Gå til innhold

Er dette et godt gaming oppsett?

Anbefalte innlegg

har en rimlig luftkjøler på min i5 2500k. Går fint døgnet rundt på 4Ghz++ uten problemer. Rolig er kjøleren/vifta også. Ingen vits å bruke mye penger på fancy kjøler hvis det ikke blir brukt. Samme med kabinett. Flott og stort kabinett....for et hovedkort og 2 disker....skulle du trengt plass til 8 disker 2 cd/bd brennere crossfire oppsett osv så hadde jeg skjønnt behovet for et stort kabinett...men hadde heller brukt pengene på kraftigere skjermkort...størrre ssd eller 1600Mhz minne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

grunnen til at jeg kjøper stort kabinett er fordi jeg har tenkt til å oppgradere mye av hardwaren senere, problemet er bare at jeg ikke har ubegrenset med penger å må tjene inn litt for å få råd til å oppgradere.

jeg har også lyst på et kabinett med mulighet for stor vannkjøler og flere harddisker, som jeg har hjemme innebygget i pc'en. pluss mulighet for å sette inn en ekstra bluray disk. og for såvidt oppgradering av det meste av annet hardware.

Lenke til kommentar

Hvor mye er du faktisk har tenkt å trykke inn? Dagens standard midi- ATX kabinetter har som regel god plass til grafikkort, flere disker, flere optiske drev.

Vannkjøling: har du tenkt å drive med ekstremoverklokking? Den CPU kjøleren du har satt opp nå kjøler bra forsåvidt, men støyer mer og kjøler dårligere enn highend luftkjølere.

Vurder behovet ditt, og vær realistisk med hva du kommer til å handle inn fremover. Strømforsyningen din vil heller ikke takle to kraftige grafikkort i SLI/CFX.. just sayin.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

jeg har tenkt å trykke inn 4 3,5" hdd, en 2,5" ssd, to optiske drev, en viftekontroller, to/tre skjermkort og en 1200W strømforsyning, muligens en større vannkjøler

dette blir ikke gjort nå siden jeg ikke har råd til det for øyeblikket. men dette er et påbyggings prosjekt, og jeg kjøper nå bare et opsett som er bra med mulighet for oppgradering når jeg får bedre råd.

Endret av NiceManiac
Lenke til kommentar

jeg har tenkt å trykke inn 4 3,5" hdd, en 2,5" ssd, to optiske drev, en viftekontroller, to/tre skjermkort og en 1200W strømforsyning, muligens en større vannkjøler

To/tre skjermkort? Hva er det du skal drive med? med mindre du har ett Eyefinity/Nvidia surround oppsett holder det med ett til gaming.

Strømforsyning til to av de kraftigste skjermkortene i ett system vil det holde med 750W.

Når du skriver vannkjøler, mener du custom loop eller en "falsk" en?

Lenke til kommentar

Tydligvis mer enn 10000.

3 skjermer = 5000kr

2 Nvidia skjermkort for SLi = 7000kr

Custom vannkjøling = 4000-5000kr

Hovedkort som støtter SLi = 1000kr

Blu-Ray = 700kr

HDDer = 2000-3000kr

Strømforsyning = 1000-2000kr

Endret av Olestokk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ok som sagt har jeg kun 10k disp nå. oppgradering vil skje men kan ta ganske lang tid pga dårlig råd.

den oppramsingen er det jeg sikter mot, men vil nok ende opp med å bygge en ny pc senere.

som sagt har jeg to harddisker hjemme som jeg skal flytte over i denne maskinen, og jeg har endt opp med dette:

lcgFO.png

men en ting jeg ser at jeg mangler er Nettverkskort(trådløs).

Lenke til kommentar

Ja, den er ca. 15% kraftigere og har et bedre integrert skjermkort. Den blir dog litt varmere enn i5 2500k under overklokking, men det vil ikke bli noe stort problem med en god kjøler.

5% bedre, men maks klokk er lavere. Etter overklokk vil du ende opp med at de er like bortsett fra att i5 3570K vil være en god del varmere.

jeg skal gå for 2500K, fordi den har dårligere skjermkort, ja, men den er kjøligere. og jeg gidder ikke å kjøpe en super kjøler(ennå). jeg klarer meg nok fint med 3.3Ghz Quad og et HD 7850 2Gb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...