NiceManiac Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 ok, så jeg har bestemt meg for å bygge min egen stasjonære gamer. dett er det jeg har kommet fram til så langt: http://www.komplett....D5-32F2C32D1F14 jeg lurer på om dette er et godt oppsett til spill som Skyrim, Civilisation og World of tanks. jeg sikter etter å få opp kvaliteten så høyt som mulig. maxpris 10k, men helst så billig som mulig. slet litt med å finne et bra skjermkort, så hvis dere har noen tips, tell me:) ~NiceManiac{: Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 (endret) Du kan for det første finne et billigere kabinett. Du får et flott kabinett til 5-600kr. Corsair Carbide R500 er vel på salg til ca. 500kr hos Komplett nå. Videre så kan du sløyfe Dominator-brikkene og definitivt viften som liksom skal kjøle ned kalde DDR3-brikker. Du får 8GB Corsair Vengeance-RAM til 3-400kr. Disse er like gode, men uten alt tullet som medfølger Dominator. Nå som du har mulighet til å spare minst en tusenlapp kan du finne et kraftigere skjermkort. AMD HD7770 vil f.eks være et bedre valg til spillene du nevner. Hvis du vil så kan jeg lage et oppsett til deg på Dustinhome da de ofte er billigere på saker og ting, men det blir isåfall ikke før imorgen. Endret 29. mai 2012 av pølsehund Lenke til kommentar
NiceManiac Skrevet 30. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2012 Jeg hadde lyst på dette kabinettet fordi dernest pent ut og fordi jeg alltid har hatt lyst på et NZXT kabinett. Men hvis du har noen bedre forslag så kom med dem. Lenke til kommentar
NiceManiac Skrevet 30. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2012 (endret) jeg oppdaterte handlelisten litt: http://www.komplett....A8-0FF13A94B79B men hvis du har mulighet til å sette sammen en pc til meg til 8-10k så hadde jeg kunne tenkt litt over det. eneste pluss er at jeg vil ha NZXT Switch 810 kabinett. Endret 30. mai 2012 av NiceManiac Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 PC til 10K på Dustin.no Synes det er veldig mye å bruke på kabinett, men men. 2 Lenke til kommentar
NiceManiac Skrevet 30. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2012 jeg ville ha dette kabinettet fordi det har veldig mye plass invendig, og det gir meg muligheten til å oppgradere til et større vannkjølings system senere når jeg har litt bedre råd. men det jeg lurer på er resten av komponentene. jeg så på AMD FX-4170 firekjerner 4.2Ghz http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=743358 jeg så også på AMD FX-8120 åttekjerner 3.1 Ghz http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=650173 jeg lurer på om det er noen fordeler med flere kjerner, og om nedgangen i klokkehastighet har stort innspill på ytelsen. skjermkort har jeg ingen anelse, men jeg så på AMD HD7770 som Pølsehund nevnte tidligere. jeg har god trua på ASUS Sabertooth 990FX, og jeg tror det er et bra hovedkort for meg. RAM har jeg styr på, jeg tenkte Crucial 8Gb KIT, og vil nok bli å oppgradere til 16Gb senere. men så lurer jeg på, trenger jeg noen ekstra kabler? eller følger det med komponentene? ~NiceManiac{: Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Vil du virkelig ha AMD? Gå for et intel Sandy Bridge/Ivy Bridge system - alt av Intel i5/i7 er fullstendig overlegen på ytelsen, samt kjøligere og bruker mindre strøm. Ikke se blindt på ghz. 1 Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Oppsettet Olestokk kom med er uten tvil det beste valget her. Flere kjerner og klokkehastighet osv har lite å si over arkitekturen på prosessoren. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Nå strides vel de lærde om AMD FX og antall reelle kjerner, en ting er sikker - Bulldozerkjernene er rimelig døve for å si det sånn.... Lenke til kommentar
NiceManiac Skrevet 30. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2012 noen bra tips til Intel core prosessor? helst ikke over 1,5k... Lenke til kommentar
NiceManiac Skrevet 30. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2012 tror kanskje jeg går for oppsettet Olestokk kom med, og så får jeg heller oppgradere hvis nødvendig. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Ikke et dumt valg det Nå vet jeg ikke om du er interessert i overklokking, men hvis du bytter ut CPU med i5 2500k (+180kr) og hovedkortet med Asus P8Z68-V LX (+60kr) vil du ha mulighet til dette. Sandy Bridge er uhyre enkel å overklokke og det er ikke uvanlig med oppimot 1GHz økning per kjerne uten nevneverdig risiko. Dette krever dog en bedre kjøler enn den som medfølger CPU. 1 Lenke til kommentar
NiceManiac Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 takk for tipset pølsehund, tror jeg går for det:) jeg hadde uansett tenkt til å oppgradere til et større vannkjølings system. Lenke til kommentar
NiceManiac Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 jeg la til i5 2500k og ASUS P8Z68-V LX, men la til CORSAIR H60 HYDRO Lenke til kommentar
NiceManiac Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) her er setupet jeg kom fram til: operativsystem har jeg hjemme, jeg kjøpte en Windows 7 Professional som jeg skulle bruke til en gammel laptop, men så smelta skjermkortet... Endret 31. mai 2012 av NiceManiac Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Du vil tjene langt mer på denne kjøleren: http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Kjølepasta er ikke nødvendig, det følger med. Endret 31. mai 2012 av Olestokk Lenke til kommentar
NiceManiac Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 egentlig hadde jeg lyst på vannkjøling, men jeg har ingen anelse hva som er best... Lenke til kommentar
NiceManiac Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 jeg ville ha vannkjøling fordi det ser litt penere ut, og det er ikke en stor kjøler i veien for innsikten til hovedkortet Lenke til kommentar
fflex Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Mtp at dette skal være en gamermaskin synes jeg skjermkortet er underdimensjonert. Ville glatt droppet CPU kjøler i denne runden, og gått for et rimeligere kabinett som feks Fractal R3 (som også kommer i hvitt - og er et knallgodt, støydempet kabinett med god kjøling). Pengene som er til overs bør naturligvis legges i grafikkort, som kanskje er den viktigste komponenten i en gamingmaskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå