Gå til innhold

Problemer med nytt domene

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg kjøpte et .it-domene på GoDaddy.com og skjønner ikke helt hva som er galt. Jeg har funnet frem forskjellige nameservers og lagt de inn, samt satt dns til IP-adressen hvor jeg lagrer filene mine. Apache-filene (sites-*/) skal også være i orden. Den første dagen jeg hadde domenet, fungerte det fint, og test-htmlen jeg la opp på /public_html/ ble vist fint, men plutselig fungerte det ikke lengre. Her er feilen jeg får fra godaddy etter at jeg satte nameserver:

============================ ERROR(S) =============================

f> [TEST SOA record present]: answer refused from server (IN/SOA: xxx.it)

Jeg har sikkert gått glipp av noe veldig elementert, men jeg skjønner ikke helt hva det er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg la til:

NS <= : nn.uninett.no. [158.38.0.181, 2001:700:0:503::AA:5302]

NS : ns1.uio.no. [129.240.2.6, 2001:700:100:2::6]

NS : ns6.uib.no. [2001:700:200:6::A1F:A1FA]

NS : ns-bar.linpro.net. [213.186.49.244]

Lenke til kommentar

@MadOX:

Feilen er at du har satt forskjellige "nameservers". Når DNS data hos GoDaddy spredes (propagation) etter 24 timer så medfører det at du satte "forskjellige" "nameservers" at ingen vet hvor nettsidene sine ligger.

Dersom du hoster siden hos GoDaddy skulle du ikke gjort en tøddel, hoster du de et annet sted skulle du bare ha fikset A-records

Bruk http://www.whatsmydns.net/ til å finne ut hvilken IP sidene dine ligger på. Får du avvikende svar eller ingen svar her så har du et problem.

De du har lagt til har ikke peiling på hvilken IP siden dine ligger på. De vil bare skape konflikt. Nameserver dataene skal kun endres dersom du kan dette til fingrene. GoDaddy har nemlig satt opp disse korrekt for ditt domene når du kjøpte det. De har nemlig satt opp på sin nameserver at domenet ditt ligger på IP xxx.xxx.xxx.xxx, når du eventuelt endrer A-record så endre IP-en på GoDaddy sin nameserver.

Så hva du skal gjøre er å slette alle disse "tilfeldige" nameservers du har lagt inn - pass på at bare GoDaddy sine finnes (eller de GoDaddy opplyser om er korrekte). Og så setter du opp DNS-peker til IP-adressen hvor du har filene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...