Nilsido Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Jeg har tenkt til å bestille meg en Asus transformer pad tf 300. På amazon koster den i overkant av 3k, men det jeg lurer på er hvordan det funker med frakt moms osv. Står dette inkludert I prisen eller må jeg regner ut merverdiavgift selv? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 På Amazon skal det være ganske tydelig hva du skal betale. Vil tro prisen du får oppgitt er 3000,- inkludert moms fra det landet du bestiller fra. Så kommer det frakt utenom (om den ikke er gratis?). Du bestiller og pakken blir sendt, så vil pakken høyst sannsynlig bli stoppet av tollerne når den når grensen, sjekke verdien før de så sender den videre hjem til deg. Etter en liten stund vil du få tilsendt en regning for den norske momsen, som tilsvarer 25% av den totale verdien av produktet + det du eventuelt betalte i frakt. Så vist du betaler 200 i frakt, blir regnestykket følgende: 3000+200x1.25=4000 Den totale prisen blir da 4000,- omtrent det samme som i Norge, og da får du i tillegg 5 års reklamasjon, korrekt lader osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå