Gå til innhold

socket 1366 død?

Anbefalte innlegg

ser ut som jeg kanskje trenger nytt hovedkort og til min store overraskelse selges ikke socket 1366 mer eller hva?

har relativ ny pc og i7 prosessor betyr det nå at jeg må kjøpe hel ny prosessor også hvis jeg skal ha nytt hovedkort??

ganske bittert hvis dette er tilfellet er ikke akkurat lagd av penger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Amentio og dustin har fortsatt et par på lager.

Ellers så er det alltid amazon.co.uk

skjønte hvor det bar men håpte noen ville si til meg at de bare hadde skiftet navn eller noe. takk for svar skal sjekke ut dine tips .ha en god dag

Lenke til kommentar

Får da vittterlig 82 treff på prisjakt så det kan jo ikke være så håpløst å finne noe du har lyst på?

Link

å var egentlig ikke det jeg mente , ble bare så oppgitt over hvor fort ting blir utdatert i data verden, men du har rett det er ikke håpløst :) takk for tilbakemeldingene

Lenke til kommentar

Ja, socket 1366 er død.

I forhold til fremskritt på teknologifronten, så vil det vel være nærliggende å påstå at Intels overgang fra Socket 1156 til Socket 1155 kun var et spørsmål om å selge flere hovedkort. Ingen skal komme å fortelle meg at det hadde vært vanskelig å utforme Sandy Bridge og Ivy Bridge slik at de hadde passet inn på 1156 socket'en. Ja, det kan selvsagt være mulig at chipsettet i seg selv ikke ville vært i stand til å støtte de nye prosessorene, men når man ser på hvor lenge et AM2 kort kunne leve, så er det ingen grunn til å tro at Intel skulle være annerledes. Dette er utelukkende et spørsmål om penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...