Gjest mafister Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Jeg lurer på om noen vet om det er mulig å bruke hvilken som helst 6 volts adapter til D7. Jeg synes det er drøyt å betale 600 kr for en adapter, men vil jo ikke risikere å ødelegge kameraet heller. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Kjøp originalt. Bruker du uorginalt, kan du risikere at den ikke fungerer ordentlig. Før eller senere dukker fl0ffy opp her. og gir deg de informasjonene du trenger, for å finne den billigste adapteren til ditt kamera. Vent på fl0ffy. _________________ skarsk -PIII 933MHz -Abit VT6X4 -384MB PC133 RAM -IBM 40GB -CanoScan 2700F -Minolta Color Page Pro L -Nikon CP995 [ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2002-02-10 12:23 ] Lenke til kommentar
fl0ffy Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 tja, Jeg har ikke en adapter selv (ser ikke noe behov for det) men det er et par ting du bør passe på hvis du kjøper uorginal. 1. Ikke kjøp billig uregulert dritt. Uregulerte adaptere har en tendens til å gi for høy spenning; en billig 6v kan ligge på 8-8.5v når den ikke belastes. Nå har D7 visstnok en innebygd spenningsregulator men vil du ta sjansen på at det er godt nok? 2. Det sies at D7 egentlig drar nærmere 6.5v så en 7.2v adapter vil jo kunne funke fint. 3. Du trenger 1500 mAh 4. Pluggen må passe og har riktig polaritet :smile: og jo, de har passende adaptere på clas ohlson til ca halve prisen.... -flff Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Fikk bare lyst å nevne: Jeg kjøpte nylig en USB-Hub. Med den fulgte det med en 6Volt adapter på 2,1Ampere. Det beste av alt var at det kostet kr 199,-, for hele greia. Hvis man er ute etter et 6V adapter på ca 2A, så kan man jo faktisk kaste huben og beholde adapteret, for billigere adapter finnes ikke. Unex USB-hub fra komplett.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå