Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Jeg gir opp!

Anbefalte innlegg

Nå gir jeg dessverre opp! Jeg e lei den plagingen nå, og jeg gidder faktisk ikke mer. Jeg føler at de fleste som kommenterer sier at dette forum ikke burde være her. Hvor ellers skal jeg søke hjelp? Eller noen kommenterer bare for å kommentere. Kan ikke de som vil hjelpe meg sende meg en meldig. Så sier jeg hva sitvasjon, og hva tips jeg vil ha? Så slipper jeg å få dumme kommentarar. For det er ikke noe hyggelig ! Så derfor gir jeg opp! Jeg gir opp plagingen! Jeg gir opp, jeg vil ha gode og tips, ikke dumme kommentarar!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Folk vil nok ta deg litt mer seriøs om du ikke lager 3 forumtråder om det samme.

2. Dette er et forum. Vi er ikke profesjonelle fagfolk, som nok i din situasjon ville vært det beste for deg.

3. Det er vanskelig å skjønne hva du vil frem til. Om du vil bli forstått bør du heller ta deg litt bedre tid til å skrive det du mener, istedet for å pøse på med alt på en gang. Du har fått mange saklige svar på hva du bør gjøre i din situasjon, men likevel sier du "gir opp, blir bare plaget her også". For meg ser det ut som at du blir møtt med mye sympati. Pek på en stygg kommentar du har fått på forumet, så skal jeg si noe annet.

Det virker kanskje som om du tar ironi og lignende dønn seriøst. Når du spør "Er fotball farlig?" fks, så må man nesten forvente at folk kan gi deg litt ironiske/ sarkastiske kommentarer tilbake. Det kalles humor, og ikke mobbing.

Lenke til kommentar

Liker ikke å se "jeg gir opp", samme hva det gjelder. For hva det er verdt, så har jeg lest gjennom alt du har sagt i disse trådene dine, og også hva alle andre har sagt, og det er smertefullt å se alle kommentarene som gjentar den samme "snakk med de voksne"-mentaliteten man vet ikke alltid fungerer.

Det at ingen har påpekt det du tydeligvis selv har oversett er bemerkelsesverdig. Noen sier "ikke bry deg", andre sier "vis at du tar deg nær", noen sier "gråt så de ser det"... Alt dette er egentlig bare vrøvl når du mangler SELVTILLIT.

Det er selvtillit som knekker mobbing. Og det er litt vanskelig, fordi mobbing har en tendens til å knekke selvtilliten, og da må man få selvtillit fra andre kilder. Dette er noe man kan systematisk jobbe for å oppnå, men det krever at du ikke sitter på ræva og forventer at det skjer av seg selv.

Send meg en PM om dette høres vettugt ut, men ikke gjør det fordi du vil ha tips som fungerer uten at du jobber for det. Du må ta i et tak selv, men jeg lover deg at hvis du gjør som jeg sier, så kommer mobbing til å være langt f*** inn i fortida.

Jeg har selv slitt med selvtillit etter å ha vært litt nedtrykt gjennom barneskolen, ungdomsskolen og VGS. Og om du ikke har merka det, så har jeg jobba det av meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...