ostenxx Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Jeg vurderer å kjøpe meg et Asus Xonar DX lavprofils lydkort for å supplere mitt Asus Xonar Essence STX. Hensikten er å få flerkanals lyd i tillegg til noe bedret lydbilde i spill. Vil dette fungere sånn rent drivermessig? Eller vil det bli et evinnelig kaos for maskinen? Lenke til kommentar
brgr Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Skal vel ikke gi noe problem i utgangspunktet, men du får vel etter meg kjent bare kjørt en lydkanal om gangen. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Hvordan vil du klare å kode lyd over 2 lydkort? går utifra at det er surround effekt du er ute etter? Snabelen Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 25. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2012 Hvordan vil du klare å kode lyd over 2 lydkort? går utifra at det er surround effekt du er ute etter? Snabelen nope, er ute etter hw-støttet eax i spill og hodetelefonforsterker i forbindelse med musikk. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Tar jeg ikke helt feil - så er det ikke HW støtte for eax i windows 7 - de bruker noe software imellom for å få dette til - også på creative' sine modeller. REF: creative Alchemy.. Snabelen Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 10. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2012 Tar jeg ikke helt feil - så er det ikke HW støtte for eax i windows 7 - de bruker noe software imellom for å få dette til - også på creative' sine modeller. REF: creative Alchemy.. Snabelen du har nok rett i det. ser uansett ut til at asuskortet ryker ut dersom asus ikke hoster opp en mer stabil driver snarlig. vurderer sterkt ekstern dac og hodetelefonforsterker for musikk i fremtiden. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Jeg bruker essence STX , spiller spill kun i Stereo men til musikk er dette i en egen liga. Driverne har jeg aldri hatt noe problem med heller. Snabelen Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Jeg har bestilt ST og får det i morgen , etter jeg fant ut at DG ikke var perfekt støttet i linux* (men skal bruke begge). Kan evt legge inn windows 8 på en ledig partisjon og teste, hvis det fortsatt er aktuelt. Så jeg skrur på "abonner" på tråden så får du skrive en melding hvis det er aktuelt. * ST er jo mye bedre enn DG, men jeg tviler på om jeg kunne hørt forskjell hvis hodetlf. forsterkeren i DG hadde fungert, for jeg er ikke så flink til det. Det høres veldig bra ut! Endret 12. juli 2012 av fa2001 Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Tror nok du kommer til å bli fornøyd - iallefall med musikk gjengivelse... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå