Gå til innhold

Justin Bieber-hat, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil først og fremst si at jeg er en gutt på 19, med dame (tro meg, dette er tydeligvis relevant for mange innad denne postens målgruppe).

Det er nok ikke ukjent for den gjennomsnittlige personen å vite at Justin Bieber får mye hat, og å hate på ham er ekstremt populært.

Spørsmålet jeg stiller meg, er hvorfor? Hvorfor hate så mye mer på ham enn andre musikere du ikke liker? Han skriver ikke sine egne sanger, sier du? Han har skrevet mange av hitlåtene hans, men det gjør uansett ikke 99% av andre mainstream-artister heller. Musikken hans er dårlig? Ikke hør på den. Tåler ikke trynet på ham? Ikke se på ham.

Det virker som det å hate på ham har blitt en måte for enkeltpersonen å menge seg med andre. Mange påstår til og med at de ønsker ham død. Sinnsykt komisk at vi har en verden som aktivt er imot mobbing, men det er nettopp det de selv gjør så snart Bieber kommer opp som samtaleemne. Det er helt latterlig å lese gjennom kommentarer på facebook eller nettaviser nå som han har vært innom norge og vært største hot topic de siste dagene.

TL;DR: Alle de utrolig kule folka som synes det er så kult å hate på ham bare for å gjøre det, ber jeg pent la være å svare i denne tråden, for deres mening er verdt null for meg. Det jeg ønsker med denne tråden, er å få

vel-konstruerte argument på hvorfor det er nødvendig med offentlig uthenging av JB og hvorfor det er så viktig at alle vet du ikke liker musikken hans, kontra Lady GaGa/Britney Spears/<insert random artist here>.

Selvdiggere har ikke plass her på jorden.

Han tror han er verdt noe.

:wee:

Lenke til kommentar

Nå er nok ikke jeg blant de du prøver å nå ut til, da jeg ikke er blant de som hater Bieber, ikke at jeg liker ham heller, men det går i retning likegyldighet fremfor hat.

Uansett, det jeg skulle frem til er at uansett hva man synes om Bieber synes jeg det var bra/flott/topp/hyggelig gjort å holde en minikonsert med gratis adgang. En tommel opp for det stuntet fra meg i hvertfall.

-Deluze

• Liker 1
Lenke til kommentar

Utifra egne erfaringer virker det som at det er ekstremt mange som misliker han på grunn av misunnelse. Hver gang det er snakk om Justin på for eksempel skolen, er det alltid noen som kommer med nedlatende kommentarer om han og disse kommentarene baserer seg i stor grad på seksualitet. Personlig hører jeg hovedsaklig at folk misliker han på grunn av at "han synger som en jente", "han er homo" osv., men det kan vel i stor grad være fordi jeg kun går på vgs og mange ikke oppfører seg spesielt voksne.

For meg virker det med andre ord som at folk misliker han og snakker dritt om han på grunn av misunnelse. De er gjerne misunnelige på at han har så mange kvinnelige fans, mye penger og hans unge alder, for å ta noen eksempler.

Utenom det ser jeg ikke noen veldig stor grunn til å hate han. Skal sies at sangtekstene ikke er spesielt gode, men det er ærlig talt ikke noen populærsanger nå for tiden. Stemmen hans er også utrolig mye bedre enn mange andre nå til dags.

Ikke nok med det, men han er faktisk en av få artister som har skapt seg et navn på egenhånd. Hvor mange artister har oppnådd et stort navn uten hjelp fra andre? Justin har gjorde det helt på egenhånd (han har jo selvfølgelig fått hjelp i ettertid, men det var først etter han ble kjent) og det står det respekt for!

Endret av Bradley Cooper
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har ingenting i mot Justin. Jeg synes han har enkelte gode sanger som også er fengende. Hvorfor folk hater han som han har drept noen er uforståelig. Tror det er en blanding av sjalusi og hat mot musikken. Dog, kanskje morsomt at enkelte kan sammenligne han for å ha ufattelig dyp musikk. Men hvorfor han hates som han gjør er nok normalt.

De som hater han er sikkert rundt 15-17 år. De som bare missliker musikken er noe eldre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jøss. En 19 år gammel gutt med dame som digger Justin Bieber. Burde ikke du finne deg en gutt du kan kose med?

Du mener med andre ord at man ikke er heterofil hvis man liker Justin? Jeg kjenner mange gutter som liker han og ingen av dem er homofile (ikke at det er noe galt i være homofil).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hater ikke Justin Bieber, men for meg symboliserer han den retningen musikkindustrien har tatt i våre dager. Det er i dag virkelig blitt en industri, hvor unge mennesker av begge kjønn dyrkes frem til å bli gigantiske pengemaskiner for produsenter og plateselskap. Ofte er grunnlaget et appelerende utseende blandet med et litt over middels talent for sang, dans eller skuespill. Helst litt av alle tre, slik flere Disney Channel-stjerner har surfet på.

Hvorfor får Justin Bieber så mye oppmerksomhet, når han er en så utrolig middelmådig sanger?

Hvorfor får denne gutten så mye skryt og publisitet, mens denne mannen (

) må spille på lokale puber for å tjene til livets opphold.

Justin Bieber og det han representerer gjør meg trist.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jøss. En 19 år gammel gutt med dame som digger Justin Bieber. Burde ikke du finne deg en gutt du kan kose med?

Du mener med andre ord at man ikke er heterofil hvis man liker Justin? Jeg kjenner mange gutter som liker han og ingen av dem er homofile (ikke at det er noe galt i være homofil).

Jeg stiller også spørsmålstegn ved at du kjenner mange gutter som liker Justin Bieber.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke hva som er så rart med det. En ung artist med fin stemme som lager fengende sanger, er det rart å like det?

Jeg hater ikke Justin Bieber, men for meg symboliserer han den retningen musikkindustrien har tatt i våre dager. Det er i dag virkelig blitt en industri, hvor unge mennesker av begge kjønn dyrkes frem til å bli gigantiske pengemaskiner for produsenter og plateselskap. Ofte er grunnlaget et appelerende utseende blandet med et litt over middels talent for sang, dans eller skuespill. Helst litt av alle tre, slik flere Disney Channel-stjerner har surfet på.

Hvorfor får Justin Bieber så mye oppmerksomhet, når han er en så utrolig middelmådig sanger?

Skal si meg enig i at jeg ikke liker den retningen musikkindustrien har tatt, men Bieber er en artist som skapte seg et navn helt på egenhånd. Det er det veldig få store artister som gjør nå til dags. Skal også si meg enig i at han melkes for alt han er verdt, men så lenge det tilfredsstiller fansen ser jeg ikke problemet.

Endret av Bradley Cooper
Lenke til kommentar

Dem som missliker Bieber er i mitt hode nok mest misunnelige,homofobiske bedre vitere som ser en ung gutt som tross ung alder har mer penger og suksess en dem selv noen gang vil få.

Og det plager dem noe så inn i helvete at dem gulper opp masse piss.

Personlig får jeg hjerneblødning av musikken hans men er jeg misunnelig og ønsket jeg var han i den alderen? Det kan du banne på!

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Ser ikke hva som er så rart med det. En ung artist med fin stemme som lager fengende sanger, er det rart å like det?

Det er rart og i grunn bekymringsverdig. Noen burde koble inn psykiatrien.

Gutter i tennårene burde interessere seg for følgende:

Motorsport

Skytevåpen

Lettkledde damer

Eksplosjoner

Her er hva de ikke burde interessere seg for:

Justin Bieber

Ponier

Lenke til kommentar

post-212965-0-14964300-1338410705_thumb.jpg

Derfor^

Pga. han er photoshoppa til å se ut som ei jente? Beklager, men poenget ditt kommer ikke fram gjennom all idiotien i den posten der.

Ja, du gjennomskuet meg. Jeg har dame bare for å skjule min egentlige seksualitet, og jeg er ekstremt redd for hva folk som deg hadde tenkt om meg om de visste jeg var homo.

Nei beklager, hva du synes og tenker er helt likegyldig for meg. Foreldrene dine er nok meget stolte over at de oppdro en så veltalende liten gutt med så store meninger om verden.

Justin er sikkert en hyggelig fyr, men musikken hans er så kommersiell at det nesten er kvalmt.

As opposed to..? Link meg en artist i pop/RnB-industrien som topper alle listene som ikke lager komersiell musikk.

Endelig et godt konstruert motargument. Men igjen, han er ikke eneste artisten som spiller slik musikk, og han er langt fra talentløs. Du hører det kanskje ikke gjennom sangene hans nå, men se på fra før han ble oppdaget. Linker en random video jeg fant ved et kjapt søk på youtube, så ikke døm etter første sekund:

http://www.youtube.com/watch?v=csymVmm1xTw&feature=related

I en alder av 10-12 år synger han hele oktaver i dur, uten en eneste sur tone, for ikke å snakke om perfekte riffs & runs. Forklar meg hvordan dette er middelmådig synging.

Endret av Eloquent
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...