Gå til innhold

Justin Bieber-hat, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hater ikke Justin Bieber, men for meg symboliserer han den retningen musikkindustrien har tatt i våre dager. Det er i dag virkelig blitt en industri, hvor unge mennesker av begge kjønn dyrkes frem til å bli gigantiske pengemaskiner for produsenter og plateselskap. Ofte er grunnlaget et appelerende utseende blandet med et litt over middels talent for sang, dans eller skuespill. Helst litt av alle tre, slik flere Disney Channel-stjerner har surfet på.

Hvorfor får Justin Bieber så mye oppmerksomhet, når han er en så utrolig middelmådig sanger?

Hvorfor får denne gutten så mye skryt og publisitet, mens denne mannen (http://www.youtube.com/watch?v=nY7GnAq6Znw) må spille på lokale puber for å tjene til livets opphold.

Justin Bieber og det han representerer gjør meg trist.

Pretty much dette.

"I'm offended when I see boybands, for Christ's sake! They're corporate shills posing as musicians to further a modelling career, and quite frankly, I'm disgusted." - Steve Hughes.

Er jeg misunnelig på Bieber? Både og. Skulle gjerne hatt pengene hans, men jeg tror nok at jeg har integritet nok til å ikke tjene dem på samme måte som han har. Synes også måten ungdommen oppførte seg på de siste par dagene her var direkte pinlig. Det finnes ikke én person i verden som er så viktig at man må gå så kollektivt av skaftet som våre prepubertale jentunger gjorde i kveld. Det er både unødvendig og ressurskrevende at slike ting skal skje.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Justin er sikkert en hyggelig fyr, men musikken hans er så kommersiell at det nesten er kvalmt.

As opposed to..? Link meg en artist i pop/RnB-industrien som topper alle listene som ikke lager komersiell musikk.

Jeg liker ingen RnB/Pop artist noe bedre enn noe annet, dette emne var om Justin Bieber derfor nevnte jeg ikke noen andre. Jeg er dog heller ikke en av de som hater han som person, jeg syntes bare musikken hans(og omtrent alt annet av rnb/pop jeg har hørt) er forferdelig.

Lenke til kommentar

Synes også måten ungdommen oppførte seg på de siste par dagene her var direkte pinlig. Det finnes ikke én person i verden som er så viktig at man må gå så kollektivt av skaftet som våre prepubertale jentunger gjorde i kveld.

Dette er da ikke noe nytt fenomen; unge jenter har jo gått bananas på lignende måter for favorittartistene sine siden 50-tallet. Det får bare en litt annen utbredelse - og synlighet - nå i vår moderne verden enn det gjorde før i tiden da det var få kanaler i media og teknologi som mobiltelefoner ikke var tilgjengelig.

Har ikke noe problem med Bieber - synes også det var artig med litt liv i sentrum og nøt en iskald cola i solskinnet en halvtimes tid sammen med en venninne etter jobb i dag mens vi så på alle de gærne fjortisene ved operaen.

Lenke til kommentar

Justin er sikkert en hyggelig fyr, men musikken hans er så kommersiell at det nesten er kvalmt.

As opposed to..? Link meg en artist i pop/RnB-industrien som topper alle listene som ikke lager komersiell musikk.

Jeg liker ingen RnB/Pop artist noe bedre enn noe annet, dette emne var om Justin Bieber derfor nevnte jeg ikke noen andre. Jeg er dog heller ikke en av de som hater han som person, jeg syntes bare musikken hans(og omtrent alt annet av rnb/pop jeg har hørt) er forferdelig.

Det er sjangeren du ikke liker da, ikke artisten. Jeg poster her og lurer på hvorfor nettopp Justin Bieber henges ut framfor alle andre, spesielt da han er langt fra verste artist i sin sjanger.

Foreldrene mine er døde.

Kondolerer. Dog forsvarer det overhodet ikke at du kaller andre homofile fordi de liker en talentfull artist.

Du sa det jeg ikke klarte å si, kudos. Har dessverre ingen medfølelse for vedkommende når det er åpenbart at h*n er ute etter oppmerksomhet med trolling. Er 99% sikker på at foreldrene er i beste velvære også. Typisk ungdomsskoleelever å bruke døde foreldre som argument.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Misliker det Justin Bieber presenterer. Som er middelmådig idol-aktig prestasjoner og egenskaper med et ultra-metroseksuelt utseende ( han er en "pen" gutt) som har blitt "presset" på unge sinn gjennom smart markedsføring. Musikken hans er ikke fengende. Musikken hans er fantastisk primitive og uten noe form for karakter. Vokalen er anonym og ikke noe særlig spesiell, monoton er den også.

Jeg skal ærlig innrømme at en sang synes jeg er fengende, og som aktiverer litt de deler av hjernen som svarer på god melodi, er den nye "live my life". Men altså, har han produsert dette selv? Tviler.

Justin Bieber er på en måte å ta et stort skritt i feil retning. Overfladisk, lett og ikke sjarmerende musikk som er med på å presse ned standarden for hva som skal til for å nå ut til lyttere.

Sett bort ifra musikken, så skulle jeg gjerne ha vært Bieber med millionene og damene :p

Lenke til kommentar

Synes også måten ungdommen oppførte seg på de siste par dagene her var direkte pinlig. Det finnes ikke én person i verden som er så viktig at man må gå så kollektivt av skaftet som våre prepubertale jentunger gjorde i kveld.

Dette er da ikke noe nytt fenomen; unge jenter har jo gått bananas på lignende måter for favorittartistene sine siden 50-tallet. Det får bare en litt annen utbredelse - og synlighet - nå i vår moderne verden enn det gjorde før i tiden da det var få kanaler i media og teknologi som mobiltelefoner ikke var tilgjengelig.

Har ikke noe problem med Bieber - synes også det var artig med litt liv i sentrum og nøt en iskald cola i solskinnet en halvtimes tid sammen med en venninne etter jobb i dag mens vi så på alle de gærne fjortisene ved operaen.

Greit nok at det har skjedd hysteri før. Men da har det som regel vært pga kvalitet. Altså noe å faktisk å kunne bli hysterisk for. Det å se disse fjortissene vitner bare hvor uhyre uvitne de er. Dette endrer seg forhåpentligvis med livserfaring.

Lenke til kommentar

Hvorfor får denne gutten så mye skryt og publisitet, mens denne mannen

...

må spille på lokale puber for å tjene til livets opphold.

Uff ja stakkar. Tenk om han måtte få seg en ordentlig jobb istedet.

Det er ingen menneskerett å leve av musikk eller hobbyen sin - hvis du ikke leverer noe som mange nok er interessert i å betale for så får man ta konsekvensen av det - eller drive med musikk som hobby ved siden av en vanlig jobb.

Endret av Schnapps
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Misliker det Justin Bieber presenterer. Som er middelmådig idol-aktig prestasjoner og egenskaper med et ultra-metroseksuelt utseende ( han er en "pen" gutt) som har blitt "presset" på unge sinn gjennom smart markedsføring. Musikken hans er ikke fengende. Musikken hans er fantastisk primitive og uten noe form for karakter. Vokalen er anonym og ikke noe særlig spesiell, monoton er den også.

Jeg skal ærlig innrømme at en sang synes jeg er fengende, og som aktiverer litt de deler av hjernen som svarer på god melodi, er den nye "live my life". Men altså, har han produsert dette selv? Tviler.

Justin Bieber er på en måte å ta et stort skritt i feil retning. Overfladisk, lett og ikke sjarmerende musikk som er med på å presse ned standarden for hva som skal til for å nå ut til lyttere.

Sett bort ifra musikken, så skulle jeg gjerne ha vært Bieber med millionene og damene :p

Enda et godt konstruert innlegg, godt å se!

Han er en tenåring med penger. Enhver tenåring med nok penger ville brukt en hel drøssevis på utseendet, og det er helt vanlig. Jeg ville gjort akkurat det samme om jeg hadde penger å bruke på moteriktige klær og gode frisører.

Den eneste monotone vokalen jeg kan komme på fra hans sanger, er i nettopp "live my life". I de fleste andre sanger synger han over hele skalaen.

Ellers er det dine meninger mot mine, så er ikke så mye mer å argumentere med i posten din.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Greit nok at det har skjedd hysteri før. Men da har det som regel vært pga kvalitet.

Når ungjentene gikk bananas i tusentall for f.eks. Elvis eller Beatles i starten på deres respektive karrierer var det nok i stor grad helt andre faktorer enn musikken i seg selv som var avgjørende. Hovedsaklig at de var kjekke unge menn, noe som tydeligvis Bieber er for mange ungjenter i dag.

Endret av Schnapps
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man hater JB fordi han synger femenine sanger, fremstår som en drittunge og appelerer nettopp sin musikk til drittunger også. Det hadde nesten vært bedre om han faktisk hadde vært homofil, da hadde han ikke vært en dårlig forbilde på hvordan en "mann" skal være.

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan mener du en mann skal være? En tradisjonell håndverker som bygger ting og jobber i skogen osv? I mine øyne er JB et godt forbilde. I sangen Never Say Never synger han om at man aldri skal gi opp, er det så ille? Skjønner ærlig talt ikke hvorfor det er galt at en gutt synger om kjærlighet, som jo er det de fleste sangene handler om.

Det at han fremstår som en drittunge skjønner jeg egentlig ikke helt hva du mener med. Hvis du mener det at han er kristen og står for det religionen står for ser jeg ingen problemer med et. Det er både religionsfrihet og ytringsfrihet i både Canada og Norge.

Endret av Bradley Cooper
Lenke til kommentar

Man hater JB fordi han synger femenine sanger, fremstår som en drittunge og appelerer nettopp sin musikk til drittunger også. Det hadde nesten vært bedre om han faktisk hadde vært homofil, da hadde han ikke vært en dårlig forbilde på hvordan en "mann" skal være.

Feminine sanger? Kan du utdype det litt? Han synger om følelser, mener du? Ja, la oss slakte den som våger å uttrykke seg selv gjennom melodi, for han er en synder!

Fremstår som en drittunge? Utdyp. Han har donert mye til veldedighet, han er leder av diverse veldedighetsorganisasjoner og har fått sine fans til å donere utrolig mye penger til veldedighet. Hva har du utrettet så langt som utgjør en forskjell for noen? Du sitter og er sinna på internett.

Håper for guds skyld at du er yngre enn ham, for ellers er det flaut for deg at du ser på en 18-årig etter et manneforbilde. Han er 18. Tenåring. Hvorfor skal han fremstå som voksen når han ikke er det?

Lenke til kommentar

JB er en del av den råtne musikkbransjenen vi opplever i dag.

Jeg har personlig ikke noe imot han, hvorfor skulle jeg? Men som de fleste andre rundt min alder er jeg heller ikke noen fan av musikken hans.

Fansen hans derimot, det har jeg ikke lyst til å gå inn på en gang. Men de fleste fikk vel seg et godt bilde av hvordan de oppførte seg i løpet av dagen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Greit nok at det har skjedd hysteri før. Men da har det som regel vært pga kvalitet.

Når ungjentene gikk bananas i tusentall for f.eks. Elvis eller Beatles i starten på deres respektive karrierer var det nok i stor grad helt andre faktorer enn musikken i seg selv som var avgjørende. Hovedsaklig at de var kjekke unge menn, noe som tydeligvis Bieber er for mange ungjenter i dag.

Hehe. besteforeldre liker Elvis og Beatles den dag idag, fordi det er kvalitet. Om disse fjortenåringene liker "Baby baby baby OOH" når de blir eldre gjenstår å se :) Men du har jo et poeng ja. Er nok bare alle andre faktorer som får ungjenter til å hyle etter JB enn musikken hans :) :thumbsup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...