Haiman93 Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Hei! Prøver å laste ned Nyno, men får denne feilmeldingen: Noen ideer? Lenke til kommentar
Haiman93 Skrevet 30. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2012 Hei, prøver å Nyno til å fungere men denne feilmelding dukker opp: Exception Exception in module Nyno31.exe at 00026220. Unable to write to nyno31.ini Noen ideer? Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Moderatormelding Det holder med en tråd. Flettet derfor sammen to tråder. Mvh. r2d290-Forumveileder Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Ikke for å være gledesdreper, men du vet at Nyno ikke er lov på eksamen? Du stryker hvis du blir tatt. 1 Lenke til kommentar
The Bunk Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Ekstra dumt er det å ta sjansen på fusk, når man kan bruke software som Ordnett eller iFinger. Ja, det tar lenger tid å gå gjennom ord for ord, men det er både en legal og god løsning. Dersom man har tid til å sjekke alle usikre ord, er det fullt mulig å skrive en tekst på nærmest perfekt nynorsk, til tross for sviktende interesse for grammatikkens mysterier. Heldigvis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Prøv å laste ned en annen versjon av programmet, eller fra en annen kilde. Om TS hvorvidt skal fuske eller ikke, så er det TS sin avgjørelse. Andre sin mening er irrelevant. Lenke til kommentar
The Bunk Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Om TS hvorvidt skal fuske eller ikke, så er det TS sin avgjørelse. Andre sin mening er irrelevant. Ikke enig. Riktig nok er det TS' egen avgjørelse om han vil fuske, men det gjør ikke andres meninger irrelevante. Da kan vi jo like godt slutte å oppfordre idrettsutøvere til ikke å dope seg, eller skattebetalere til å ikke snyte på skatten? Andre kandidaters fusking angår både Knewt og meg, da karakterene våre utgjør grunnlaget for skoleopptaket. Vi forventer da å søke i konkurranse med elever som har oppnådd karakterer innenfor likest mulig rammer. I tillegg anser jeg tilbøyelighet til å fuske som en selvforsterkende effekt - helt til man en dag sitter med skjegget i postkassen. Ergo er det også av hensyn til TS jeg anbefaler å avstå fra fusk. Jeg er en tolerant person, men visse standarder står jeg gjerne opp for. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Om TS velger å fuske så er det bare hans avgjørelse alene. Fusking på eksamen er et regelbrudd. Dersom det foreligger brudd på reglementet til en eksamen, da er det en sak bare for de som håndhever reglene, altså eksamensvaktene, eller i ekstreme tilfeller politiet. Privatpersoner skal ikke ta loven i sine egne hender, det finnes andre folk som håndhever loven. Privatpersoner skal bare bare holde sin avstand, og la de som håndhever loven få gjøre jobben sin i fred. Du er ikke blitt tildelt autorisasjon til å overvåke og hindre TS i å fuske. Dermed er du uautorisert, og dine meninger er irrelevante. Har du likevel noe imot dette, da skal du la være å kommentere. TS kommer til å bruke automatisk oversettelse uansett. Lenke til kommentar
The Bunk Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Om TS velger å fuske så er det bare hans avgjørelse alene. Dette har jeg allerede sagt meg enig i. Privatpersoner skal bare bare holde sin avstand, og la de som håndhever loven få gjøre jobben sin i fred. Helt uenig. Når et annet medmenneske planlegger fusk, hvilket mye tyder på at er tilfellet her, ser jeg på det som helt greit å oppfordre til å avstå fra dette. Men der slutter også min rett. Toleranse er ikke det samme som likegyldighet. Du er ikke blitt tildelt autorisasjon til å overvåke og hindre TS i å fuske. Dermed er du uautorisert, og dine meninger er irrelevante. Har du likevel noe imot dette, da skal du la være å kommentere. TS kommer til å bruke automatisk oversettelse uansett. Når ga jeg meg selv autoritet til å hindre TS? Når det kommer til "overvåking", som du kaller det, trenger jeg ingen rett for å oppfordre til å avstå fra å fuske (selv om jeg tross alt har ytringsfriheten i ryggen). Endret 31. mai 2012 av The Bunk 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Dersom det for eksempel blir et drap, og drapet har allerede inntruffet, da skal ikke du "blande" deg inn saken, da det er en politisak. Du kan kun engasjere deg i saken, når politiet for eksempel ber deg om hjelp i saken. Angående autorisasjon og overvåkning, er at du har ingen tillatelse til å gripe inn å hindre TS fysisk i å fuske, eller følge med på om han er i ferd med å fuske. Nå må jeg nesten sette ned foten. Jeg gikk litt med på denne "sidediskusjonen", men ettersom TS ikke har nevnt noenting med en eksamen, da er den diskusjonen OT. "Oppfordring til å avstå fra å fuske" er definitivt OT i denne tråden, da det strengt tatt har ingenting med "nedlastning av NYNO" å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå