amado88 Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Jeg har et monsterdokument på 166 sider og 20 MB i pdf som jeg trenger å gjøre en god del mindre - helst så lite som ned under 5 MB. Det består for det meste av tekst og rette linjer. Macs innebygde PDF-funksjonalitet gir meg alt for liten kontroll over kompresjon og kvalitet (jeg vil ha LAV kvalitet), og ja - jeg har laget meg mitt eget ColorSync-filter og prøvd den veien. Acrobat er ikke et alternativ, og jeg har prøvd alt jeg har kommet over av diverse tools - minst ti stykker nå. Nå er jeg fullstendig desperat - har noen noen tips? Jeg har tidligere brukt PrimoPDF på Windows og var svært fornøyd med det, men det finnes ikke til Mac. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Har du prøvd å komprimere fila med vanlig filkomprimeringsverktøy (zippe eller bruke 7z f.ex)? Ellers finnes jo PDF Split and Merge (PDFsam) som du kan benytte til å fjerne enkeltsider av PDF-filer og masse mer. Forøvrig kan det hende at å kjøre OCR på dokumentet er det som skal til, men da må du nesten bekoste programvaren selv ettersom gratisprogrammer til dette formålet ikke er å oppdrive. Lenke til kommentar
amado88 Skrevet 30. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2012 Tusen takk, geir_hk! Noe så enkelt som å zippe reduserte den ihvertfall til under halvparten, og det er nok for meg i denne omgang. Jeg antok faktisk at pdf hadde temmelig effektiv kompresjon innebygget. Ja, OCR hadde helt klart vært det beste - har ingen sider å kutte og det er nesten bare tekst med masse plass mellom - OCR hadde nok fått dette ned mot 1MB. Igjen, tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå