vEbz Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Har ett par problem med min selvbygde gaming pc. 1; Datamaskinen starter opp, vifter går rundt som vanlig, lysene på hovedkortet lyser som vanlig osv. Men det kommer ikke bilde på skjermen. Det hender at det kommer på bildet(meget sjeldent) men da blinker skjermen(grey screen, black screen, blinker med striper). 2: 1 av 100 ganger jeg starter opp pcen så fungerer den som den skal, men som regel får jeg grey screen osv som jeg skreiv om litt lenger opp i tråden. skjermbildet fryser bare, kommer en rar lyd(samme lyd hver gang) http://www.youtube.com/watch?v=Rc0hqrwI_Mk (det skjer nesten hver gang) Oppsett: HK: MSI P55-GD65 GPU: XFX 5850 1GB CPU: i5 750 Strømforsyner: Corsair TX650 Kjøling: Corsair h50 RAM: husker ikke navnet, men er 4GB og rammen er gullfarget. Kan problemet være skjermkortet og/eller rammen? Noen som har opplevd lignende? Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Høres ut som et klassisk "dårlig kontakt" problem. Prøv å sjekke skjermkabelen for skader. Prøv også å bytte skjermkabelen. Eventuelt kan det være grafikkortet som har streiket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå