Gå til innhold

På tide å legalisere svart arbeid?


Bør vi legalisere svart arbeid?  

71 stemmer

  1. 1. Er det på tide å legalisere svart arbeid?

    • Nei, hvis en dagmamma snylter på skatten fortjener hun å råtne i en kald mørk celle.
      49
    • Ja
      22


Anbefalte innlegg

Hvordan skal det gå med gamle folk med liten pensjon? (ingen alderstrygd)

De jobber lengre, til de får en bærekraftig pensjon

Hvordan skal det gå med gamle folk med INGEN pensjon? (ingen alderstrygd)

Ingen oppspart pensjon betyr at de ikke kan pensjonere seg.

Hvordan skal det gå med folk som oppdrar unger alene? (ingen barnetrygd)

De sparer opp pengene sine til slikt. Banken er sikkert godt hjelpsom her.

Hvordan skal det gå med folk som ikke får seg heltidsjobb? (ingen arbeidstrygd)

De får fortsette å lete til de finner seg en heltidsjobb.

Hvordan skal det gå med folk som ikke får seg jobb? (ingen støtte av noen slag)

Hvorfor skal man ikke få seg jobb?

Hvordan skal det gå med narkomane? (ingen livsoppholdstrygd)

Nei si det, kanskje de finner ut at de faktisk ikke har uendelig med penger til narkotika? - Og trenger en jobb?

Hvordan skal det gå med sykemeldte? (ingen syketrygd)

Arbeidsgivere i USA er ganske flinke på slikt, de betaler slikt. Gjerne også helse-forsikring.

Hvordan skal det gå med studenter? (ingen stipend)

De tar opp lån i banken

Hvordan skal det gå med folk som ikke har rike foreldre?

Bare bra.

Hvordan skal det gå med folk som bruker 20-30% av lønnen sin på bensin for å komme seg til jobb? (ingen pendlestøtte)

Mulig arbeidsgiver støtter en løsning her? - Om ikke, kan man jo finne seg en annen jobb.

Hvordan skal det gå med folk som feks. har downs syndrom eller en kronisk tilstand? (ingen uføretrygd)

Finnes veldedige organisasjoner for dette. Enkelte firma ansetter også folk med kroniske tilstander.

Hvordan skal det gå med immigranter? (ingen oppholdstrygd)

Da får de reise hjem, om de ikke klarer å skaffe seg jobb.

Hvordan skal det gå med folk som midlertidig er arbeidsledig? (ingen arbeidsledighetstrygd)

De må få ut fingeren, jakte etter jobber. Evt. kan man få utbetalt feriepenger.

Hvordan skal det gå med gravide kvinner? (ingen dagpenger)

Det burde de kanskje tenkt på før de ble gravide? - Og kanskje satt av litt?

Hvordan skal det gå med folk som er mellom skole og jobb? (ingen oppholdstrygd)

Hvorfor skal de få betalt for å ikke gjøre noe?

Hvordan skal det gå med folk som er utsatt for ulykker? (ingen uføretrygd)

Forsikring.

Hvordan skal det gå med folk når arbeidsplassen deres går konkurs? (ingen arbeidsledighetstrygd)

De må finne seg ny jobb.

Hvordan skal det gå med folk som allerede ligger på grensen så plutselig stiger renten på lånet? (ingen bostøtte)

De må flytte inn i et hus de faktisk kan betale for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For et fantastisk motargument du kommer med her. Men kan du bare gjenta en gang til planen din for å hjelpe den halvdelen av Norge som ikke klarer seg uten støtte? Og kan du gjenta hvordan de rike skal fortsette å være rike uten arbeidere?

Jeg har lyst til å gi alle skattepengene mine for å redde fattige barn i Afrika i stedet for dere ufyselige nordmenn, hvorfor mener du at nordmenn er mer verdt enn fattige i Afrika?

 

Norge gir ganske mye til Afrika. Hadde vi gitt alt hadde vi gått konkurs og hadde dermed ikke kunne fortsatt hjelpe Afrika.

 

Noen planer på hvordan man skal hjelpe de som nå lever av trygd uten skatt da?

Jeg har lyst til å gi alle skattepengene til Afrika, hver eneste krone. Jeg vil heller at en nordmann dør enn et barn i Afrika. Du derimot er en nasjonalist og gir vel faen i om jeg ønsker å hjelpe barn i Afrika, du truer meg til å betale for at du og dine ufyslige landsmenn skal kunne velte dere i overdådig luksus mens fattige i andre land lider av sultedøden. Det er kvalmende.

 

Siden du ikke leste posten min kan jeg gjerne gjenta meg.

 

Norge gir ganske mye til Afrika. Hadde vi gitt alt hadde vi gått konkurs og hadde dermed ikke kunne fortsatt hjelpe Afrika.

 

Kanskje du ikke skjønte poenget mitt. Poenget mitt var ikke at 1 norsk liv er verdt mer enn 1 afrikansk liv. Poenget mitt var at 1 ikke konkurs nordmann kan hjelpe Afrikanere mer enn 1 konkurs nordmann kan.

 

Jeg synes det er fantastisk om du vil hjelpe fattige i Afrika, å hjelpe de som ikke klarer å hjelpe seg selv er hva det gjelder om, det er derfor vi betaler skatt.

 

 

Hvordan skal det gå med gamle folk med liten pensjon? (ingen alderstrygd)

De jobber lengre, til de får en bærekraftig pensjon

Hvordan skal det gå med gamle folk med INGEN pensjon? (ingen alderstrygd)

Ingen oppspart pensjon betyr at de ikke kan pensjonere seg.

Hvordan skal det gå med folk som oppdrar unger alene? (ingen barnetrygd)

De sparer opp pengene sine til slikt. Banken er sikkert godt hjelpsom her.

Hvordan skal det gå med folk som ikke får seg heltidsjobb? (ingen arbeidstrygd)

De får fortsette å lete til de finner seg en heltidsjobb.

Hvordan skal det gå med folk som ikke får seg jobb? (ingen støtte av noen slag)

Hvorfor skal man ikke få seg jobb?

Hvordan skal det gå med narkomane? (ingen livsoppholdstrygd)

Nei si det, kanskje de finner ut at de faktisk ikke har uendelig med penger til narkotika? - Og trenger en jobb?

Hvordan skal det gå med sykemeldte? (ingen syketrygd)

Arbeidsgivere i USA er ganske flinke på slikt, de betaler slikt. Gjerne også helse-forsikring.

Hvordan skal det gå med studenter? (ingen stipend)

De tar opp lån i banken

Hvordan skal det gå med folk som ikke har rike foreldre?

Bare bra.

Hvordan skal det gå med folk som bruker 20-30% av lønnen sin på bensin for å komme seg til jobb? (ingen pendlestøtte)

Mulig arbeidsgiver støtter en løsning her? - Om ikke, kan man jo finne seg en annen jobb.

Hvordan skal det gå med folk som feks. har downs syndrom eller en kronisk tilstand? (ingen uføretrygd)

Finnes veldedige organisasjoner for dette. Enkelte firma ansetter også folk med kroniske tilstander.

Hvordan skal det gå med immigranter? (ingen oppholdstrygd)

Da får de reise hjem, om de ikke klarer å skaffe seg jobb.

Hvordan skal det gå med folk som midlertidig er arbeidsledig? (ingen arbeidsledighetstrygd)

De må få ut fingeren, jakte etter jobber. Evt. kan man få utbetalt feriepenger.

Hvordan skal det gå med gravide kvinner? (ingen dagpenger)

Det burde de kanskje tenkt på før de ble gravide? - Og kanskje satt av litt?

Hvordan skal det gå med folk som er mellom skole og jobb? (ingen oppholdstrygd)

Hvorfor skal de få betalt for å ikke gjøre noe?

Hvordan skal det gå med folk som er utsatt for ulykker? (ingen uføretrygd)

Forsikring.

Hvordan skal det gå med folk når arbeidsplassen deres går konkurs? (ingen arbeidsledighetstrygd)

De må finne seg ny jobb.

Hvordan skal det gå med folk som allerede ligger på grensen så plutselig stiger renten på lånet? (ingen bostøtte)

 

 

De må flytte inn i et hus de faktisk kan betale for.

 

Ja, og hva om de allerede bor i det billigste huset tilgjengelig? Er ikke så mange hus å finne for femtilappen her i Norge.

Endret av Bruker87
Lenke til kommentar
Norge gir ganske mye til Afrika. Hadde vi gitt alt hadde vi gått konkurs og hadde dermed ikke kunne fortsatt hjelpe Afrika.
Jeg har lyst til at vi skal gå konkurs, sånn at alle kan jobbe svart, er det galt av meg?

 

Kanskje du ikke skjønte poenget mitt. Poenget mitt var ikke at 1 norsk liv er verdt mer enn 1 afrikansk liv. Poenget mitt var at 1 ikke konkurs nordmann kan hjelpe Afrikanere mer enn 1 konkurs nordmann kan.

Er det nødvendig med dette for å ikke gå konkurs?

 

Jeg synes det er fantastisk om du vil hjelpe fattige i Afrika, å hjelpe de som ikke klarer å hjelpe seg selv er hva det gjelder om, det er derfor vi betaler skatt.

Det er da aldeles ikke hva det å betale skatt handler om. Hvem mener du det hjelper om jeg fengsler deg for å tegne en tegning? Og viktigst av alt; burde det ikke være opp til MEG hvem jeg vil hjelpe med mine penger?

 

hva om de allerede bor i det billigste huset tilgjengelig? Er ikke så mange hus å finne for femtilappen her i Norge.

Og hvem sin skyld er høye boligpriser i Norge?

 

Jeg siterer:

Dyrere å bo med nye byggekrav.

Det anslår doktorgradsstipendiat Are Oust ved Trondheim Økonomiske Høgskole. Han har summert alle nye myndighetspålegg som vil virke fordyrende på nye boliger frem til 2013.

- Mine beregninger viser at en leilighet som det kostet 1,5 millioner kroner å bygge i 2007, vil fordyres med ca. 300 000 kroner, sier Oust.

 

Pff, 300 tusen er vel ingenting? Ja dette er virkelig å hjelpe fattige. I god sosialistisk nestekjærlighet og solidarisk form.

 

Boligprisene er allerede høye nok som de er takket være deres skattepolitikk og lavrente mjøl.

Endret av Warz
Lenke til kommentar

Ja, og hva om de allerede bor i det billigste huset tilgjengelig? Er ikke så mange hus å finne for femtilappen her i Norge.

Da må de leie, slik de må gjøre i dagens økonomi.

 

Er ikke noe billigere det, ganske vanskelig bare det å finne en leilighet til under 6-7000 kr lenger.

Lenke til kommentar
Norge gir ganske mye til Afrika. Hadde vi gitt alt hadde vi gått konkurs og hadde dermed ikke kunne fortsatt hjelpe Afrika.
Jeg har lyst til at vi skal gå konkurs, sånn at alle kan jobbe svart, er det galt av meg?

 

Kanskje du ikke skjønte poenget mitt. Poenget mitt var ikke at 1 norsk liv er verdt mer enn 1 afrikansk liv. Poenget mitt var at 1 ikke konkurs nordmann kan hjelpe Afrikanere mer enn 1 konkurs nordmann kan.

Er det nødvendig med dette for å ikke gå konkurs?

 

Jeg synes det er fantastisk om du vil hjelpe fattige i Afrika, å hjelpe de som ikke klarer å hjelpe seg selv er hva det gjelder om, det er derfor vi betaler skatt.

Det er da aldeles ikke hva det å betale skatt handler om. Hvem mener du det hjelper om jeg fengsler deg for å tegne en tegning? Og viktigst av alt; burde det ikke være opp til MEG hvem jeg vil hjelpe med mine penger?

 

hva om de allerede bor i det billigste huset tilgjengelig? Er ikke så mange hus å finne for femtilappen her i Norge.

Og hvem sin skyld er høye boligpriser i Norge?

 

Jeg siterer:

Dyrere å bo med nye byggekrav.

Det anslår doktorgradsstipendiat Are Oust ved Trondheim Økonomiske Høgskole. Han har summert alle nye myndighetspålegg som vil virke fordyrende på nye boliger frem til 2013.

- Mine beregninger viser at en leilighet som det kostet 1,5 millioner kroner å bygge i 2007, vil fordyres med ca. 300 000 kroner, sier Oust.

 

Pff, 300 tusen er vel ingenting? Ja dette er virkelig å hjelpe fattige. I god sosialistisk nestekjærlighet og solidarisk form.

 

Boligprisene er allerede høye nok som de er takket være deres skattepolitikk og lavrente mjøl.

 

Byggekrav eksisterer ikke for å gjøre det så billig som mulig, men for å opprettholde et høgere klimavennlig miljø, det blir flere og flere mennesker på jorden dermed må vi bli flinkere å flinkere med klima, sier seg selv.

 

Grunnet skatter, avgifter, reguleringer, og tilpasninger, ja.

 

Og inflasjon. Hva er poenget ditt? Jeg sa ikke det blir dyrere uten grunn, men at der rett og slett ikke er billig å bo, dermed trenger mange hjelp, dermed trenger vi skatt.

Lenke til kommentar

Byggekrav eksisterer ikke for å gjøre det så billig som mulig, men for å opprettholde et høgere klimavennlig miljø, det blir flere og flere mennesker på jorden dermed må vi bli flinkere å flinkere med klima, sier seg selv.

Global oppvarming, ja? - Vi skal tvinges til å betale mer for å få et hus som er litt billigere?

Nesten som å kjøpe en sparepære til høyere pris, for å spare i lengden. - Viser seg derimot at det skal gå lang tid før man sparer noe på det overhodet.

 

Forøvrig, hvordan hjelper det klima og miljø at mitt hus skal ha et toalett og en trappe-oppgang som ​ være tilpasset handikappede?

 

EDIT:

 

Og inflasjon. Hva er poenget ditt? Jeg sa ikke det blir dyrere uten grunn, men at der rett og slett ikke er billig å bo, dermed trenger mange hjelp, dermed trenger vi skatt.

Så du skal kurere kreft med mer kreft? - Dersom man ikke har råd til å bo, får man ikke mer råd til å bo av å kaste penger i statskassen. - Og hvorfor skal jeg betale fordi noen kjøper et hus over evne?

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar
Byggekrav eksisterer ikke for å gjøre det så billig som mulig, men for å opprettholde et høgere klimavennlig miljø, det blir flere og flere mennesker på jorden dermed må vi bli flinkere å flinkere med klima, sier seg selv.
Hvis jeg ønsker å bo billig, for la oss si 1000 kroner per måned. Hvorfor skal du nekte meg det ved å regulere boligmarkedet på denne måten?

 

Og inflasjon. Hva er poenget ditt? Jeg sa ikke det blir dyrere uten grunn, men at der rett og slett ikke er billig å bo, dermed trenger mange hjelp, dermed trenger vi skatt.

Inflasjon ER skatt.

 

Og PS: Hvordan hjelper det klima å regulere fargen på badet mitt?

Lenke til kommentar

Byggekrav eksisterer ikke for å gjøre det så billig som mulig, men for å opprettholde et høgere klimavennlig miljø, det blir flere og flere mennesker på jorden dermed må vi bli flinkere å flinkere med klima, sier seg selv.

Global oppvarming, ja? - Vi skal tvinges til å betale mer for å få et hus som er litt billigere?

Nesten som å kjøpe en sparepære til høyere pris, for å spare i lengden. - Viser seg derimot at det skal gå lang tid før man sparer noe på det overhodet.

 

Forøvrig, hvordan hjelper det klima og miljø at mitt hus skal ha et toalett og en trappe-oppgang som ​ være tilpasset handikappede?

 

EDIT:

 

Og inflasjon. Hva er poenget ditt? Jeg sa ikke det blir dyrere uten grunn, men at der rett og slett ikke er billig å bo, dermed trenger mange hjelp, dermed trenger vi skatt.

Så du skal kurere kreft med mer kreft? - Dersom man ikke har råd til å bo, får man ikke mer råd til å bo av å kaste penger i statskassen. - Og hvorfor skal jeg betale fordi noen kjøper et hus over evne?

 

Jeg tenkte egentlig først og fremst på ting som strøm mangel enn global oppvarming, men det finnes mange forskjellige klima problemer, ikke bare 1 eller 2.

 

Det er ikke sann at jeg kan ta opp ett lån på 10 millioner med en lønn på 300k i året, så springe å si at jeg må ha bostøtte, når du søker bostøtte regner de ut hva du faktisk trenger, om de mener du bor langt ut av din lønn så setter de opp krav om at du må finne noe billigere om du skal få støtte.

 

Det med sparepærer, jeg er ingen pære ekspert men er ganske sikker på at grunnen til diverse pærer blir ulovlige ikke er bare pga strømbruk, men også pga det er mindre skadelig for klimaet for å lage de enn de gode gamle pærene.

Lenke til kommentar

La oss se, Bruker87 hevder at han ønsker å hjelpe de fattige, men forsvarer hjerterått at boliger blir 300 000 kroner dyrere fordi de må ha heis og toalett tilpasset handikappede, riktig farge på bade osv. Han synes også det er HELT greit at det er umulig å få bolig uten å være millionær takket være regulering som hvor det er lov å bygge, skattefordeler ved å hamstre eiendom vs investere i arbeidsplasser samt en rentepolitikk som ikke hører hjemme i annet enn et fascistisk samfunn.

 

Jeg vil si du er på tynn is hva "hjelpe de fattige" angår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Byggekrav eksisterer ikke for å gjøre det så billig som mulig, men for å opprettholde et høgere klimavennlig miljø, det blir flere og flere mennesker på jorden dermed må vi bli flinkere å flinkere med klima, sier seg selv.
Hvis jeg ønsker å bo billig, for la oss si 1000 kroner per måned. Hvorfor skal du nekte meg det ved å regulere boligmarkedet på denne måten?

 

Og inflasjon. Hva er poenget ditt? Jeg sa ikke det blir dyrere uten grunn, men at der rett og slett ikke er billig å bo, dermed trenger mange hjelp, dermed trenger vi skatt.

Inflasjon ER skatt.

 

Og PS: Hvordan hjelper det klima å regulere fargen på badet mitt?

 

Inflasjon er at vi får mer penger men ikke mer ressurser, dermed blir ting dyrere. Jeg har aldri hørt om at det skal bli forbud mot diverse farger, hadde vært takknemlig om du linket til det, hadde vært interessant å lese. Regner med det har med å gjøre at diverse malinger er mer skadelige å lage for klimaet enn andre? Men jeg er ingen malingsekspert heller.

Lenke til kommentar

La oss se, Bruker87 hevder at han ønsker å hjelpe de fattige, men forsvarer hjerterått at boliger blir 300 000 kroner dyrere fordi de må ha heis og toalett tilpasset handikappede, riktig farge på bade osv. Han synes også det er HELT greit at det er umulig å få bolig uten å være millionær takket være regulering som hvor det er lov å bygge, skattefordeler ved å hamstre eiendom vs investere i arbeidsplasser samt en rentepolitikk som ikke hører hjemme i annet enn et fascistisk samfunn.

 

Jeg vil si du er på tynn is hva "hjelpe de fattige" angår.

 

Kan jeg spørre deg din mening om hvorfor du tror byggekravene blir høyere? Alle innspill er interessante å lese.

 

Jeg synes det er kjipt at det er så dyrt med bolig, men jeg ser at det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Byggekrav eksisterer ikke for å gjøre det så billig som mulig, men for å opprettholde et høgere klimavennlig miljø, det blir flere og flere mennesker på jorden dermed må vi bli flinkere å flinkere med klima, sier seg selv.
Hvis jeg ønsker å bo billig, for la oss si 1000 kroner per måned. Hvorfor skal du nekte meg det ved å regulere boligmarkedet på denne måten?

 

Og inflasjon. Hva er poenget ditt? Jeg sa ikke det blir dyrere uten grunn, men at der rett og slett ikke er billig å bo, dermed trenger mange hjelp, dermed trenger vi skatt.

Inflasjon ER skatt.

 

Og PS: Hvordan hjelper det klima å regulere fargen på badet mitt?

 

Inflasjon er at vi får mer penger men ikke mer ressurser, dermed blir ting dyrere.

Det er korrekt, og inflasjon styres av? Jo, staten. Norske kroner er en tvunget pengeenhet. Inflasjon er dermed en skjult skatt.

 

Jeg har aldri hørt om at det skal bli forbud mot diverse farger, hadde vært takknemlig om du linket til det, hadde vært interessant å lese. Regner med det har med å gjøre at diverse malinger er mer skadelige å lage for klimaet enn andre? Men jeg er ingen malingsekspert heller.

 

Kilde:

http://www.aftenposten.no/bolig/boligokonomi/article3537090.ece#.T8e-F8Un3CM

 

* Rommet skal ha plass til en hinderfri snusirkel, som har en diameter på 1,5 meter utenfor møbleringssonen. * Det skal være minst 900 millimeter fri sideplass på den ene siden av vannklosettet og minst 200 millimeter på den andre siden. * Ved gulvmontert vannklosett plasseres avløpsrør i vanlig avstand fra veggen. Når det er aktuelt med plassering av vannklosett ut på gulvet med forkanten inntil 850 millimeter fra veggen, kan dette løses med en såkalt p-lås. * Ved et eventuelt veggfestet vannklosett skal det benyttes en skål som bygger minst 700 millimeter ut fra veggen. * Dusjarmaturen skal være ettgreps, ha termostat og skal plasseres mellom 800 millimeter og 900 millimeter over gulvnivå. * Dusjhodet skal kunne høydereguleres mellom ca 900 millimeter og 2,1 meter over gulvnivå. * Dusjnisjen skal være uten trinn og kanter i forholdet til gulvet rundt. * Veggen i dusj- og toalettsoner utføres med skrufaste plater eller tilsvarende for å gi festemuligheter til ettermontering av utstyr som armstøtte, bøyler, klappseter e.l lignende i en høyde på mellom 400 millimeter og 1,6 meter over gulvnivå. * Gulvet skal være sklisikkert * Kontrastfarger mellom flater og inventar skal forenkle orienteringen. * Dersom det leveres belysning, skal den være avblendet.

Lenke til kommentar

Hehe strøm mangel, ja. Falsk krise.

Men når man skal fyre på med avgifter for produksjon av strøm, er det ikke rart at det blir manko.

 

Å forby noe, bare fordi det finnes noe bedre for klima er helt bak mål.

 

vel, klimaarbeid handler ikke om i dag, det handler om framtiden. Hvordan er det når boligantallet er det dobbelte av hva det er nå, om ikke det blir tatt tiltak om isolering og sparing av strøm?

Lenke til kommentar

La oss se, Bruker87 hevder at han ønsker å hjelpe de fattige, men forsvarer hjerterått at boliger blir 300 000 kroner dyrere fordi de må ha heis og toalett tilpasset handikappede, riktig farge på bade osv. Han synes også det er HELT greit at det er umulig å få bolig uten å være millionær takket være regulering som hvor det er lov å bygge, skattefordeler ved å hamstre eiendom vs investere i arbeidsplasser samt en rentepolitikk som ikke hører hjemme i annet enn et fascistisk samfunn.

 

Jeg vil si du er på tynn is hva "hjelpe de fattige" angår.

 

Kan jeg spørre deg din mening om hvorfor du tror byggekravene blir høyere? Alle innspill er interessante å lese.

Hvorfor jeg tror de blir høyere? Nei gudene vet. Det er overhodet ingen grunn til å øke boligkravene.

 

Alle reguleringer fører til høyere priser, det spiller egentlig ikke noen rolle om det er regulering som farge på badet eller om du har lov til å sette en hagenisse på taket. Alt som reguleres må det nødvendigvis bruke ressurser på. Dette fører totalt sett til økte boligkostnader, noe som er SVÆRT negativt for fattige da bolig er et av menneskenets grunnbehov, vi må alle ha husly. Så hvorfor skal det være så fryktelig dyrt?

 

Jeg synes det er kjipt at det er så dyrt med bolig, men jeg ser at det er nødvendig.

Nødvendig?? Det er det dummeste jeg har hørt, Er det nødvendig å subsidiere rike bolighaier for å presse de fattige ut av markedet? Nå holdt jeg på å dette av stolen!

Lenke til kommentar

Den nye loven der synes jeg var ganske teit. Å påtvinge alle boliger det gir ikke meninger i mitt hode. Det går imot grunnen til at vi har skatt til å begynne med. Det rette å gjøre (etter min mening) hadde vært å gi støtte til de som trenger et handicaptoalett.

Lenke til kommentar

La oss se, Bruker87 hevder at han ønsker å hjelpe de fattige, men forsvarer hjerterått at boliger blir 300 000 kroner dyrere fordi de må ha heis og toalett tilpasset handikappede, riktig farge på bade osv. Han synes også det er HELT greit at det er umulig å få bolig uten å være millionær takket være regulering som hvor det er lov å bygge, skattefordeler ved å hamstre eiendom vs investere i arbeidsplasser samt en rentepolitikk som ikke hører hjemme i annet enn et fascistisk samfunn.

 

Jeg vil si du er på tynn is hva "hjelpe de fattige" angår.

 

Kan jeg spørre deg din mening om hvorfor du tror byggekravene blir høyere? Alle innspill er interessante å lese.

Hvorfor jeg tror de blir høyere? Nei gudene vet. Det er overhodet ingen grunn til å øke boligkravene.

 

Alle reguleringer fører til høyere priser, det spiller egentlig ikke noen rolle om det er regulering som farge på badet eller om du har lov til å sette en hagenisse på taket. Alt som reguleres må det nødvendigvis bruke ressurser på. Dette fører totalt sett til økte boligkostnader, noe som er SVÆRT negativt for fattige da bolig er et av menneskenets grunnbehov, vi må alle ha husly. Så hvorfor skal det være så fryktelig dyrt?

 

Jeg synes det er kjipt at det er så dyrt med bolig, men jeg ser at det er nødvendig.

Nødvendig?? Det er det dummeste jeg har hørt, Er det nødvendig å subsidiere rike bolighaier for å presse de fattige ut av markedet? Nå holdt jeg på å dette av stolen!

 

Hva jeg mente er nødvendig er å øke standarden på boliger, vi måtte ha vært ganske naive for å tro vi kunne bare fortsett å bygge hus etter hus uten å øke klimastandarden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...