Maro1 Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Hei! Jeg har en iPhone 3, som jeg kjøpte for kanskje 2 1/2 år siden, nå går ikke den på lengre fordi jeg mistet den i bakken.. Skjermen er ikke knust er bare at tlf ikke går på. Lurer på om jeg kan levere den inn på Apple-huset og kanskje få erstattningspris på iPhone 4 i og med at de ikke produserer iPhone 3 lengre? Kan ikke huske at jeg har noe forsikring på den, men er det noen som har peiling på om dette går an å få? tusen takk for hjelp Lenke til kommentar
XAndy Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Du får ingenting om du ikke har forsikring på den. Men du kan prøve og ta det på Inbo-forsikringa? (Om du har) Lenke til kommentar
Maro1 Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 Du får ingenting om du ikke har forsikring på den. Men du kan prøve og ta det på Inbo-forsikringa? (Om du har) Nei, men en veninne av meg hadde heller ikke forsikring og hun fikk levert sin iPhone 4 inn med fuktskade og fikk helt ny.. Lenke til kommentar
XAndy Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Du kan jo alltids prøve og levere den inn, og om du skulle få ny, blir det nok en iPhone 4... Lenke til kommentar
Maro1 Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 Du kan jo alltids prøve og levere den inn, og om du skulle få ny, blir det nok en iPhone 4... Ja, det er jo klart. Håper det går. Får bare høre med de :-) Lenke til kommentar
Maro1 Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 Kriminell handling...... hvordan det? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Du leverer inn en telefon som du vet at DU har skadet, og håper at du får en ny av produsent på garanti. Det er svindel (eller forsøk på svindel) - økonomisk vinning. Samme gjelder venninna di som leverte inn en væskeskadet telefon (regner med hun viste at den var væskeskadet). Det riktige blir å levere inn telefonen og gi beskjed om hva som har skjedd med den. Verkstedet vil da mest trolig tilby en bytteenhet til en sum som er lavere enn prisen på en ny enhet. Endret 31. mai 2012 av Flodec Lenke til kommentar
Maro1 Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 Du leverer inn en telefon som du vet at DU har skadet, og håper at du får en ny av produsent på garanti. Det er svindel (eller forsøk på svindel) - økonomisk vinning. Samme gjelder venninna di som leverte inn en væskeskadet telefon (regner med hun viste at den var væskeskadet). Det riktige blir å levere inn telefonen og gi beskjed om hva som har skjedd med den. Verkstedet vil da mest trolig tilby en bytteenhet til en sum som er lavere enn prisen på en ny enhet. Du trenger på ingen måte å angripe. Jeg spurte hva folk trodde jeg kunne gjøre med det. Skal selvfølgelig si til de at jeg mistet den i bakken og spørre om de kan reparere det (for penger selvfølgelig) og visst de ikke kan det om jeg da kan få kjøpe en ny iphone 4 for erstattningspris. Min veninne kom inn der og sa hun hadde mistet den i toalettet (noe som er sant) og de skulle gjøre hva de kunne for å fikse mobilen. Det viste seg at de ikke kunne det og fikk derfor kjøpe en ny iPhone 4 for erstattningspris. Du må bare ikke komme her og kalle meg kriminell! Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Nei, men en veninne av meg hadde heller ikke forsikring og hun fikk levert sin iPhone 4 inn med fuktskade og fikk helt ny.. Du kan jo alltids prøve og levere den inn, og om du skulle få ny, blir det nok en iPhone 4... Ja, det er jo klart. Håper det går. Får bare høre med de :-) Det er disse jeg reagerer på. Står får og fikk. Har ikke kalt deg kriminell. Det jeg sier er at om du leverer inn en ødelagt telefon der du vet at det er din skyld og du ikke oppgir informasjonen i den hensikt at du skal forsøke å få en ny dekket på garanti/reklamasjon, så er det en kriminell handling. Lenke til kommentar
Maro1 Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 Nei, men en veninne av meg hadde heller ikke forsikring og hun fikk levert sin iPhone 4 inn med fuktskade og fikk helt ny.. Du kan jo alltids prøve og levere den inn, og om du skulle få ny, blir det nok en iPhone 4... Ja, det er jo klart. Håper det går. Får bare høre med de :-) Det er disse jeg reagerer på. Står får og fikk. Har ikke kalt deg kriminell. Det jeg sier er at om du leverer inn en ødelagt telefon der du vet at det er din skyld og du ikke oppgir informasjonen i den hensikt at du skal forsøke å få en ny dekket på garanti/reklamasjon, så er det en kriminell handling. Da har jeg ikke gjort meg selv tydelig nok! Har ikke tenkt å lyve om at jeg mistet den i bakken. En tlf blir ikke ødelagt av seg selv sånn plutselig!! Ja, jeg får håpe at det går at jeg får reparert den eller at jeg får kjøpt ny iPhone 4 for erstatningspris. Er det noe ulovlig å gjøre det? nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå