Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Prøve eksamen i matte - forvirret...

Anbefalte innlegg

Hei. På skolen vår skulle vi ha en liten prøve eksamen i matte, men jeg er HELT blank på hva jeg skal skrive om.. :/

Jeg skal holde ett 20 minutters slags "foredrag", der jeg skal snakke noe om å lage en aktivitetspark for ungdom, men jeg aner ikke hvordan jeg skal begynne... Har noen her noen gode tips jeg kan få bruk for, evnt. noen nettsider jeg kan lese om generell oppbygning av slike tekster?

Takker på forhånd for alle svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg ville startet med å vise et kart av parken, så begynne å gå inn på attraksjonene en etter en, og for eksempel sette en problemstilling med at det skal legges stein på en sti og kostnader og bla bla, bare bland inn så mye matte du kan.

Lenke til kommentar

jeg ville også gjort som Nachoswolf og vist et kart over området. deretter er det bare fantasien som kan stoppe deg.

- leg stein på et areal?

- lag et gjerde rundt en tennisbane?

- en tennisspiller slår en ball diagonalt fra ene siden til den andre, hvor langt er det når du vet lengden og bredden?

- en 400m løpebane har for eksempel noen fine halvsirkler. der en sving er 100 meter, hva er radiusen/diameteren? konstruer og få med geometri osv

- X antall person er kommer til parken, hva er sannsynligheten for at....

fikk du noen ideer nå ? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...