VwDaniel Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Hei. Hadde øyelaserbehandling den 25 april og betalte 28000 for det, rundt 16mai har de tilbud på samme behandling på samme plassen for 13000. Tenker at eg egentlig ikke har så mange rettigheter på å få mellomlegget på 15000.- men folk har sikkert fått til slik før. Hvordan bør man gå frem og finns det kansje noen regler man kan henvise til ? :-). Fikk blannt annet beskjed på telefon før behandlingen at det kostet 28000 og det va en fast pris de hadde uansett va som va nødvendig av behandling. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Du kan høre med de som solgte deg tjenesten om de vil være velvillige. Du har ingen rettigheter, de kan naturligvis endre prisene slik de vil som alle andre butikker kan Lenke til kommentar
*F* Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Du har 14 dagers angrerett på kjøp av tjenester. Merk: - Gjelder bare fjernsalg - Jeg vet ikke om operasjoner regnes som tjenester. - Gjelder fra bestillingssdato, ikke leveringsdato Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Som trådstarter sier så er det jo over 14 dager, og det gjelder nok ikke operasjoner da det vil gå som tilvirkningskjøp. Men det gjelder da vitterlig fra leveringsdato, hva hvis en pakke blir borte 2 uker i posten? Eller ikke er på lager hos leverandøren? Lenke til kommentar
Hansiman Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Du har 14 dagers angrerett på kjøp av tjenester. Så hvis personen hadde angret, måtte han da stille opp til en ny operasjon for å reversere korreksjonen for å få pengene sine tilbake? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Du har 14 dagers angrerett på kjøp av tjenester. Så hvis personen hadde angret, måtte han da stille opp til en ny operasjon for å reversere korreksjonen for å få pengene sine tilbake? Nei, det måtte han ikke. Men dette gjelder altså bare fjernsalg, fristen løper fra bestilling og ikke minst, det kan avtales at man ikke skal ha angrerett etter at tjenesten er utført (men dette må altså uttrykkelig avtales). Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Som trådstarter sier så er det jo over 14 dager, og det gjelder nok ikke operasjoner da det vil gå som tilvirkningskjøp. Men det gjelder da vitterlig fra leveringsdato, hva hvis en pakke blir borte 2 uker i posten? Eller ikke er på lager hos leverandøren? Det er forskjell på varer og tjenester. En operasjon er ikke et tilvirkningskjøp. Det er en tjeneste. Angrerettloven § 18 om andre tjenester enn finansielle tjenester: Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til tjenesteyteren etter § 20 innen 14 dager etter at de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte Men mulig en operasjon går under § 19? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Du har nok rett i det at det ikke er en vare og at det dermed ikke er et tilvirkningskjøp Endrer ikke på svaret til trådstarter, det er utenfor 14 dager, og tror ikke h*n har en god sak. Det er lov å høre om de vil være behjelpelige som sagt, men ikke noe utover det tror jeg. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 § 19. Unntak fra og begrensninger i angreretten Ved annet fjernsalg enn telefonsalg gjelder angreretten ikke for a) spille- og lotteritjenester b) enkeltstående tjenester dersom selgeren ved avtaleinngåelsen forplikter seg til å levere tjenesten på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom Kan være relevant? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Nå vandrer vi ganske langt off-topic her, det du nevner der er såvidt jeg kan se ting som gjør at angrerettloven ikke gjelder. Også gjentar jeg meg selv med at det er over 14 dager. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Om jeg ikke husker feil utvides angreretten om ikke kunde blir informert om denne. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Er dette et fjernsalg som i det hele tatt har med angrerett å gjøre? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 At angrerett i praksis ikke er aktuelt er jo konstatert for veldig lenge siden, men diskusjonen er interessant okke som. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå