Gå til innhold

Erfaring med Xoticpc.com?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I tillegg til frakt, så blir det et påslag på 25% mva. på prisen når maskinen kommer til Norge. Sammenlign med den tilsvarende maskinen du får hos Multicom (begge er egentlig Clevo-builds, bare med forskjellig varemerke og modellnavn). Du får selvfølgelig ikke den tryggheten du har med 5 års reklamasjon gjennom den norske forbrukerkjøpsloven, ved å kjøpe fra amerikanske XoticPC. Hvordan de priser frakt ved eventuell service, og hvor lang tid denslags tar, og ikke minst hvilke garantibestemmelser som blir gjeldende, får du også ta høyde for.

Lenke til kommentar

Det måtte ha vært veldig mye billigere, hvis jeg skulle ha handlet hos XoticPC eller noen andre utenlandske forhandlere, framfor Multicom. Erfaringsmesig så blir besparelsen ved handel av disse maskinene fra utenlandske forhandlere ikke det helt store, så jeg står over. Du får sette sammen samme konfigurasjon hos XoticPC og hos Multicom selv, og sammenligne. Det pleier ikke å bli så veldig til besparelse når du må ta med frakt fra USA + 25% merverdiavgift.

 

Redigert: Regnet litt på det, og satte opp 2 likt konfigurerte Clevo P150EM hos XoticPC (Sager NP9130) og Multicom ( Kunshan P150E). Dagens dollarkurs.

9470,- kroner hos XoticPC (før frakt, men inkludert 25% mva)

12979,- kroner hos Multicom (før frakt).

 

For meg, ikke nok besparelse til å gå glipp av de glimrende norske forbrukerrettighetene. Selv ikke om frakten fra USA hadde vært perverst billig. Men du må nok regne med minimum 100-120 dollar frakt. XoticPC oppgir bare fraktsatser innen USA, og til Canada. Den samme frakten må du betale begge veier dersom du må levere inn maskinen for service, - og det kan i tillegg ta fryktelig lang tid. Garanti har du bare hvis XoticPC ettertrykkelig og utvetydig forteller deg (skriftlig) at du har en garanti som er gjeldende globalt. Vanligvis gjelder slike bare 1 år. Dersom XoticPC velger å sette seg på bakbena, og nekte å innfri garanti eller å ta på seg omkostningene for bytte av en defekt del e.l., så har du ikke mye du skulle ha sagt. Ingen hjelp å få av det norske rettsvesenet eller forbrukerombudsmannen da.

Etter min mening, ikke verdt det.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...