Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

sportsbil som første bil ?

Anbefalte innlegg

Har svert lyst på audi s3 eller lignene bil tenker på og kjøpe brukt.

tenker og bruke rundt 150 000 kr på første bil, i og med jeg skal ha en mellomtong sykkel på siden. noen som har god eller dårlige erfaringe ved og kjøpe sportspill som førstebil, eller anbefaling til bil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har tenkt ut s3 som en mulig bil, vil ha noe som går rundt det samme som den. Betaler ikkje forsikring selv. men ønsker en bil med manuellgir, 4 hjuls drift eller bakhjuls drift. mellom 200 og 300 hk., 4-5 seter. Og noe der allt ikkje må byttes. kan nærme meg 200 000 kr

Lenke til kommentar

Dersom du ikke liker å skru, så hold deg unna 8L-karosseri. Gulvteppet er garantert gjennomtrukket av surt vann fra ørten vannlekkasjet. I tillegg til ABS, elektriske problemer samt rustutsatt og svak hjulstilling. Sats heller på en nyere diesel til samme pris. Like mye guffe under 3000 rpm.

Lenke til kommentar

Mustang '65, '67 og '69

Chrysler Camaro '68 og '69

Dodge Charger '69

Største vinneren er Mustang 1969 modell men ellers er de mine topp tre modeller! :D

Andre merker som også ser bra ut:

Dogde Charger 70

Challenger '70

Chrysler Corvette

Hva forsikringen blir på disse bilene aner jeg ikke men er sikkert verdt alle pengene! Skal selv kjøpe et av de bilene seinere i livet mitt! :D

Lenke til kommentar

Hehe ikke alle er muskelbiler av de veteranbilene jeg nevnte men hvis jeg ikke tar grundig feil så er Corvette en sportsbil. :) Fins mange Corvette under 200k lappen så du kan velge og vrake!

Veteranbiler er billigere i avgift enn vanlig moderne bil men til gjengjeld så bruker de mer bensin enn moderne.

Endret av ProjectA
Lenke til kommentar

210 hester på framhjula er ikkje det litt drøyt ? mini'n

man skulle tro det, men det går forbausende godt. Om du har lest artikkelen på autofil.no som omhandler mini så er det faktisk rom for fler hk også.

Anbefaler alle som er skeptiske til å prøve en Mini (s, eller jcw-utgave)! ;)

Lenke til kommentar

Nei, standardutgaven er ikke like gøyal som sprinteren med 170hk++. Men for rundt 200k som er grensen til trådstarter er jo en 2005-modell S-utgave innenfor rekkevidde, og vil derfor anbefale en slik. I tillegg; De aller fleste testene av Mini S/JCW gir den ros for kjøreegenskapene og motoren. :)

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar

Men sånn til saken, anbefaler seg IKKE å gå for en "sportsbil" som første bil. Jeg husker når jeg fikk lappen, selv i en 2.0D V50 gikk det unna (skjedde aldri noe som kom i nærheten av fare, men farten og holdningen min hadde potensialet..) Generelt så er ikke nybakte 18 -åringer med lappen gode sjåfører, de mangler også vurderings evne og har altfor mye hovmod. Kombiner dette med en rask bil, så vil ikke jeg være på veien..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...