Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Høy fysisk minne og treg pc.

Anbefalte innlegg

Formaterte den bærbare dataen i går, og satt denne opp igjen. I hele dag har jeg merket at "fysisk minne" er på 40+ %. Jeg surfer bare med Opera oppe - spiller ikke av musikk engang. Jeg har prøvd å slette programmer som kan stå i veien (avast, adaware osv) samt fjerne noen prossesser i msconfig, men uten hell.

Hva er det som kan forårsake dette her? Og viktigst, hvordan kan jeg fikse det? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

At PCen bruker 40% av minne sier meg nada så lenge jeg ikke vett hva 100% er.

Om du bruker 40% av 1GB, så vil jeg si du bruker fryktelig lite.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det hørtes ikke for ille ut, OSet tar seg til rette så lenge det er plentig å ta av.

Går det i det hele tatt tregt?

Noen sa engang: If it ain't broke, don't fix it.

Lenke til kommentar

Win7 bruker minne på en annen måte enn tidligere operativsystemer. For å forklare det på en enkel måte så spurte tidligere Windows versjoner programmene "Hvor mye minne kan du klare deg med?" og så kjørte det hele tiden på minimum. Nå spør Windows "Hvor mye vil du ha?" og så fordeler den minne etter prioritering og hvor mye som er ledig. I skrivende stund bruker jeg 2.8gb av 6g, ~45%, og jeg kjører kun VT og nettleser.

Lenke til kommentar

Installert anitvirus og malware programmer, og kjørt dem? Kan være at du har ondsinnede programmvarer på pcen som bruker ressursene dine. Vet ikke om dette skulle funke, men for å fikse pc-en må man jo prøve alt. :)

Er jo ellers mulig at OS'et tar seg til rette og bruker det som er, som IT-Henrik sa.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Bare å legge ut en screenshot av oppgavebehandleren så ser vi hva som bruker minne ditt :)

40% av 4GB er ikke ille uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...