Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Svarer når jeg ikke bør svart(reagerer tregt)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en 15år gammel gutt. Som titlen sier, når noen spør meg "private" spørsmål brått. Rekker jeg ikke å tenke på hva jeg skal svare, derfor svarer jeg uten å tenke. Dette fordi jeg er redd for å bruke for lang tid, og at motparten dermed tror at jeg juger, derfor stresser jeg.

Det skjedde en gang... Det var snakk om et litt privat spørsmål da. Jeg visste ikke hva jeg skulle svare når jeg fikk spørsmålet. Jeg tenkte fort risikoen ved å si svaret på spørsmålet, og hva som ville skjedd hvis jeg sa husker ikke. Men jeg klarte ikke å tenke ferdig, plutselig bare sa jeg et "fake" svar istedet.

Når en venn av meg fikk det samme spørsmålet helt sånn brått, kunne han med en gang svare "jeg glemte det, fordi...." .

Har noen av dere opplevd noe av det samme?

Hvordan kure det? Anonym poster: f10ae2e02512c96267db8e1cd66f144e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Ja, har opplevd det selv i din alder og tilsvarende med eldste ungen i huset.

Under forutsetting at du ikke er født med latens eller annen lidelse, kan jeg med sikkerhet si at alt er som det skal. Din hjerne er nå under ombygging. Byggetiden er fra nå av ca 2 år til, men det blir bedre etappevis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...