snowduude Skrevet 30. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2012 Har en nabo som irriterer meg helt grenseløst ved at han opptar gatens parkeringer på en mektig arrogant måte! Han har en helt bruktbar egen parkering i hagen, men heller vil han parkere den stygge kjerra si i gaten i steden - for det er jo så "stress" å rygge bilen inn sidelengs i den lille hage-greia hans. Gaten har få parkeringer, og de ganger jeg skal plassere min bil må jeg trykke den inn bak han, da han selvfølgelig freidig nok har etterlatt en hel luke mellom seg og bilen bak, fremfor å rygge seg til den bak og gi plass foran seg. Hvordan kan denne jævelen få beskjed om at han faen bør konsentrere seg om sin egen plass? Det er like dumt som at de andre i gata med egen parkering konsekvent skal stå i gaten bare fordi de ikke gidder å bruke sin egen. Idioti i praksis! Lenke til kommentar
kallstrom Skrevet 30. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2012 Har en nabo som irriterer meg helt grenseløst ved at han opptar gatens parkeringer på en mektig arrogant måte! Han har en helt bruktbar egen parkering i hagen, men heller vil han parkere den stygge kjerra si i gaten i steden - for det er jo så "stress" å rygge bilen inn sidelengs i den lille hage-greia hans. Gaten har få parkeringer, og de ganger jeg skal plassere min bil må jeg trykke den inn bak han, da han selvfølgelig freidig nok har etterlatt en hel luke mellom seg og bilen bak, fremfor å rygge seg til den bak og gi plass foran seg. Hvordan kan denne jævelen få beskjed om at han faen bør konsentrere seg om sin egen plass? Det er like dumt som at de andre i gata med egen parkering konsekvent skal stå i gaten bare fordi de ikke gidder å bruke sin egen. Idioti i praksis! 1. Legg lapp i ruten 2. Legg lapp i ruten nr 2 3. Prøv å ta kontakt med han på en fin måte, og snakk litt generelt før du nevner det ang parkering 4. Funker ikke noen av disse tingene foreslår jeg at du ligger med kona 8 Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 30. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2012 Still bilen sånn at den er i veien for han. Hvis han hver dag må vente på deg eller må bort til deg for at du skal flytte bilen, kan han fort bli lei og ta hintet. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2012 Jeg er fan av "snakke-med-fyren"-metoden. Den har fungert for meg flere ganger. Du kan eventuelt ta den passivagressive metoden og brekke vindusviskere, antenne, tømme dekkene for luft, etc. frem til han slutter å parkere i gata. Men det gjør du på eget ansvar. Lenke til kommentar
snowduude Skrevet 30. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2012 Jeg har, de gangene jeg har kapret den fremste plassen, forsøkt en god del ganger å statuere meningen min ved å plassere ræva på bilen helt i fronten på hans - slik at han må rygge og kjøre frem igjen for å komme ut. Ville tro det bød på mer stress for han, men tydeligvis ikke nok. Han fortsetter i samme omfang... Men er dere enig med meg at oppførselen hans er frekk, eller? Har jeg rett til å være sint? Lenke til kommentar
droidy Skrevet 30. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2012 [..] Men er dere enig med meg at oppførselen hans er frekk, eller? Har jeg rett til å være sint? Høres egentlig mer ut som du har funnet noe du vil irritere deg over. Han har tross alt ikke gjort noe galt. Lenke til kommentar
snowduude Skrevet 30. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2012 (endret) Er man så heldig å ha egen hageparkering, så benytter man den fremfor å oppta de parkeringer som bør være tilgjengelig for de uten egne plasser. Endret 30. mai 2012 av snowduude Lenke til kommentar
droidy Skrevet 31. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2012 Er man så heldig å ha egen hageparkering, så benytter man den fremfor å oppta de parkeringer som bør være tilgjengelig for de uten egne plasser. Det blir sunn fornuft det.., og ikke noe nødvendigvis de fleste har i rikt monn av. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 31. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2012 Er man så heldig å ha egen hageparkering, så benytter man den fremfor å oppta de parkeringer som bør være tilgjengelig for de uten egne plasser. Heldig ja... Her i landet vinner man hus og hage i lotto. Lenke til kommentar
Zeeza Skrevet 31. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2012 Parker i hagen hans, siden du mener han tar plassen din.. Kanskje han tar hintet? 1 Lenke til kommentar
droidy Skrevet 31. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2012 Parker i hagen hans, siden du mener han tar plassen din.. Kanskje han tar hintet? this Lenke til kommentar
snowduude Skrevet 2. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juni 2012 Er redd han vil taue meg bort på min regning da! Duden er en meget bevisst type mann som når som helst kan la et av utbruddene sine gå utover andre i umiddelbar omkrets... Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 2. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2012 Det er jo nettopp det samme du gjør, dersom du parkerer i hagen hans. Gjør som Kallstrom sa. 1 Lenke til kommentar
snowduude Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. juni 2012 Hvem sikter du til? Jeg finner ingen i tråden med det nicket... Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 4. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2012 Tror du bør slutte å irritre deg! Han har like mye rett på gaten, som du. Men jeg forstår fornuften, i ditt resonement! Forsøk å prate med han, på en hyggelig måte. Forklar problemet. Kanskje han tar bryderiet med på parkere på egen eiendom, hvis du oppfører deg ordentlig og saklig. Det verste en gjør, er å få til en nabostrid. Det kan "bale på seg", med slossing og det som verre er. Så, tenk deg om før du handler. Lenke til kommentar
snowduude Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juni 2012 Hva med å få en av gatas katter til å drite på panseret, da? Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 6. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2012 Hva med å få en av gatas katter til å drite på panseret, da? He... he.... Tror jeg forstår frustrasjonen. Men forsøk heller det jeg har nevnt ovenfor. Har du forsøkt? Lenke til kommentar
snowduude Skrevet 6. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juni 2012 For å si det slik nytter det ikke å snakke med vedkommende, jeg har vurdert å legge en beskjed i vinduet hans, men frykter han vil se stygt på meg hver eneste gang han får øye på meg fra da av. Hva med å hulle dekket hans, da? Om natten når ingen ser meg! Lenke til kommentar
droidy Skrevet 6. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2012 (endret) For å si det slik nytter det ikke å snakke med vedkommende, jeg har vurdert å legge en beskjed i vinduet hans, men frykter han vil se stygt på meg hver eneste gang han får øye på meg fra da av. Hva med å hulle dekket hans, da? Om natten når ingen ser meg! Eh, det der blir feil retning å gå i, og hva om han begynner å mistenke deg? Det er vanskelig å forandre folk utenifra, så om vedkommende ikke vil parkere annerledes på eget initiativ - etter du har sagt ifra, så kan du bare glemme hele greia. Endret 6. juni 2012 av droidy Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2012 Hvorfor bry seg om naboen blir furten over at du sier ifra? Han er jo ikke så viktig i livet ditt. Vis at du har litt mot i deg og si ifra personlig med en rolig men streng tone, la han bli sint hvis det er det han ønsker. Kanskje det er en idee å ta med seg flere naboer som irriterer seg over det samme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå