Nixxy Skrevet 30. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2012 Noe jeg lurer på ang. OC av dette kortet. Eller, kan si det som OC generelt i grunn. Har i ett par uker nå sittet med dette kortet og prøvd å få litt mer ut av det, men til ingen veldig stor suksess (syns jeg selv). Skal nevnes at jeg aldri har gjort det før jeg fikk dette kortet. Over til det jeg lurer på. Ettersom jeg syns jeg sliter med å få mer ut av kortet, lurer jeg på om det er noe jeg ikke har stilt på etc. Legger ved ett bilde av MSI AB/GPU-z, hvor jeg har en stabil clock i BF3/Skyrim. Prøver jeg å skru enten mem eller core opp, virker det som driveren kræsjer. (Spillet minimerer seg, uten å la seg åpnes igjen.) På bildet har Furmark kjørt i ca. 12 min, for å få opp tempen på ett nivå hvor det står stille ved 98% load. Etter en liten runde i BF3 så jeg også at det spillet kjører GPUen på 98% også. Er dette normalt? Det jeg lurer på er om det er noe annet jeg kan gjøre for å klokke den litt høyere mens den enda kan være stabil. Eller om det er noen som vet hvorfor det er så ustabilt i spillene, men i stresstester som kjører på fullt kan ta mye høyere clocks. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 31. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Core Voltage og særlig Power Limit må økes. EDIT: Det er også en idé å øke viftehastigheten, for disse kortene klokker seg ned med høyere temps. Endret 31. mai 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mai 2012 Core Voltage og særlig Power Limit må økes. EDIT: Det er også en idé å øke viftehastigheten, for disse kortene klokker seg ned med høyere temps. Har prøve å skru opp power limit på fullt, tror jeg fikke mer krutt, men enda ustabilitet. Hvor mye kan CV skrus opp? Er det noe fare om det blir for høyt? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 31. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2012 Eneste Core Voltage gjør er å låse deg på høyeste turbo-spenning konstant, så du kan sette denne på maks uten problem. Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mai 2012 Justert CV og Power limit på fullt, virker som det ble litt mer stabilt på høyere clocks nå, selv om jeg kan kjøre det høyere på f.eks. Furmark enn i BF3. Er det egentlig normalt at GPU skal kjøre på 98% load under BF3? Klokken liggen nå på 1100/1179 Core, og 1582 Mem. Hvor "bra" er det? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 31. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2012 Furmark er ikke en stabilitetstest ettersom kortet throttles når det kjører. 98% load i BF3 er normalt ja. Hvorfor skulle det ikke være det? +130 høres ut som litt under normalen for et 670. Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mai 2012 Furmark er ikke en stabilitetstest ettersom kortet throttles når det kjører. 98% load i BF3 er normalt ja. Hvorfor skulle det ikke være det? +130 høres ut som litt under normalen for et 670. Skjønner. Andre spill jeg spiller (Skyrim/Crysis2) kjører ikke på 98% load etter det jeg kan huske å ha sett, derfor usikkerheten. Må skru ned enda litt til virker det som. BF3 la seg ned igjen for å ikke kunne åpnes. Er dette at skjermdriveren sier natta? Kjørte kortet litt høyt i Furmark i stad hvor hele skjermen ble svart og jeg fikk errormelding om akkurat det, men får ikke det når BF3 ikke vil mer. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 31. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2012 Skjønner. Andre spill jeg spiller (Skyrim/Crysis2) kjører ikke på 98% load etter det jeg kan huske å ha sett, derfor usikkerheten. Må skru ned enda litt til virker det som. BF3 la seg ned igjen for å ikke kunne åpnes. Er dette at skjermdriveren sier natta? Kjørte kortet litt høyt i Furmark i stad hvor hele skjermen ble svart og jeg fikk errormelding om akkurat det, men får ikke det når BF3 ikke vil mer. Skyrim er primært prosessortungt og med mindre du har en monsteroppløsning og/eller en veldig høyt klokket Sandy/Ivy Bridge vil prosessoren være flaskehalsen. Crysis 2 er kun grafikktungt om man kjører dx11 + high-res textures på Ultra. Om en overklokk er ustabil får du fenomenet som skjedde i Furmark. Hva som skjer i BF3 vet jeg ikke og har aldri hørt om det. Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mai 2012 Skjønner. Andre spill jeg spiller (Skyrim/Crysis2) kjører ikke på 98% load etter det jeg kan huske å ha sett, derfor usikkerheten. Må skru ned enda litt til virker det som. BF3 la seg ned igjen for å ikke kunne åpnes. Er dette at skjermdriveren sier natta? Kjørte kortet litt høyt i Furmark i stad hvor hele skjermen ble svart og jeg fikk errormelding om akkurat det, men får ikke det når BF3 ikke vil mer. Skyrim er primært prosessortungt og med mindre du har en monsteroppløsning og/eller en veldig høyt klokket Sandy/Ivy Bridge vil prosessoren være flaskehalsen. Crysis 2 er kun grafikktungt om man kjører dx11 + high-res textures på Ultra. Om en overklokk er ustabil får du fenomenet som skjedde i Furmark. Hva som skjer i BF3 vet jeg ikke og har aldri hørt om det. Crysis kjører dx11 og high-res tex på ultra ja. Kan sikkert hende den går på 98% der også da. Men da må jeg sikkert grave litt for å finne ut av dette. Syns det var litt merkelig selv at det ikke kom noen error. BF3 blir stabil når jeg klokker ned igjen, så noe med det må det være, men gudene vet hva. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå