått bra karakterer allikevel :-)

 

Hva er galt med det? Mener du at det er for lett?

 

Svaret på spørsmålene dine finner du i innlegget han besvarte, men som du åpenbart ikke gadd å lese. Prøv å forholde deg fornuftig i diskusjoner du deltar, vil du?

Lenke til kommentar

Retten til strek har man kommet frem til gjennom tidligere forhandlinger , for få slutt på dårlig lønn og dårlige arbeidsforhold m.m.

 

problemet er de som skriker høyst ( som er mest grådige ) som stikker av med mesteparten av kaka når den første gjengen begynner med forhandlingene.

Til slutt er det en gjeng som bar må kjempe om smulene . hvis de ikke vil det så vår man en fastlåst konflikt .

det enkleste ville selvsagt være å øke verdien i denne kaken. Da burde det ikke det være nødvendig med streik

 

Men så er det alltid noen som tar lit mere en de burde og da blir det bråk.

 

Endre mer at de burde kommer nærmere eller likt med andre grupper ( også de i privat sektor )

Da glemmer man at det er 2 forskjellige forutsetninger for lønna som ligger bak.

 

Kommunen og staten har en stor kake å fordel på uendelig mange , men de privater firmaene har hver sin kake å fordel på noen få ansatte.

 

Hvor mye penger disse kakene får i verdi har også helt forskjellige grunnlag.

Da vil det ikke være riktig at alle som jobber i en kommune skal forlange like mye i lønn (uendelig mange om en stor kake) mens de private er få om en kake som kan være alt fra liten til enorm.

 

 

Alternativer til streik er gå sakte aksjon eller redusert arbeid ikke totalt boikott

eks.

En vasker mener at hun (det er flest damer her) får for lav lønn

Hun kan aksjoner med utelate å gjør noe av det pålagte arbeidet sitt

Hvis arbeidsgiver finner på å redusere lønna på grunn av mudre arbeid så kan hun forsette å jobbe end mindre som mottrekk.

Hvis de blir truseler med oppsigelse på grunn av arbeids nekt da først kan det være på tide med en kort streik

 

Det vekterne nå gjør er å be om tvungen lønnsnemnd og da oppnår de ikke det de ønsker.

i tillegg mange av de som streiker forakt for 3djepart.

 

Så det er greit å aksjonere , men det er forkastelig lamme samfunnet så sterkt som de gjør når de blokkerer viktig samfunnsoppgaver eller setter hele samfunn helt ut ( som å stenge flyplassen helt nord i landet )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...