bananjens Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Har fått fast ip fra Ngt, hva må jeg gjøre for å få 2 pc`r til og funke gjennom switch? Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Du må nok ha en router for å få brukt 2 maskiner mot 1 linje... Eller du kan sette opp den ene maskina til å være router for deg, men da trenger du 2 nettverkskort i den maskina. Hvilket operativsystem kjører du på maskinene? Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Du må legge inn lokale ip adresser på maskinene dine. control panel-->network connections--> local area connection--> høyreklikk og properties--> tcp/ip--> properties--> use the following ip Der skriver du inn f.eks. 192.168.1.2 subnet mask: 255.255.255.0 Gateway: der skriver du inn ip adressen du har fått fra Ngt. Lenke til kommentar
bananjens Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Du må nok ha en router for å få brukt 2 maskiner mot 1 linje... Eller du kan sette opp den ene maskina til å være router for deg, men da trenger du 2 nettverkskort i den maskina. Hvilket operativsystem kjører du på maskinene? Har xp home. Lenke til kommentar
bananjens Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Du må legge inn lokale ip adresser på maskinene dine.control panel-->network connections--> local area connection--> høyreklikk og properties--> tcp/ip--> properties--> use the following ip Der skriver du inn f.eks. 192.168.1.2 subnet mask: 255.255.255.0 Gateway: der skriver du inn ip adressen du har fått fra Ngt. Det har jeg gjort, men det går jo ikke med samme ip på begge? Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Du må legge inn lokale ip adresser på maskinene dine.control panel-->network connections--> local area connection--> høyreklikk og properties--> tcp/ip--> properties--> use the following ip Der skriver du inn f.eks. 192.168.1.2 subnet mask: 255.255.255.0 Gateway: der skriver du inn ip adressen du har fått fra Ngt. Det har jeg gjort, men det går jo ikke med samme ip på begge? Nei, på den andre maskinen må du bruke 192.168.1.3 osv. hvis du har flere maskiner. Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Nei, det gjør det ikke. Det enkleste er å kjøpe en router, som jeg sa, men det koster litt, men ikke mye (Rudt 1000 kroner vil jeg tro). Da slipper du unna mye trøbbel. Det billigste er å kjøpe et ekstra nettverkskort til den ene pC? en, og så kjøre wizard`en for nettverksinnstillinger i XP, og sette opp Internet deling. For tips om det, søk etter "Internet sharing", eller "Internet deling" he rpå forumet, det er mange tråder om det. Lenke til kommentar
nåvi Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Du har da fått router med NGT abbonementet...? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Du trenger ikke å gjøre annet enn å koble maskinen til swithcen og velge "bruk DHCP" i nettverks-innstillinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå