bjorni99 Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 (endret) Hei! Nå har jeg spilt sid meiers railroads og civilization en stund og har en svært god erfaring med spillene hans! Så jeg lurer egentlig bare på om de andre spillene hans også er bra? Jeg ser fks. pirates som jeg får for bare 40 kr, og derfor regner jeg med at det ikke er så bra, men railroads kostet ikke noe mer det heller........... Så hvis dere som leser denne tråden bare kan ramse opp andre bra spill av ham,(eller lignenede spill som ikke er av ham) og si hva dem går ut på, så er jeg veldig takknemlig Endret 30. mai 2012 av bjorni11 Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Pirates Gold! eller den nyere remaken slår aldri feil. Colonization og Alpha Centauri er klassikere, som begge finnes på GoG. http://www.gog.com/en/gamecard/sid_meiers_colonization http://www.gog.com/en/gamecard/sid_meiers_alpha_centauri Sid Meier's Gettysburg skal være bra, men det har jeg aldri prøvd selv. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Pirates er konge. Vet ikke hvor mange timer jeg brukte på det på amigaen, men kunne stort sett byene i karibien på rams etterpå. Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Savner en skikkelig Railroad Tycoon oppfølger, Railroads! var liksom ikke helt det samme som å bygge i hele Europa. Lenke til kommentar
bjorni99 Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 Savner en skikkelig Railroad Tycoon oppfølger, Railroads! var liksom ikke helt det samme som å bygge i hele Europa. Ja, jeg lastet ned railroad tycoon i en pakke på steam sammen med Railroads!, men kom aldri helt inn i det spillet, og synes det var en del vanskeligere enn railroads. Hvordan spiller man det spillet egentlig? Er det en spesiell strategi man bruker? Lenke til kommentar
bjorni99 Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 Pirates er konge. Vet ikke hvor mange timer jeg brukte på det på amigaen, men kunne stort sett byene i karibien på rams etterpå. Ok, men hva er det som gjør det så bra? Kan være det du synes er helt "konge" synes jeg er gørrkjedelig Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Jeg vil faktisk også slå et slag for SimGolf - underholdende på sin måte, iallfall for en god stund. :-) Railroad Tycoon er nok et av mine største Sid Meier-øyeblikk og som gjorde at jeg ble fan av mannen på livstid. Sist jeg spilte det følte jeg at det hadde blitt eldre med verdighet - stort sett bør du starte med å lete deg fram til gode steder der du har et par byer med litt størrelse i nærheten av hverandre, deretter starte opp med post- og persontransport (med en og to vogner gjerne) mellom hovedsentre i byene. Husk å gjerne bygge dobbeltspor tidlig, slik at du kan ha kontinuerlig transport på rutene dine (på de lettere vanskelighetsgradene kan togene krysse hverandre på enkeltspor, bare i lav hastighet -- høyere opp går det katastrofalt). Du kan også sørge for å finansiere oppkjøp av konkurrentene dine (eller kjøpe opp eierandeler i eget selskap) via Stock Market-funksjonen (det tar tid fra du ber om å få snakke med aksjemegleren til han faktisk svarer, så noen ganger kan et fiendlig oppkjøp komme brått på om du har pengesterke motspillere). Etter hvert kan du utvide til mer godstransport som krever større linjer og større tog, og også finansiere oppstarten av ulike typer bedrifter i et område rundt en by. Lenke til kommentar
bjorni99 Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Jeg har også hatt et problem på Railroads!. På min gamle pc, krasjet det kansje hvert 3.min, men nå har har jeg kjøpt meg en ny, men den krasjer den også, men bare en gang hver en og en halv time. Noen andre som har hatt det samme problemet på noen av spillene hans? Og med det samme: er det noe snakk om en ny railroads!, eller railroad tycoon opfølger? Endret 31. mai 2012 av bjorni11 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Alpha Centauri er kanskje det aller beste spillet i Civilization-formelen som Fireaxis/Sid Meier har gjort. Absolutt verdt en nostalgisk tilbaketur. Kan også nevne Sid Meier's Gettysburg, bare sånn at det ikke blir glemt. Real-time taktisk spill fra den amerikanske borgerkrigen. Sid Meier selv har nok ikke så mye å gjøre med selve spillutviklingen på de spillene som bærer hans navn lengre. Han blir mest brukt som markedsføring nå for tiden. Endret 31. mai 2012 av thomit Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Og med det samme: er det noe snakk om en ny railroads!, eller railroad tycoon opfølger? Railroad Tycoon er originalen. Railroads! er oppfølgeren. Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Originalen ja: http://schlueters.de/blog/uploads/railroad_tycoon02.png Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Pirates er konge. Vet ikke hvor mange timer jeg brukte på det på amigaen, men kunne stort sett byene i karibien på rams etterpå. Ok, men hva er det som gjør det så bra? Kan være det du synes er helt "konge" synes jeg er gørrkjedelig Mulighetene. Du har en stor åpen verden der du kan slå deg opp som pirat, handelsmann eller kaper for en av de fire nasjonene. Du får deler av skattekart og må finne ut resten selv. Oppdrag fra guvernører og gjør du det bra kan du gifte deg med dattra. Masse byer å besøke eller angripe. Tilfeldige møte på åpent hav med alt handelsmenn til The Spanish treasure fleet. Lenke til kommentar
Nielsen85 Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Hva med Transport Tycoon? Bare at her har du busser og fly i tillegg til tog. Konseptet er helt likt det i Railroad Tycoon. Anbefales på det sterkeste. Det har kommet ut en åpen kilde av dette spillet som heter Open Transport Tycoon Deluxe, herav kalt OpenTTD. Dette er gratis og kan finnes her: http://www.openttd.org/en/ Så hvis du likte Railroad Tycoon vil du nok finne mange titalls, hvis ikke 100-vis av timer i dette spillet, slik som undertegnede har gjort Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Har spillt TTD, men det når ikke opp til RT. Lenke til kommentar
Crankykid Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Roller Coaster Tycoon 2 må jo nevnes i denne tråden. Kjøpte meg nettopp dette fra GoG, og det er like morsomt nå som da jeg var ungdom Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Sid Meier har ikke hatt noe med verken Rollercoaster eller Transport Tycoon å gjøre. Lenke til kommentar
Nielsen85 Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Sid Meier har ikke hatt noe med verken Rollercoaster eller Transport Tycoon å gjøre. Og så? Hvis du leser hva trådstarter faktisk skriver, så ser du at han er ute etter Sid Meier-spill eller lignende spill som ikke er av ham. Derfor er ikke TTD og Rollercoaster Tycoon dårlige forslag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå