Cet Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Er dette et fint oppsett? http://prisguide.tek.no/liste/132579 Ty Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 OK for det meste: Men bytt SSD til f.eks Samsung 830 128 GB. Den koster marginalt mer, men er kjent som en bedre og mer stabil SSD. Bytt også PSU. Når du legger såpass mye penger i et oppsett så velger du en PSU som man vet er kvalitet fra A til Å. En god PSU lever også fort gjennom flere nybygg. En god PSU misnker også sannsynligheten for BSOD og vil generelt medføre mindre risiko for at noe går galt. PSU-en som du har valgt er et helt greitt budsjettvalg, men Corsair AX 650W og Corsiar AX 750W er av en annen klasse. Mer effektive, støyer mindre. Det at Sharkoon bare har 85°C capacitors gjør meg litt betenkt i forhold til levetid - jeg har dårlig erfaring på den fronten. Corsair AX bruker 105°C capasitors. Edit: Ser at dette er endret til Corsiar TX - jeg ville fremdeles tatt de ekstra kronene til AX. Er heller ikke sikker på at Cooler Master V8 er det beste kjølerkjøpet. Lenke til kommentar
010011110100110101000111 Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Noen grunn til at du har valgt MicroATX HovedKort? Ville også skiftet ut SSDen til en Crucial M4, Samsung 830 eller en Intel 520 og kjøleren til en Noctua NH-D14 eller en Phanteks. (Ville selv skiftet ut kabinettet, musa og tastaturet, men det er mer smak og behag.) Ellers ser alt helt greit ut så vidt meg kjent. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 (endret) umm, Er nokså sikker på at du vil få kollisjon mellom kjøler og ram. Det unngår du lett ved å gå for low profile Ram (finnes low profile vengeance ram) Vil også anbefale Noctua NH-D14 kjøleren evnt phanteks kjøler. Edit: Skreveleif Endret 30. mai 2012 av Phyltre Lenke til kommentar
Fanboi Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 hovedkortet støtter cfx men ikke sli, det er jo litt dumt også Lenke til kommentar
Cet Skrevet 30. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2012 Hjertlig takk for innspill. Har oppdatert listen litt, blant annet fjernet hdd til fordel for større ssd. Har 2tb ekstern hdd så jeg trenger ikke hdd'n i og med at jeg også har lyst å gjøre maskina litt stille. Det med hovedkortet, støtter ikke det sli? Det har jo to skjermkort-porter Besides, skulle jeg oppgradere til det senere, så bare bytter jeg ut hovedkortet, og strømforsyninga anws. Sjekk den ut Igjen takk, flere innspill er velkomne. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 (endret) Hovedkortet et knøttlite. Ta minst ATX om du skal ha SLI. Eg ville også valgt ei litt større straumforsyning. Endret 30. mai 2012 av svelemoe Lenke til kommentar
Cet Skrevet 30. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2012 Hovedkortet et knøttlite. Ta minst ATX om du skal ha SLI. Eg ville også valgt ei litt større straumforsyning. Er det en ulempe at hovedkortet er lite? Lenke til kommentar
TurtleFred Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 ikkje nødvendigvis men mindre PCI slots til andre ting som skjermkort, lydkort o.s.v i et så stort kabinett har du god plass til både atx or E-atx Lenke til kommentar
Fanboi Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Hjertlig takk for innspill. Har oppdatert listen litt, blant annet fjernet hdd til fordel for større ssd. Har 2tb ekstern hdd så jeg trenger ikke hdd'n i og med at jeg også har lyst å gjøre maskina litt stille. Det med hovedkortet, støtter ikke det sli? Det har jo to skjermkort-porter Besides, skulle jeg oppgradere til det senere, så bare bytter jeg ut hovedkortet, og strømforsyninga anws. Sjekk den ut Igjen takk, flere innspill er velkomne. du har nvidia skjermkort og de liker seg best i sli, var uansett et minimalt hovedkort å putte i et såpass stort kabinett da strømforsyningen skal sikkert klare 670 sli så da er det klart for oppgradering i fremtiden hvis du føler behov, det var ihvertfall tankegangen min. får nok et dugelig atx-hovedkort i samme prisklasse Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Hjertlig takk for innspill. Har oppdatert listen litt, blant annet fjernet hdd til fordel for større ssd. Har 2tb ekstern hdd så jeg trenger ikke hdd'n i og med at jeg også har lyst å gjøre maskina litt stille. Det med hovedkortet, støtter ikke det sli? Det har jo to skjermkort-porter Besides, skulle jeg oppgradere til det senere, så bare bytter jeg ut hovedkortet, og strømforsyninga anws. Sjekk den ut Igjen takk, flere innspill er velkomne. du har nvidia skjermkort og de liker seg best i sli, var uansett et minimalt hovedkort å putte i et såpass stort kabinett da strømforsyningen skal sikkert klare 670 sli så da er det klart for oppgradering i fremtiden hvis du føler behov, det var ihvertfall tankegangen min. får nok et dugelig atx-hovedkort i samme prisklasse Hva mener du med at "de liker seg best i SLi"? SLi og CrossFireX har mange negative sider og jeg vil ikke anbefale deg SLi, ihvertfall ikke nå. Kjøp det i fremtiden når etterspørselen (og prisen) har sunket dersom du trenger mer ytelse. Å kalle dette et kraftmonster av rang er å ta i, om noe er dette en kjapp og kraftig PC. Personlig ville jeg byttet ut hovedkortet til noe større (flere usbporter, flere PCIe porter, osv) som gjør at du slipper å måtte kjøpe nytt hovedkort dersom du skal kjøre SLi i fremtiden. I tillegg ville jeg lagt litt mer penger i strømforsyning og kjøpt ihvertfall 750w. Et GTX670 bruker under load over 250w, noe strømforsyninga kan slite med dersom den ikke er av veeldig god kvalitet og at den holder seg veldig godt framover I tillegg ville jeg valgt et annet kabinett enn du har valgt (fysj!) men det er smak å behag. Du kan også velge 8gb RAM til 400,- istedetfor 16gb, ingen merkbar forskjell. Endret 31. mai 2012 av Audun0505 1 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Over 250W under load? http://www.anandtech.com/show/5818/nvidia-geforce-gtx-670-review-feat-evga/18 320W ut av veggen på hele systemet med en 3960X på 4.3GHz på en 1200W 80+ Silver PSU... Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Nå har trådstarter valgt Corsair AX 650W, noe særlig bedre går det ikke å få. Klart ha kan legge i de par hunder kronene for ekstra for Corsair AX 750W. Ellers er det at GTX 670 bruker over 250 Watt under load pisspreik - det står kanskje hos nVidia, men tester viser noe helt annet. Anandtech har testet flere GTX 670 skjermkort og slike tall finnes ikke. Anandtech bruker Intel Core i7-3960X @ 4.3GHz som testplattform, 4 minnebrikker og SSD. Dvs drar langt mer strøm enn TS sitt oppsett - faktisk 50 - 60 Watt mer på full load. Hele det testede systemet med et uklokka GTX 670 drar ca 296 til 297 watt fra stikkontakten under OCCT (OCCT er en stresstest for CPU, GPU etc). Ca 317 Watt under svært tunge spill. Det vi si at en Gold PSU bruker ca 265 Watt av det tilgjengelige, dvs godt under 50 % av det som en god 650 Watt PSU leverer. Faktisk kan du kjøre oppsettet glatt på en Seasonic X-400FL (som er testet til å tåle 100 % load i gjentatte 12 timers perioder). Så Corsair AX 650W burde til og med klare GTX 670 i SLI greitt. Kilder: Anandtech. .. http://www.anandtech...ew-feat-evga/17 .. http://www.anandtech...iew-feat-evga/4 Trådstarter nevner også HD videoredigering som et bruksområde - da er faktisk ikke 16 GiB minne ufornuftig. Edit: Ser at Olestokk var raskere ute med linken - dog viser han den til overklokka skjermkort. Endret 31. mai 2012 av Bolson Lenke til kommentar
Fanboi Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Hva mener du med at "de liker seg best i SLi"? SLi og CrossFireX har mange negative sider og jeg vil ikke anbefale deg SLi, ihvertfall ikke nå. Kjøp det i fremtiden når etterspørselen (og prisen) har sunket dersom du trenger mer ytelse. med det mener jeg at det er uforståelig å kjøpe kombinasjonen stormtrooper + mATX m/ CFX + nvidia kort, ikke at han på død og liv skal kjøpe to kort her og nå Lenke til kommentar
Cet Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 Er det andre hovedkort jeg burde sjekke ut? Noe som kan passe bedre inn i lista? Kabinettet har jeg valgt på grunn av kult utseende, kontrollpanelet på fronten og bærehåndtaket Vil gjerne ha litt størrelse på det og, da det er mye plass til snacks senere. Har faktisk hørt også at det hjelper på i forhold til støvansamling og "utlufting" å ha litt rom inni der, correct me if im wrong. Et kjapt Q til, hvordan er det med skruer og fester til komponentene? Kommer det med eller er det aftermarket stuff jeg må skaffe selv? Har aldri bygd pc før u see Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Alternativer fra rimelig til dyr (pris fra rimeligste nettshop): - Asus P8Z77-V LX - 918 kr - 6 SATA, 14 USB, 2 PCIe x16 - Gigabyte GA-Z77-D3H - 928 kr - 6 SATA, 14 USB, 2 PCIe x16 - Gigabyte GA-Z77X-DH3 - 1083 kr - 8 SATA, 8 USB, 3 PCIe x16 - Asus P8Z77-V LE - 1098 kr - 7 SATA, 16 USB, 2 PCIe x16 - Asus P8Z77-V - 1249 kr - 8 SATA, 16 USB, 3 PCIe x16 Personlig har jeg brukt både Asus og Gigabyte opp gjennom årene - har ikke hatt problemer med noen av de. I tillegg er min erfaring at de fleste - ikke minst om man er ny i traden ikke har bruk for alt fiksfakset på de dyreste kortene. Alt av skruer, kabler etc er med. Lenke til kommentar
Cet Skrevet 12. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2012 Oppdatert med to SSD's istedenfor. Skal kjøre dualboot. 120GB SSD på hvert OS. Good idea? Eller er det bedre med en stor? Og så bare partisjonere? Er billigere dette.. Lenke til kommentar
Mathias_Bawz Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 håper du ikke har tenkt å kjøpe fra pixmania. for i det firmaet er det mye tull! Lenke til kommentar
Cet Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2012 håper du ikke har tenkt å kjøpe fra pixmania. for i det firmaet er det mye tull! Skal huske det. Oppdatert igjen! Tror dette er det nærmeste jeg kommer til "ferdig produkt" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå