Croyfer Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Jeg har denne Plextor-brenneren, og har i det siste opplevd at når jeg brenner CDer og kopierer fra CD så bruker jeg 99-100% av CPU. Dett fører jo til at Pcen blir ubukelig i det tidsrommet keg brenner eller leser. Noen som kan ha en anelse om hva som er galt? Jeg har oppgradert firmwaren på CDrom til nyeste verson, uten noe hell. Må jeg virkelig investere i ny brenner? Lenke til kommentar
[Infected] Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Har hatt samme problemer med min. Jeg mener at dette er et software (driver) problem... Siden den funket helt fint i Linux, selv om den apet seg i windows. Det du kan prøve er å fjerne driverne (enhetsbehandlig og fjerne den derfra) slik at windows finner den og driverne blir installert på nytt. (funket hos meg) Viss ingenting annet hjelper kan du ta å fjerne alt som har med brenneren å gjøre (nero, drivere osv) og installere alt på nytt. Du kan jo evt putte den i en annen maskin og sjekke om den funker der. [infected] Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Prøv å installer de nyeste driverene til hovedkortet (chipset) ditt. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Sjekk at brenneren kjører i dma modus og ikke pio. Pio bruker nemlig uten problem 100% cpu og du får fortsatt gjerne masse buffer underruns. Sjekk at dma er aktivisert i bios. Legg inn de nyeste brikkesett driverene hvis du har et brikkesett med egne drivere (noe de fleste har idag). Og sjekk tilslutt at dma er aktivisert i ide driverene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå