Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Er dette mulig å få til med et Android nettbrett?

Anbefalte innlegg

I dag har jeg et fungerende oppsett med mediaportal og tv-server, og jeg vil gjerne bruke dette videre om mulig.

Jeg vil i tillegg bruke ett nettbrett til å styre dette, samt å kunne spille av filmer og tv-serier direkte på nettbrettet.

Jeg ønsker å få en fin oversikt over filmer og tv-serier jeg har i mediaportal, samt en bra oversikt over tv-guide. I tillegg må selvsagt alt kunne startes direkte i fra nettbrettet med et valg om jeg ønsker at filmen, tv-programmer eller serien skal startes direkte på tv, eller streames til nettbrett.

Ett siste kriterie er at jeg kan styre wimp direkte på nettbrettet og få lyden ut på annlegget hjemme.

Så da er spørsmålet. Hva er beste måten å få dette til på? Kan jeg forsette å bruke mediaportal, eller må jeg her gå over til xbmc?

Om jeg må over til xbmc, er det da noe håp om å få til en fungerende tv-del samtidig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

En start er vel å få tak i en overgang mellom bluetooth og ir, dvs en liten boks som mottar kommandoer fra nettbrettet via bluetooth og sender dem videre som ir for å styre enhetene. Denne må da ha en slags fjernkontroll app som støtter de produktene du har.

Det finnes en apple app som styrer canal digitals dekodere som har wimp. Appen skal være på vei til android, kanskje den er kommet?

http://www.aftenposten.no/digital/Styr-TV-dekoderen-med-mobilen-6745776.html#.T8XyJPmFAho

Mulig en tisvarende løsning finnes med samsung sine smart tver.

Lenke til kommentar

Altså, det bør ikke være noe behov for noen overgang mellom ir og bluetooth. Alt burde fungere utmerket via trådløst nett. Er tross alt xbmc/mediaportal som skal styres, og dette kjøres jo på pc.

Vet der finnes diverse programmer til spesielt xbmc, men er usikker på hvordan denne er integrert med hensyn til tv-delen.

Lenke til kommentar

Da er jeg litt nærmere en løsning på hvordan jeg vil gjøre dette.

- Fjernkontroll til xbmc:

XBMC Constellation | Home of the most stylish and powerful XBMC remote

eller

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.xbmc.android.remote&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsIm9yZy54Ym1jLmFuZHJvaWQucmVtb3RlIl0.

Førstnevnte skal være tilgjengelig på Android innen kort tid.

- Fjernkontroll til Mediaportal:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mediaportal.ampdroid&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5tZWRpYXBvcnRhbC5hbXBkcm9pZCJd

I tillegg kommer jeg til å bruke

Logitech Harmony® Link – Logitech.com

eller

Beacon: The most powerful universal remote control for iPhone, iPod, iPad, or Android devices , powered by Dijit | Griffin Technology

Begge disse vil kunne starte og kontrolere de enhetene jeg ønsker. Ulempen her er at jeg ikke får den samme integreringen mot xbmc og mediaportal som jeg gjør med tidligere nevnte løsninger.

Den perfekte løsningen ville vært å brukt Link eller Beacon med ampDroid eller Constellation integrert.

Jeg trenger fortsatt en bra løsning for å styre squeezebox via nettbrett. Finnes der noe ala squeezeoad til Android?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...