Gå til innhold

Trenger øretelefoner: Aktiv støydemping, ørepropper, hva?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har hatt et par med Koss PortaPro siden 2003, ish. Nå er jeg grundig lei og trenger noe skikkelig.

 

Fra før av har jeg et gaming headset, Logitech g35, men den har kun USB tilkobling, og er litt for klumpete til å brukes til vanlig uansett.

 

Jeg bruker øretelefoner til: jogging samt lydbøker og musikk i støyende omgivelser. I tillegg ønsker jeg å bruke dem på reise. Det går ikke an å få i pose eller sekk, og det betyr at det blir vanskelig å kombinere jogging med det andre. Hadde vært greit å få prøvd et skikkelig headset som er lukket.

 

Har snust litt på Boses headset med aktiv støyreduksjon. De virker bra, jeg tåler støyreduksjon og Queiet Comfort 15 sitter godt. Eneste er jo at prisen er høy, i tillegg er den omtrent spesiallaget til Appleprodukter, og jeg eier ikke et eneste ett. Det føles kjipt å kjøpe et headset som en kan bruke med mikrofon samt med ekstra kontroll, men kun på Appleprodukter. Er det virkelig de eneste den fungerer med på dette?

 

Så også på Sennheiser PCX 250 II, men det var få plasser som solgte dem. Jeg leste at støyreduksjonen omtrent ikke fungerte og at de ikke var laget så bra.

 

Skal jeg kikke litt mer på øreplugger eller bør jeg bare gå for gode øreklokker? Hvilke? Ikke over 2000 kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurte litt på om jeg skulle kjøpe musikkørepropper, men det koster 3400 ish skal en ha slike der en kan bruke mp3 spiller. http://www.starkey.no/117/musikkpropper

 

Derimot så denne litt fristende ut: http://www.starkey.no/produkter/handsfree/hf-2-custom-handsfree

 

Den kan brukes som handsfree samt til mp3 spillere. Hadde bare vært kjekt å kunne bruke dem som beskyttelse for ørene, som du kan gjøre med musikkøreproppene. Det hadde dog blitt enda dyrere!

 

Noen som har erfaring med å bruke HF-2 som vanlige ørepropper?

Lenke til kommentar

Man har flere ikke formstøpte ørepropper som demper svært godt, deriblandt fra Shure SE-serien, fra Westone og antaglivis en del andre, men jeg vil tro at custom propper kan faktisk være noe å vurdere om man har lyst på bra isolasjon og komfort. Jeg har propper fra Shure sin SE-serie og disse er supert å ha på offentlig transport og andre steder hvor man møter uønsket støy. Jogging har fungert problemfritt, selv om jeg ikke har brukt akkurat disse proppene så mye til formålet.

 

Custom propper til 1500kr er faktisk ganske billig, spesielt tatt i betraktning at det ikke kommer moms og diverse andre overaskelser ettersom produsenten befinner seg i Norge. Amobil har ikke sammenlignet lydkvaliteten med noen andre propper, men den er nok godkjent tatt i betraktning deres karakter. Isolasjon og komfort er blant de sterke sidene til custom propper, så der blir neppe noe problem heller. Om jeg hadde valgt mellom Bose og HF-2 så ville jeg nok gått for HF-2, uten å basere det på prisforskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...