Gå til innhold

På tide å legalisere svart arbeid?


Bør vi legalisere svart arbeid?  

71 stemmer

  1. 1. Er det på tide å legalisere svart arbeid?

    • Nei, hvis en dagmamma snylter på skatten fortjener hun å råtne i en kald mørk celle.
      49
    • Ja
      22


Anbefalte innlegg

Hva jeg mente er nødvendig er å øke standarden på boliger, vi måtte ha vært ganske naive for å tro vi kunne bare fortsett å bygge hus etter hus uten å øke klimastandarden.

Kan du forklare dette?

 

Håndverkere bygger hus folk vil ha, folk kjøper ikke hus som er "dårlige investeringer". - Markedet styrer slikt selv, uten statlig intervensjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det på tide å legalisere svart arbeid?

 

Nei, hvis en dagmamma snylter på skatten fortjener hun å råtne i en kald mørk celle.

 

Ja

 

Haha, så latterlige alternativer! Vil du bli tatt seriøst kunne du jo bare skrevet "Ja" og "Nei".

Endret av Slutsky
Lenke til kommentar

Hva jeg mente er nødvendig er å øke standarden på boliger, vi måtte ha vært ganske naive for å tro vi kunne bare fortsett å bygge hus etter hus uten å øke klimastandarden.

Kan du forklare dette?

 

Håndverkere bygger hus folk vil ha, folk kjøper ikke hus som er "dårlige investeringer". - Markedet styrer slikt selv, uten statlig intervensjon.

 

Vi blir flere og flere mennesker på planeten, men planeten blir ikke større og større. Jo flere mennesker på planeten jo mindre forbruk må vi ha per person, som feks. strømforbruk og forurensing. Hadde vi doblet antallet mennesker uten å forandre hvordan vi lever nå hadde planeten gått til helvete på et blunk.

 

Edit; "Markedet styrer slikt selv, uten statlig intervensjon." Dette er ikke sant, ihvertfall ikke 100%, det kommer nye regler konstant om feks. hvor bra isolasjon et nytt hus må ha, det er ikke valgfritt, det er ikke et personlig ønske, det er norsk lov.

Endret av Bruker87
Lenke til kommentar

Du vet hvor døra er. Kom deg til et samfunn uten skatter hvor du må betale flere tusen for å sende ungene dine på skole. Har virkelig ikke annet å si, i og med at dette mener jeg er noe som sier seg selv.

Endret av Refi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Markedet justerer seg etter dette, når det blir mindre olje, stiger oljeprisen. Blir det mindre strøm, stiger prisen på strøm.

 

Jorden blir ikke mindre; men nå driver flere selskaper med forskning på å hente ressurser fra verdensrommet; og vi ser stadig etter flere planeter å befolke.

 

 

Du vet hvor døra er. Kom deg til et samfunn uten skatter hvor du må betale flere tusen for å sende ungene dine på skole. Har virkelig ikke annet å si, i og med at dette mener jeg er noe som sier seg selv.

 

Tror du skolen er gratis i dag? - Nei, du sender bare regningen til noen andre.

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

Du vet hvor døra er. Kom deg til et samfunn uten skatter hvor du må betale flere tusen for å sende ungene dine på skole. Har virkelig ikke annet å si, i og med at dette mener jeg er noe som sier seg selv.

Og hvor er dette samfunnet der de ikke har skatt eller reguleringer, mars?
Lenke til kommentar

Jeg ønsker å gjøre dem som stemmer nei oppmerksom på hvor kyniske de er.

 

Jeg ønsker å gjøre deg oppmerksom på hvor naive folk som stemmer ja er. Og at poll-alternativet har bias i segselv.

 

"Every man for himself" virker ikke i et samfunn. Det er med god grunn vi har lover og regler og skatt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du vet hvor døra er. Kom deg til et samfunn uten skatter hvor du må betale flere tusen for å sende ungene dine på skole. Har virkelig ikke annet å si, i og med at dette mener jeg er noe som sier seg selv.

Og hvor er dette samfunnet der de ikke har skatt eller reguleringer, mars?

 

Det er nok en grunn for at du ikke finner et slikt samfunn. ;)

Men du finner noen som ligner.

 

Edit: Se der ja, Bruker87 fant noen!

Endret av Refi
Lenke til kommentar

Du vet hvor døra er. Kom deg til et samfunn uten skatter hvor du må betale flere tusen for å sende ungene dine på skole. Har virkelig ikke annet å si, i og med at dette mener jeg er noe som sier seg selv.

Og hvor er dette samfunnet der de ikke har skatt eller reguleringer, mars?

 

Et raskt søk på land uten inntektskatt, du kan jo flytte til et av de?

 

Andorra

Bahamas

Brunei

Kuwait

Maldives

Monaco

Nauru

Oman

Qatar

United Arab Emirates

Vanuatu

Endret av Bruker87
Lenke til kommentar

Jeg ønsker å gjøre dem som stemmer nei oppmerksom på hvor kyniske de er.

 

Jeg ønsker å gjøre deg oppmerksom på hvor naive folk som stemmer ja er. Og at poll-alternativet har bias i segselv.

Hvorfor er de naive? Er det naivt å mene at mennesker bør kunne bruke penger som de vil? Er det naivt å ønske de fattige et bedre liv?

"Every man for himself" virker ikke i et samfunn. Det er med god grunn vi har lover og regler og skatt.

Ja, og den gode grunnen ettersom jeg har forstått deg rett at ufyselige nordmenn skal kunne forsette å smykke seg på andres død og elendighet slik at de kan leve i en overdådig materalistisk luksus.
Lenke til kommentar

Det er med god grunn vi har lover og regler og skatt.

 

Likevel kan det ikke forsvares?

 

Joda, kan oppsummere det ganske kort jeg, på et nivå en førskoleelev kan forstå.

 

Noen trenger ofte hjelp, noen trenger hjelp av og til, noen trenger lite eller ingen hjelp. I et samfunn må man hjelpe de som trenger hjelp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du vet hvor døra er. Kom deg til et samfunn uten skatter hvor du må betale flere tusen for å sende ungene dine på skole. Har virkelig ikke annet å si, i og med at dette mener jeg er noe som sier seg selv.

Og hvor er dette samfunnet der de ikke har skatt eller reguleringer, mars?

 

Et raskt søk på land uten inntektskatt, du kan jo flytte til et av de?

 

Andorra

Bahamas

Brunei

Kuwait

Maldives

Monaco

Nauru

Oman

Qatar

United Arab Emirates

Vanuatu

Skatt på firma, skatt i form av regulering, regnskapskrav, moms og avgifter er ikke skatt i dine øye?
Lenke til kommentar

Det er med god grunn vi har lover og regler og skatt.

 

Likevel kan det ikke forsvares?

 

Joda, kan oppsummere det ganske kort jeg, på et nivå en førskoleelev kan forstå.

 

Noen trenger ofte hjelp, noen trenger hjelp av og til, noen trenger lite eller ingen hjelp. I et samfunn må man hjelpe de som trenger hjelp.

Hva om visse utnytter dette konseptet?

Lenke til kommentar

Markedet justerer seg etter dette, når det blir mindre olje, stiger oljeprisen. Blir det mindre strøm, stiger prisen på strøm.

 

Jorden blir ikke mindre; men nå driver flere selskaper med forskning på å hente ressurser fra verdensrommet; og vi ser stadig etter flere planeter å befolke.

 

 

Du vet hvor døra er. Kom deg til et samfunn uten skatter hvor du må betale flere tusen for å sende ungene dine på skole. Har virkelig ikke annet å si, i og med at dette mener jeg er noe som sier seg selv.

 

Tror du skolen er gratis i dag? - Nei, du sender bare regningen til noen andre.

 

I dag spleiser vi på skole og andre goder, slik at alle skal få de samme mulighetene. Den bittelille delen vi betaler for at alle skal få en lik sjanse er verdt det. Eller skal bare rikmanns barn få sjanser?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ønsker å gjøre dem som stemmer nei oppmerksom på hvor kyniske de er.

 

Jeg ønsker å gjøre deg oppmerksom på hvor naive folk som stemmer ja er. Og at poll-alternativet har bias i segselv.

Hvorfor er de naive? Er det naivt å mene at mennesker bør kunne bruke penger som de vil? Er det naivt å ønske de fattige et bedre liv?

"Every man for himself" virker ikke i et samfunn. Det er med god grunn vi har lover og regler og skatt.

Ja, og den gode grunnen ettersom jeg har forstått deg rett at ufyselige nordmenn skal kunne forsette å smykke seg på andres død og elendighet slik at de kan leve i en overdådig materalistisk luksus.

 

Naivt og egoistisk, ja. Jeg har ingenting imot folk som prøver å gjøre det bra for seg selv, strever du etter en jobb men bra lønn så flott for deg, vi kan ikke bare ha arbeidere heller. Men hvordan blir man egentlig rik uten å tilhøre et samfunn, har en rik person aldri fått hjelp? Har foreldrene til en rik person aldri fått hjelp? Har besteforeldrene til en rik person aldri fått hjelp?

 

Hvorfor skal andre hjelpe deg, men du skal ikke hjelpe andre? Det kan godt hende at du trenger mindre hjelp enn andre, alle er forskjellige, men ikke kom her å si at du har aldri fått frynsegods av å bo i et samfunn, da er ikke du bare naiv og egoistisk, da er du rett og slett hjernedød.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er med god grunn vi har lover og regler og skatt.

 

Likevel kan det ikke forsvares?

 

Joda, kan oppsummere det ganske kort jeg, på et nivå en førskoleelev kan forstå.

 

Noen trenger ofte hjelp, noen trenger hjelp av og til, noen trenger lite eller ingen hjelp. I et samfunn må man hjelpe de som trenger hjelp.

Men hvis jeg har lyst til å hjelpe barn i Afrika i stedet for avskum fra Norge med mine penger så går plutselig Norge "konkurs" ?
Lenke til kommentar

Du vet hvor døra er. Kom deg til et samfunn uten skatter hvor du må betale flere tusen for å sende ungene dine på skole. Har virkelig ikke annet å si, i og med at dette mener jeg er noe som sier seg selv.

Og hvor er dette samfunnet der de ikke har skatt eller reguleringer, mars?

 

Et raskt søk på land uten inntektskatt, du kan jo flytte til et av de?

 

Andorra

Bahamas

Brunei

Kuwait

Maldives

Monaco

Nauru

Oman

Qatar

United Arab Emirates

Vanuatu

Skatt på firma, skatt i form av regulering, regnskapskrav, moms og avgifter er ikke skatt i dine øye?

 

Hvor i posten min sa jeg de ikke har dette? Om du leser posten min igjen får du kanskje med deg at jeg sa inntektskatt.

 

Det finnes ingen land uten skatt av noen form, skal tro hvorfor, kanskje er magisk tilfelle?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...