Gå til innhold

Problem med ytelse på radeon 9800 pro?

Raz

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg ser at det er mange som kjører full fsaa og anistropic filtering med sine radeon 9800 pro kort. Hvilke spill bruker dere da?

Som "hard core" gamer kan ikke jeg se at dette er mulig i f.eks ut2k3. Spiller mye ut2k3 online og bruker 1024*768*32 med alle effekter på max UNTATT alt som har med dynamic lightening og gress og sånn å gjøre. Samtidig kjører jeg quality på alle effekter i redline samt 4x fsaa og 4 ani. Da ramler frameraten rett som det er ned i noen og 40 og hakking skjer. Framedrop fra 80-90 til 45 merker man. Kjører jeg full aa og ani så er frameraten nede i 40 konstant.

Så da spør jeg, er det samme greia hos dere, eller har kortet mitt en "issue". Kortet mitt har jeg klokka opp til 405/357,5. Enetste jeg kan komme på i faren er at skjermkortet bruker samme irq som lydkortet mitt og on-board nettverkskort.

Spørsmålet er da om forventningene mine til kortet i f.eks ut2k3 er for høye eller om kortet mitt burde klare "relativt" stabil framerate med høy bildekvalitet, eyecandy, fsaa, anistropic filtering og at kortet mitt derfor er delvis defekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

jeg ser at det er mange som kjører full fsaa og anistropic filtering med sine radeon 9800 pro kort. Hvilke spill bruker dere da?

Som "hard core" gamer kan ikke jeg se at dette er mulig i f.eks ut2k3. Spiller mye ut2k3 online og bruker 1024*768*32 med alle effekter på max UNTATT alt som har med dynamic lightening og gress og sånn å gjøre. Samtidig kjører jeg quality på alle effekter i redline samt 4x fsaa og 4 ani. Da ramler frameraten rett som det er ned i noen og 40 og hakking skjer. Framedrop fra 80-90 til 45 merker man. Kjører jeg full aa og ani så er frameraten nede i 40 konstant.

Så da spør jeg, er det samme greia hos dere, eller har kortet mitt en "issue". Kortet mitt har jeg klokka opp til 405/357,5. Enetste jeg kan komme på i faren er at skjermkortet bruker samme irq som lydkortet mitt og on-board nettverkskort.

Spørsmålet er da om forventningene mine til kortet i f.eks ut2k3 er for høye eller om kortet mitt burde klare "relativt" stabil framerate med høy bildekvalitet, eyecandy, fsaa, anistropic filtering og at kortet mitt derfor er delvis defekt?

Hmm jeg kan kjøre alt av effekter på max, alt av lightning osv... og dette med en oppløsning på 1600*1200

Men har gått over til 1024*768 med samme innstillinger og 4XAF fordi et par av banene fra de to bonuspackene krevde ganske heftige greier, og var helt nede i 35fps på 1600*1200... men på 1024*768 ligger jeg på 90 blank hele veien (v-sync på med 90Hz)

Tror forresten kortet ditt yter helt greit... er nok bare 4XAA som tar en god del

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Jeg har installert chipsettdrivere og ati's catalyst drivere. Jeg har 128 mb versjonen.

Det er det som er så rart, min "gamle" gf4 ti4600 ramlet aldri ned i 45-50 fps i krevende scener, men det er klart, jeg hadde fjernet alt som heter bildekvalitet og effekter. Å kjøre 1024*768 med 4xaf og 4xfsaa med stabil 90 fps kan jeg bare drømme om, da ramlet kortet ned i 45-60 frps rett som det er. Til og med når jeg bruker 2xfsaa...

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet....synest jeg får veldig lav fps i unreal2003 og jeg har 256 mb modellen.

Kjører jeg i 1600x1200 ved 6xaa/16xAF og full detalj osv ligger jeg helt nede i 25-30 fps kjører jeg uten vsync, trueform, AA og AF samt alle detaljer på "normal" og 1280x1024 ligger jeg bare mellom 50-60 fps

Synest dette er veldig lav ytelse mht speed....og C&C Generals lagger som bare pokker med AA/AF, noe som det ikke gjorde da jeg hadde 128 mb modellen.... :shrug:

Lenke til kommentar

Jaja, jeg installerte driverne på nytt og prøvde å kjøre UTEN fsaa & as. Fikk fortsatt framedrops ned i 50 og 60 på helt syke steder.. vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Er vel umulig å få byttet kortet nå, er vel litt over 1 mnd siden jeg kjøpte det.

Lenke til kommentar

jeg har 9600pro128 firblade overklokka til 333MHz ddr, duron 1.2 640mb ddr.

når jeg spiller cs kommer jeg helt nede i 8 fps.

aa og af er satt på minimum.

vertical sync er på og den må jo være på.

ingen forskjell.

har heller ikke choke

fikk ikke mer en 7000 i 3dmark 2001se....samme som kameraten min med geforce3 ti 200.

men det er 3dmark da...

Lenke til kommentar
jeg har 9600pro128 firblade overklokka til 333MHz ddr, duron 1.2 640mb ddr.  

når jeg spiller cs kommer jeg helt nede i 8 fps.  

aa og af er satt på minimum.

vertical sync er på og den må jo være på.

ingen forskjell.

har heller ikke choke

fikk ikke mer en 7000 i 3dmark 2001se....samme som kameraten min med geforce3 ti 200.  

men det er 3dmark da...

Duron 1.2 er jo ikke akkurat d råeste da... :p

Vet ikke hvorfor du faller ned så mye Raz. Er nok antall polygoner i bildet som går opp og ned som en sinuskurve ;)

Men alt over 40 fps er jo akseptabelt.

Lenke til kommentar
Har du prøvd å installere win på nytt? Er vel det og øke spenningen til agp slot'en jeg ser som de siste utveiene, ellers har jeg vel prøvd alt...

Nei den står på 1,5 volt kan øke den til 1,6 eller 1,7 men ser ikke hvor dette kan gjøre store forandringer........

Lurer på om formatering er eneste mulighet for å forsøke å rette opp maksinen igjen :shrug:

Lenke til kommentar
Har du prøvd å installere win på nytt? Er vel det og øke spenningen til agp slot'en jeg ser som de siste utveiene, ellers har jeg vel prøvd alt...

Nei den står på 1,5 volt kan øke den til 1,6 eller 1,7 men ser ikke hvor dette kan gjøre store forandringer........

Lurer på om formatering er eneste mulighet for å forsøke å rette opp maksinen igjen :shrug:

bare til og formatere vel? lei en film og sett på formateringen, formatering tar da ikke mere tid enn en halvannen time.

Lenke til kommentar

Jo, det er klart at selve formatering og reinstallering går kjapt. Grunnen til at vi syter sånn er jo at det tar litt tid å få opp alt slik som det var (programvare, innstillinger, spill osv)... *syte*

Lenke til kommentar

bare til og formatere vel? lei en film og sett på formateringen, formatering tar da ikke mere tid enn en halvannen time.

Ja men har en del clonede spill og annet som jeg må hive over på min maskin #2 som ikke kan slettes og med mitt 10 mb nettverks system tar det tid for det er snakk om over 20 gb :-(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...