Kristianss Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Hvorfor tillater openoffice meg å skrive "Norge" selv om jeg har satt på nynorsk ordliste? Når jeg slår opp i bokmål-nynorsk ordlista mi (Ordrik), er det bare "Noreg" som er tillatt. Hvis jeg f.eks. skrive "ikke" eller "Norgrgrgrge", får jeg en rød strek under ordet. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Du kan ikke bruke openoffice som en korrektur for nynorsk, det klarer ikke å rette eller oversette språket. Det eneste programmet som klarer det er nyno Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 (endret) Og Nyno er, som jeg håper de fleste vet, ulovlig ved eksamen EDIT: Og selv ikke Nyno lager perfekt nynorsk.. Endret 30. mai 2012 av Knewt Lenke til kommentar
Kristianss Skrevet 30. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2012 Spørsmålet mitt er: Hva er vitsen med de røde strekene under det du skriver, hvis den ikke korrigerer feil? Er det noen måte å stille inn ordlista sånn at bare "hovedformene" brukes. Altså: Ikke "sideformene". Lenke til kommentar
Kristianss Skrevet 30. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2012 (endret) Et annet problem jeg har, er: Hvis jeg skriver setninga: "Ikke rør den." Blir det ingen røde streker. Hvis jeg skriver setninga: "Rør den ikke." Blir det rød strek under "ikke". Dvs: Hvis jeg skriver noe med stor bokstav korrigerer den ikke. Hvordan fikser jeg det slik at den korrigerer ord som begynner med store bokstav også? Endret 30. mai 2012 av Kristianss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå