Gå til innhold

Skal kjøpe stasjonær gamer-PC. Help anyone?

Anbefalte innlegg

Hello!

Skal kjøpe meg en ny stasjonær pc. Har sett at mange synes det er bedre å bygge pcen selv.

Har sett på et par pcer på komplett idag.

Er det veldig stor ytelsesforskjell på disse 2 pcene? Dersom man tenker på prisen, hvilken er det mest å hente fra?

i20 komplett gamer:

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10610

i35 komplett gamer:

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10596

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kunne skrevet en stil om hvor det er bedre å bygge selv, men jeg velger å ikke gjøre det her fordi jeg har brekt armen min og skriver med kun venstrehånda, og det er slitsomt. Det jeg mener med det er at det er en god del grunner til å bygge selv.

Hvis du setter opp ett budsjett og ting du trenger og ting du ikke trenger kan jeg eller eventuelle andre gledelig hjelpe deg med den perfekte PCen for deg.

Den største forskjellen på de to PCene der er at man kan velge en prosessor som er ett bedre valg for penga til gaming på i35. Jeg ville sett litt på i35 og konfigurert litt på den hvis du absolutt ikke vil bygge den selv.

Lenke til kommentar

oki! Takk for super raskt svar! Har bestemt meg for å bygge selg nå!

Gamer Diablo3, WoW, Swtor, MW3 etc..

Så jeg vil ha en gaming pc som kjører alt på høyeste settings flawless.

Tenker på pc rundt 10 k, maks 11-12k

Kan ikke ekstremt mye om pc, men vil ha:

-1xssd harddisk på 120gb.

-1x hdd på 1 tb til film etc. (Har ekstern i tillegg)

-1x eller 2x skjermkort. De(t) må levere

-PSU, 850W?

-Prosessor er opp til deg og bedømme hva som er best til gaming. Aner ikke noe om overclocking men har lyst å lære.

osv.

Er evig takknemlig for svar!!

Forresten, har headset, mus, tastatur og 27" hdmi skjerm med 1ms responstid. 1920x1080 oppløsing, så det skal ikke inn i det budsjettet. :) Trenger heller ikke nytt av det.

Lenke til kommentar

Jeg kunne skrevet en stil om hvor det er bedre å bygge selv, men jeg velger å ikke gjøre det her fordi jeg har brekt armen min og skriver med kun venstrehånda, og det er slitsomt. Det jeg mener med det er at det er en god del grunner til å bygge selv.

Hvis du setter opp ett budsjett og ting du trenger og ting du ikke trenger kan jeg eller eventuelle andre gledelig hjelpe deg med den perfekte PCen for deg.

Den største forskjellen på de to PCene der er at man kan velge en prosessor som er ett bedre valg for penga til gaming på i35. Jeg ville sett litt på i35 og konfigurert litt på den hvis du absolutt ikke vil bygge den selv.

Tusen takk for svar! Skrev svar til deg posten under den posten du skrev til meg :) håper på flere svar fra deg!

Lenke til kommentar

Dette er noe:

post-227710-0-20804400-1338323043_thumb.png

Oppsettet er bare ett bilde så du må søke opp delene. Det er fra Dustin.no

Her har jeg ikke tatt med overklokking som en står mulighet, å legge på 250kr til en Cooler Master Hyper 212 Evo vil gjøre så du får rom til grei nok overklokk.

Lenke til kommentar

Dette er noe:

Her har jeg ikke tatt med overklokking som en står mulighet, å legge på 250kr til en Cooler Master Hyper 212 Evo vil gjøre så du får rom til grei nok overklokk.

Ser kjempeflott ut! Bare lurer, men hvor mye bedre er denne enn den i20 gamer premium pcen? hehe. Bare litt kult å vite hvor mye det er å spare på å bygge selv og om delene er av høyere kvalitet enn de delene som settes i ferdig pcer? :)

Lenke til kommentar

Dette er noe:

Ser kjempeflott ut! Bare lurer, men hvor mye bedre er denne enn den i20 gamer premium pcen? hehe. Bare litt kult å vite hvor mye det er å spare på å bygge selv og om delene er av høyere kvalitet enn de delene som settes i ferdig pcer? :)

I grafisk ytelse er det snakk om ~25% bedre på den jeg satt opp.

I tillegg er det ett støydempet kabinett, bedre kjølt skjermkort som lager mindre lyd, flere funksjoner og utvidelsesmuligheter på hovedkortet og en strømforsyning som gjør det mulig å rydde kablene bedre (det å rydde kablene skikkelig er noe som fører til økt luftgjennomstrømning i kabinettet. Økt luftgjennomstrømning fører til at viftene på skjermkort og prosessor må jobbe mindre for å få nok lufting, som ingen fører til lavere støyproduksjon).

Lenke til kommentar

Dette er noe:

I grafisk ytelse er det snakk om ~25% bedre på den jeg satt opp.

I tillegg er det ett støydempet kabinett, bedre kjølt skjermkort som lager mindre lyd, flere funksjoner og utvidelsesmuligheter på hovedkortet og en strømforsyning som gjør det mulig å rydde kablene bedre (det å rydde kablene skikkelig er noe som fører til økt luftgjennomstrømning i kabinettet. Økt luftgjennomstrømning fører til at viftene på skjermkort og prosessor må jobbe mindre for å få nok lufting, som ingen fører til lavere støyproduksjon).

Høres helt fantastisk ut!! :) Jeg og en kompis bestilte i20 idag.. me bare litt modding.. Men angret sjappt.. Skal nok bygge selv nå ja! Eller, det SKAL jeg! tusen hjertelig takk for svar! Dersom jeg vil ha et litt dyrere alternativ kan jeg ta kontakt? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...