Hveding Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Hei. Hvordan reseter man et modem, slik at den har stilt seg tilbake til fabrikk instillingene.. ? Problemet er at det er passord på tilkoblingen, som jeg ikke husker. Det er 3Net jeg har. Jeg slo av maskinen, koblet modemet av (finnes ikke noe reset knapp, så trakk ut kontakten), ventet 1 min, så slo jeg modet på å ventet rundt 30 sekunder før jeg slo på data maskinen. Når jeg skal koble til 3net så er både bruker navn og passord lagret som før, så kommer på nett ved bruk av eget bruker navn og passord. Men ved en restart av modemet, skal ikke passord å slik bli stilt til fabrikk instillingene ? Jeg har en ekstra maskin her, å prøvde koble til nettet, men jeg fyller jo inn brukernanv, å det går ikke.. Den bare prøver å koble seg til på nytt! Har prøvd å koble til uten både bruker nanv og passord, men det går ikke da. Hvordan får jeg en ordentlig restart av modemet, så alt går til fabrikk instillingene ? Mvh Patrick. Endret 31. mai 2012 av Hveding Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Modemet heter Allied telesyn at-rg613lh Har lest at man kan restarte modem via nettleseren eller noe sånt. Har INGEN erfaring med dette, men håper noen kan hjelpe. Her er liste over diverse mode, å mitt er der. http://thepcsecurity...-username-list/ Brukernavn: manager Passord: friend Har lest mange plasser, å svaret jeg får er å bare koble alt fra modemet, vente så og så mange sekunder eller minuetter, så skal alt være til fabrikk instillingene. Men kobler jeg en annen maskin (som ikke har brukernavn og passord lagret) så kommer jeg ikkem eg på nett. Endret 31. mai 2012 av Hveding Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 Fant løsning. Lastet ned dette programmet : http://www.nirsoft.net/utils/dialupass2.html Å den fant både passord og brukernanv Kan jeg bruke dette programmet når jeg er på besøk over tid, så slipper jeg spørre feks min far om å græve i alle papirene, så han skal finne det. Alt man trenger er å installere programmet, å det har funnet pass og bruker Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Normalt er det ikke nok å bare la ruteren stå av for å resette den. Jeg har ihvertfall aldri sett en ruter som fungerte slik, og jeg har jobbet med en god del av dem over årene. Du må resette ruteren for å sette den tilbake til fabrikkinstillinger, og det gjør du normalt enten via en fysisk resett-bryter (typisk et lite knappnålshull på baksiden som du kan stikke en nål eller noe annet tynt inn på). Disse må normalt holdes inne i ca 15 sekunder mens ruteren har strøm (dog det kan variere noe fra ruter til ruter modell). Ellers kan du også resette fra webgrensesnittet til ruteren som regel - men det vil jo naturligvis kreve at du har passordtilgangen for det, ellers er du jo like langt. Evt. tredje mulighet er via telnet grensesnitt - men ijgen må du ha brukernavn/passord for tilgangen. Den fysiske resettbryteren er absolutt lettest å arbeide med dersom det finnes en på din modell (noen få eldgamle modeller har ingen slik knapp). Har du ingen fysisk resettknapp og ikke vet tilgangspassord til verken webgrensesnitt (om den har et) eller telnet så sitter du litt i saksen i forhold til å endre instillingene på ruteren som regel... Jeg kjenner ikke denne spesifikke modellen godt nok til å kommentere på hva denne har eller ikke har av disse mulighetene - men kanskje hjelper det deg litt ihvertfall. Alt dette sagt så tror jeg du lager værre problem ut av det enn det trenger å være. Det e rvel slik jeg forstår det oppkoblingspassordet du mangler her - og det er uansett ikke noe du sitter selv i ruteren din, men noe som ligger i telefonsentralen 3net leier ustyret sitt i. Ergo så kan du bare spørre deres support om hva ditt passord er. Det er vel absolutt enkleste måten å fikse problemstillingen på så lenge oppkoblignen faktisk fungerer på den ene maskinen som har passordet laget eller hva? Alternativt så finnes det også verktøy for å unscamble passordet i slike passordfelt (sikkerheten på akkurat slike ting er ikke voldsomt sterk) slik at du kan få se passordet som du har liggende lagret på den maskinen som fungerer på nettet. Ah, du fant løsingen selv i samme øyeblikk ja -Stigma Endret 31. mai 2012 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå