Gå til innhold

Er denne brukt-pcen et godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en stillegående pc med gode allroundegenskaper som er stillegående med god lagringsplass og som duger til videoredigering.

Fant denne på finn.no : http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=35171586 , og lurte på om den kunne være et godt kjøp basert på disse kriteriene.

Er den bedre nn det jeg kan få nytt til samme pris og er det noen komponenter her som ikke duger?

Setter virkelig pris på hjelp da jeg føler meg på syltynn grunn her....

Endret av nordvest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet virker det, som ett ok kjøp.

Under forutsetning at det følger med orginalkvittering du kan sjekke opp mot leverandør. Eventuell garanti kan vidrefrøes til ny eier.

Kontrollerer at alle deler er i henhold til spes ved anonnsering. DVD Win 7 orginal følger med.

Problemet du eventuelt vil slite med er , hvis dette har vært en "mandagsmaskin" og selger ganske enkelt ønsker å kvitte seg med problemet.

Spørsmålet er også alder på hdd og at de står relativt tett innpå hverandre, som krever god kjøling.

.

Lenke til kommentar

Skal sende ham en mail og be om en kopi av kvitteringene for å se om ting stemmer overens (Takk for godt forslag!)

Det er i grunn det at maskinen skal være en "lemon" som bekymrer meg mest også.... Spm. da blir om jeg her får så mye ekstra i forhold til ny maskin i samme prisklasse at det er verdt den risikoen?

Lenke til kommentar

Den er brukt anv en annen. Du vet aldri hvor obs på sikkerhet de var. Er en Windows PC tross alt. De fleste tilfeller av virus og Malware ligger på harddisken, så formatering blir kvitt det. Om du kobler til ruteren kan marker gå til alle andre PCer i huset, og da er du fucked.

Endret av Sekai-ichi
Lenke til kommentar

Høres lovende ut dette :) Har ikke spilt dataspill på 20 år så det er ikke akkurat et prioritert område kan man si, men det er betryggende å høre at den duger til høyoppløst video.

Det er i grunn helt vilt med lagringsplass, men det kan da være greit å ha noe å gå på :)

Tror dere den er stillegående? Har fra før en Dell Dimension E521. Vil denne være mindre eller mer bråkete?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...