Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Spontanabort?

Anonyym.31

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tror jeg hadde en spontanabort mandag.

Greia er at jeg begynte på P plaster før forventet mens i mai og trodde mensen ble forsinket pga dette. Jeg hadde sex siste dagen i mensen rundt 14. april. Og jeg tenkte jeg skulle vente til å ta av plasteret (3.uka) og så forvente mensen....Starta på P plaster 6. mai.

Det hele startet med en god del brun utflod lørdag og søndag, (minnet meg om sjokoladesaus).

Og så fikk jeg utrolig mensenssmerter.... veldig vondt. Dagen etter utfloden, kom det en god del blod. Og i dag da jeg satt på doen kjente jeg noe kom ut.. altså denne klumpen... Jeg syns det ikke var så veldig behagelig å se på den, men ble samtidig litt nyskjerrig.

Jeg blør forsatt en og del, men smertene har avtatt veldig etter den klumpen som kom ut. (se bilder)

Men i og med at jeg ikke tok graviditetsstest, men ikke hatt mensen siden 9 - 14 mai, tenkte jeg at jeg muligens var gravid, men vile vente om mensen kom da jeg tok av plasteret. Jeg lurer litt på hva som er på bildet, om det er forstersekken mon tro? Hvis det her skulle være en spontanabort, må jeg komme meg til lege å sjekke om det er igjen rester da?

Jeg tok også en graviditetstest igår.. men den viste negativ, er det normalt så kort tid etter? Kom gjerne med erfaringer / meninger.

er bildet en fostersekk?

Advarsel: Støtende innhold!

post-258089-0-08568800-1338384363_thumb.png

Endret av anonym-56
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å si noe sikkert da bildet er utydelig, men om ikke annet gir det en god indikasjon på størrelsen. Det ser definitivt ut som mer enn en stor koagel.

At gravtesten viste negativ nå, betyr lite, selv om den burde ha vist positiv.

Du trenger ikke å besøke lege enda. Hold et øye på evt etterblødninger, da med tanke på mengden. Hvis det fremdeles blør mye om 2-3 dager og/eller du får feber sammen med smerter, ta et akutt legebesøk.

Til syvende sist, må du vurdere selv. Hvis du er urolig eller hvis du føler at noe ikke er som det skal, er det bedre å gå til legen enn å stole på et foruminnlegg.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro det er koagulert blod, og at blødningen ble unormal pga at du nettopp har startet på plaster. Klumpen virker også urimelig stor til å kunne være fostersekk.

hCG skal vel heller ikke være sunket så fort.

Men jeg skjønner ikke helt.. Hadde du mensen i mai, eller ikke? Når var den siste mensen du vet om?

Lenke til kommentar

Jeg vil tro det er koagulert blo d, og at blødningen ble unormal pga at du nettopp har startet på plaster. Klumpen virker også urimelig stor til å kunne være fostersekk.

Men jeg skjønner ikke helt.. Hadde du mensen i mai, eller ikke? Når var den siste mensen du vet om?

Hei :)

siste mensen min var 9 - 14 april (jeg hadde sex siste dagen denne mensen og den 15nde).

Begynte på p plaster rundt 6. mai. Men har hatt ganske regelmessig mens, kejnner når jeg får den liksom. hadde mensenssmerter lenge... men så kom en ikke.

(hadde skrevet april i 1 post, men var mai)

Endret av anonym-56
Lenke til kommentar

Jeg vil tro det er koagulert blo d, og at blødningen ble unormal pga at du nettopp har startet på plaster. Klumpen virker også urimelig stor til å kunne være fostersekk.

siste mensen min var 9 - 14 mai (jeg hadde sex siste dagen denne mensen og den 15nde).

Begynte på p plaster rundt 6. april. Men har hatt ganske regelmessig mens, kejnner når jeg får den liksom. hadde mensenssmerter lenge... men så kom en ikke.

Det vil si at du er rundt eggløsningstider nå. :) Om du har blitt gravid under forrige mens så var fosteret ca to uker gammelt nå. Da hadde det ikke vært en så stor klump.

Mest sannsynlig så ble det kluss i syklusen din, og nå fikk du mensen da kroppen din ville. Det er ingenting som tyder på en spontanabort, så det kan du nok ta helt med ro. :) Uansett så er det ingen fare når kroppen ordner opp selv. Jeg tror det bare er en koagulert blodklump, og det at det bare er to uker siden du hadde mensen gjør at det er liten sjanse for at du da ble gravid. Det er nok prevensjonen som roter litt med kroppen din. :)

Lenke til kommentar

siste mensen min var 9 - 14 mai (jeg hadde sex siste dagen denne mensen og den 15nde).

Begynte på p plaster rundt 6. april. Men har hatt ganske regelmessig mens, kejnner når jeg får den liksom. hadde mensenssmerter lenge... men så kom en ikke.

Det vil si at du er rundt eggløsningstider nå. :) Om du har blitt gravid under forrige mens så var fosteret ca to uker gammelt nå. Da hadde det ikke vært en så stor klump.

Mest sannsynlig så ble det kluss i syklusen din, og nå fikk du mensen da kroppen din ville. Det er ingenting som tyder på en spontanabort, så det kan du nok ta helt med ro. :) Uansett så er det ingen fare når kroppen ordner opp selv. Jeg tror det bare er en koagulert blodklump, og det at det bare er to uker siden du hadde mensen gjør at det er liten sjanse for at du da ble gravid. Det er nok prevensjonen som roter litt med kroppen din. :)

Sist jeg hadde mensen var 9 - 14 mai, ikke april :) Jeg er litt usikker selv, så prøver å få dt helt klart hva som har skjedd. Men jeg hadde veldig brun utflod, sterke smerter så blødninger, og lest dette er typiske symptomer. Aldri hatt brun utflod før mens før.... så ut som sjokolade saus.

Endret av anonym-56
Lenke til kommentar

Hvor gammel er du? Det er veldig vanlig med brun utflod, både før og etter mens. :) Og om kroppen feks. begynner å blø om natten, så vil blodet ligge inni deg og koagulere i løpet av timene du ligger, og så komme ut som en klump.

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du? Det er veldig vanlig med brun utflod, både før og etter mens. :) Og om kroppen feks. begynner å blø om natten, så vil blodet ligge inni deg og koagulere i løpet av timene du ligger, og så komme ut som en klump.

Er tjue :) Jeg hadde veldig økt utflod og ømme pupper i tiden før denne utfloden. Jeg begynte å få mer rølig tykk utflod etter det brune... og til slutt merket jeg den ble bare mer og mer blodig. så kom denne klumpen ut, da gikk smertene bort :) Men forsatt blør jeg og det lukter ikke typisk mens heller syns jeg. Men vil bare være helt sikker liksom, derfor jeg håper på flere svar :) Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Hvis du vil være helt sikker kan du dra til legen og be om en blodprøve på hCG. Om du har vært gravid skal det vises på blodprøven. Den får du svar på etter tre-fem dager. :)

hvor lenge etterpå vil det vises på blodprøven hvis jeg skulle vært gravid? :)

Lenke til kommentar

Jeg vil tro det er koagulert blod, og at blødningen ble unormal pga at du nettopp har startet på plaster. Klumpen virker også urimelig stor til å kunne være fostersekk.

Legger ut et bilde litt lengre unna så du ser str bedre :)

Advarsel: Støtende bilde!

post-258089-0-39478900-1338458632_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Når jeg går på p-ringen så får jeg masse brun utflod. Vil tro at det bare er kroppen din som må omstille seg.

Man skal jo aller helst begynne med slik prevansjon i begynnelsen av mensen.

Jeg er så usikker

Endret av anonym-56
Lenke til kommentar

Selvdiagnosering er ikke den beste veien å ta. Har du planlagt å dra til lege? I verste fall kan det være symptomer på noe mye mer alvorlig..

Er ikke det nei.

Blødningn begynner å gi seg ganske bra nå heldigvis :) Starta vel å blø søndag/mandag.

Alvorlig som hva?

Jeg har tenkt til å dra til legen for å ta noen blodprøver for å finne ut om jeg har vært gravid, men vet ikke om det er for sent eller ikke.

Lenke til kommentar

Begynner nok å bli for sent for blodprøve nå.

Men altså, hvorfor er det egentlig så viktig å finne ut? Du har ikke tatt noen test, og da kalles det ikke spontanabort samme hvor sikker du er på at du var gravid. (Altså, du får det ikke i noen journal, og det vil ikke ha noe å si for deg fremover.)

De fleste kvinner aborterer minst en gang i livet, men de færreste finner det ut, fordi det nettopp er helt naturlig. Oftest skjer det så tidlig at man ikke har rukket å ta en test, sånn som hos deg, og da er det bare å slå fra seg det som en rar mens.

Vi kan jo ikke gå rundt og tro det har vært en SA så fort noe unormalt skjer. :) Enten har du påvist graviditet på forhånd, ellers er det ikke noe poeng i å finne ut om det var SA eller ikke. Det er ingenting farlig med det om det har vært det, men hvorfor sitte og tenke på det da?

Om du hadde vært gravid og tok test dagen etter du aborterte skulle det vist seg.

Og du, ikke spør på kvinneguiden.. ;) Mye hysteri ute og går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...