TBJ Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Hei Har en lang liste hvor fire unike navn blir remset opp flere ganger i tilfeldig rekkefølge. Jeg trenger en formel hvor jeg kan hente ut disse fire navnene ut i fra listen. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Trenger du noe slikt? Googlet etter "extract unique values from column" og dette var første treff. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2012 Mmm. Jeg får det rett og slett ikke til. Har lastet ned eksempelarket "Extract-a-unique-distinct-list-in-excel.xls" Der fungerer det, men hvis jeg endrer noe, får jeg #N/A. Formelen inneholder tegnene { og } foran og bak formelen, og de forsvinner når jeg editerer. Legger jeg de til igjen, vil ikke formelen fungere- Altså jeg har dessverre ikke kommet lenger.... Setter pris på all hjelpen jeg kan få. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) Du skal ikke skrive inn klammene, de kommer av seg selv når du setter inn en matriseformel (array formula). Det gjør du med å avslutte redigering med Ctrl Shift Enter istedetfor bare Enter, som beskrevet ganske tidlig: How to create an array formula 1.Copy above array formula. 2.Double click cell B2. 3.Paste (Ctrl + v). 4.Press and hold Ctrl + Shift. 5.Press Enter. 6.Release all keys. Teori her: http://www.cpearson....ayFormulas.aspx HTH. Beste hilsen Harald Endret 4. juni 2012 av Harald Staff 1 Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2012 Takk!! Da fungerte det. Jeg testet dette tidligere, men fikk det da ikke til. Noe galt har jeg tydeligvis gjort. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå