Buckzie Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Hei folkens! I det siste så har jeg funnet tilbake til min kjærlighet for NES/SNES og dratt fram både kolleksjonen, arten og viljen til å sitte 100år med Guardian uten å komme forbi 3. brett! Haha! Tenkte og ha en tråd for NES/SNES folka her da! Her er noen temaet jeg gjerne skulle sett litt blabber om! Spill hvor få tak i dem i Norge? Anbefalinger Noen spill å anbefale? Modding spille famicom via en vanlig NES-kassett etc? Meet-up Noen som vil arrangere et NES/SNES meetup med blabber og kaffe? Trade Meet-up med med fokus på bytte/kjøp/salg av gamle godsaker? Det var det jeg hadde å kickstarte med! Kom med forslag til flere temaer, så redigerer jeg etterhvert! ALL MEN TO THEIR POWERGLOVES - LET THE GAMES BEGIN! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Kjempe tråd. Hadde en lite opprustning på min NES her i høst var det vell. Skaffa meg ein brukt bilderørs-TV sidan eg fann ut at japansk 80-talls teknologi tydeligvis ikkje er heilt kompatibel med moderne flatskjermer. Så bilderørs-TV måtte til for å komme kunne jakte på ender. Eg bestillte også inn nokre spel som eg huska frå barndommen, dette var då spel som eg ikkje sjølv eigde og som eg då spelte hos mine kompiser. Eg handla i Sverige på nettsida http://www.gamegirl.se Eg har gode erfaringer derifrå sjølv om sida ser litt uprofesjonell ut. Det er godt utvalg og heilt akseptable prisar på dei gammle klassikerane. Eg opplevde heller ingen problemer då eg måtte reklamere på eit produkt som eg kjøpte. Det er merkelig kor mykje dataspel har endra seg med tida. Dei fleste spela er mykje vanskeligare enn eg kan huske, men eg hadde tydeligvis ingen problemer med vanskeligheita då eg var liten. Berre det at eg kunne spele gjennom heile Super Mario Bros utan å sleppe sprint knappen ein einaste gong då eg var liten framstår i dag som eit mirakel. Spelet krever jo millimeterprestasjon for sjølv enkle hopp. 1 Lenke til kommentar
Buckzie Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Heisann! Takk for feedback! De siste ukene har jeg gått helt amok på ebay, og fikk med meg blant annet disse titlene til superpris. Ca 8$ stykket (man skal ha litt flaks med å vinne auksjonene) TAZ-MANIA DEVIL (NES - 2$) - Jeg er fullstendig klar over at spillet i seg selv er helt elendig, men har en del sentimental tilknytting til det! Første spillet jeg byttet til meg i gode gamle dager. CONTRA (NES - 5$) - Fantastisk spill, som jeg allerede har - men min kopi fungerer ikke lenger! MEGAMAN X (SNES - 12$) - Klassiker! Ga bort min orginale kopi til brodern for noen år siden! XEXYZ (NES - 2$ ) - Prøvde dette hos en god venn for noen uker siden, og det var en utrolig kul shooter-sidescroller med både top-view og vanlig sidescroller. Mye action og kul grafikk! TMNT 1 (NES - 20$ med eske og manual!) - Har det fra før, men synes det var litt kult med eske og manual. Haha! Har en hel del andre titler i skapet/loftet men det var nå disse som snart blir en del av familien Endret 31. mai 2012 av SelfchargingLOL Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Jeg er også en nes-entusiast, så håper denne tråden ikke dør så fort som tidligere slike retro-tråder har gjort. Hva er favorittspillene deres da? Og hvor holder dere til? Lenke til kommentar
Leon83 Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Er dette tråden om Nintendo Entertainment System og Super Nintendo Entertainment System? (sorry, kunne ikke dy meg) Lenke til kommentar
Buckzie Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2012 Haha! Vell, hjerte hører til hos Zelda: Link to the past, Megaman X, MarioBros 3 oooog... hm, kanskje vi finner shaq fu noe sted på lista? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Nintendo sine eigne spel er nok å rekne som klassikere alle sammen, men dersom eg skal nemne eit spel så må det være konami sitt Bayou Billy. Det eg likar med det spelet er at det har ein fin blanding mellom å være eit slossspel, eit skytespel og eit bilspel. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Er det vanskelig å få en super famicom til å spille europeiske spill? :> Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Jeg arvet en NES av min fars fettere i hine, hårde dager. Hadde så mye gøy med den! Hadde flere gode spill, deriblant et DuckTales-spill som jeg sider har fått vite er svært ettertraktet på samlemarkedet. Dessverre kastet min far både maskin og spill en gang midt på 90-tallet, da maskinen tok kvelden. Han visste ikke at den kunne fikses. Jeg var selvsagt knust... Men heldigvis hadde en kompis nettopp fått seg noen gode SNES-spill da. Et med Snipp, Snapp og redningspatruljen. Det spillet kan anbefales. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Neeeeei, du hadde Ducktals 2 altså? Dette er et spill jeg fremdeles er på utkikk etter (til en rimelig pris). Alltid trist å høre om eksemplarer som blir kastet Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Jeg aner ikke hvor jeg har lagt min NES Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Jeg har heldigvis flere, og en av dem er tilkoblet til enhver tid Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Neeeeei, du hadde Ducktals 2 altså? Dette er et spill jeg fremdeles er på utkikk etter (til en rimelig pris). Alltid trist å høre om eksemplarer som blir kastet Ja, virkelig synd. Lenke til kommentar
Buckzie Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2012 Triste historier... Er det foresten noen som vet om noe sted i Oslo/akershus hvor man kan kjøpe/trade noen spill? Ville vær ekstremt kult om noen hadde hatt noe å anbefale! Tar godt imot en god thriftstore, pantelåner elle privat selger med greie priser Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Jeg har nok noen ekstra om du er interessert. Lenke til kommentar
Buckzie Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2012 Jeg har nok noen ekstra om du er interessert. PM med en liste ville vært strålende! Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Skal se hva jeg får til etter E3 Lenke til kommentar
Buckzie Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2012 Skal se hva jeg får til etter E3 Du er tilstede på E3? Envy! Var der ifjor og det var en utrolig opplevelse! Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Er ikke tilstede nei, men følger jo med fra stuen. Har nok å holde på med da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå