Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen andre enn meg som har prob. med bluecom?


Anbefalte innlegg

Fikk bluecom for 2 uker siden, 1024/256. I løpet av disse ukene har jeg hatt 70-100 i ping i cs, uansett. Har også ikke greid å uploade mer enn 20kb/sec, enda jeg har 256kbit.

 

Lager denne posten siden jeg møtte en fyr på irc som også hadde samme problemer som meg, derfor lurer jeg på om det er noen andre som har merket noe? :shrug:

 

Ellers så fungerer nedlastingshastigheten fint. Får ca 1050kbit på itavisen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fant ut at han jeg snakket med er knyttet til samme hovedsentral. Den ligger i tromsø. Noen andre her som er knyttet til den?

 

Det kan være en fordel at en av dere feilmelder dette på vegne av flere, jo flere med samme problem jo lettere er det for Bluecom og få TN sine teknikkere til og sjekke sentralen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har mottatt mail, men fikk bare en sånn "standard mail", som ikke ga noe ordentlig svar...........

 

Hei!

 

Dette er en standard mail for kunder som opplever problemer med

hastigheten på sin ADSL linje.

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Det er ikke alltid like lett å se årsaken til slike problemer ut i fra

en e-post.

 

Mange kunder har den kunnskapen som skal til for å forstå hva som er

årsaken til problemet men det er vanskelig for oss å vite den enkelte

kundes kompetanse. Vi sender deg derfor denne e-posten.

 

Hastigheten på ADSL kan være variabel.

ADSL teknologi er slik at du har en fast hastighet til sentralen du er

tilkoblet.

Fra sentralen og videre til internet deles båndbredden med andre.

Det vil si at du kan bli påvirket av andres nettbruk.

 

Det er vi som styrer båndbredden fra sentralen og videre til internet.

Vi overvåker trafikken på alle sentralene kontinuerlig og oppgraderer

kapasiteten på sentraler som har behov for det.

Det vil allikevel forekomme at trafikken blir for høy på enkelte

sentraler.

Dette vil merkes for deg som bruker. Det er imidlertidig ikke meningen

at du i lange perioder skal ha dårligere hastighet en det du har

bestillt.

Det kan være perioder på timer og dager som du kan merke at du ikke får

full hastighet men dette vil i de fleste tilfeller bare vare i noen

minuter.

Det er derfor viktig at du tester ved forskjellige tider på døgnet.

Det er også viktig å teste fra forskjellige kilder.(Det kan være

begrensninger hos den du tester med)

 

Vil anbefale deg å prøve programmet TPTEST som du finner på

http://www.iis.se/ for å teste hastigheten.

Vær også oppmersom på at forhold hos deg kan gjøre at du ikke får den

hastigheten du forventer.

Mange ting kan gjøre at du til tider får dårligere hastighet enn

forventet, blant annet disse:

 

- Lengde fra sentralen du tilkoblet.

- Ikke optimalisert operativsystem.

- Nettverkskort og drivere til nettverkskort.

- Alarm tilkoblet telefonlinjen.

- For høy trafikk på server.

- Flere maskiner som deler forbindelsen.

- Fildelingsprogrammer som kjører i bakgrunnen.

- Problemer med utstyr mellom ADSL-modem og datamaskin.

 

Dersom du har brannmur, hub, router eller switch bør du prøve å koble

datamaskinen direkte til ADSL modemet og se om du får et bedre resultat.

Er målingene gjort på XP bør du laste inn MTU patchen.Denne og andre

tweaker kan du finner på:http://www.speedguide.net/Cable_modems/cable_patches.shtml

Lenke til kommentar
Har mottatt mail, men fikk bare en sånn "standard mail", som ikke ga noe ordentlig svar...........

 

Du bør ta noen tester over noen dager, gjerne fler om dagen og notere hastighet og tidspunkt.

Du kan jo med fordel ringe og legge inn en feilmelding, du står mye sterkere hvis du har gjort noe av det som står i mailen samt har en logg og vise til.

Lenke til kommentar
Har mottatt mail, men fikk bare en sånn "standard mail", som ikke ga noe ordentlig svar...........

 

Du bør ta noen tester over noen dager, gjerne fler om dagen og notere hastighet og tidspunkt.

Du kan jo med fordel ringe og legge inn en feilmelding, du står mye sterkere hvis du har gjort noe av det som står i mailen samt har en logg og vise til.

 

Jepp, jeg har testet linjen med det programmet de refererte til, flere ganger på flere tidspunkter på dagen. Får ca gjennomsnittlig 170kbit på uploaden. Tilsvarer litt over 20kb/sec

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...