Gå til innhold

Mediasenter PC, Stille med mulighet fod HD-Master lyd og 3D


Anbefalte innlegg

Hei

Trenger tips til en MediaSenter pc som er stillegående.

Den må vær kraftig nokk til og spille bluray 3D filmer og støtte for HD-Master lyd.

Må også kunne spille bluray iso/img filer med 3D og hdma lyd.

 

Noen som har noe forslag? ;)

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kjører ikke jeg BD 3D, men kun vanlig BD og DTS-HD MA på min HTPC. Jeg ripper disken til harddisk med AnyDVD og åpner .iso-filen med Daemon Tools. Bruker ArcSoft TotalMedia Theatre 5 (støtter også 3D) for avspilling og sender bitstream til surroundreceiver. Har forsøkt med bitstream på Cyberlink PowerDVD Ultra 10 (ikke forsøkt med den nyeste 12 versjonen), men opplever det mer knotete med bruk av .iso-filer.

 

En i3 prosessor, 8 GB med minne og et GTX 550Ti skal fungere fint. Selv bruker jeg en Samsung SH-B123L, som såvidt jeg vet, også skal fungere fint med 3D. Med et stillegående kabinett, en grei PSU og et ok hovedkort, og du er good to go!

Endret av Pathos
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

GTX 550Ti e vel rimelig overkill? Med forbehold for 3D vil jeg tro et vifteløst GT 520, som du få for ca 300kr er et bedre valg. i3 2de generasjon klarer ogå 1080p 3d H.2.64 og bitstreaming av HD-lyd (ihvertfall iWIndows), men jeg er usikker på om Blu Ray ISO kan være et problem. Jeg tror ikke det, men lover ingenting.

 

Om du går for et GT 520 kan du kjøpe den desidert billigste CPU/Hovedkort-komboen du finner.

 

edit: Så nå at dette ble en liten bump, var ikke klar over at dette delforumet ar så dødt. :p

 

Om du går for en andre generasjons i3 og et OK micro atx kort som ikke sløser voldsomt med strømmen, har du et system som trekker rundt 50 watt, og kan kjøres på en pico PSU helt lydløs. Men om du ikke går for T-omdellen, bør du manelt klokke ned prosessoren/sette max klokk via software, så CPUen ikke plutselig trekker for mye hvis du bruker maskinen til noe annet.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...