Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

CNS depresjon

Anbefalte innlegg

Moren min har blitt innlagt på sykehus, og CNS depresjon er sannsynligvis årsaken. Hun er bevisst og kan snakke som vanlig, men hun er veldig slapp og har problemer med å bevege seg. Hun måtte bruke rullestol for å komme seg rundt tidligere, men nå klarer hun å gå hvis hun får støtte fra en annen.

Jeg har søkt opp så mye info jeg kan om dette, men jeg har ikke funnet mye annet enn at det i noen tilfeller kan ende med koma og andre negative utfall.

Med tanke på at hun har blitt litt bedre siden hun ble lagt inn, er sjansen stor for at hun blir frisk igjen?

Takk for svar

Hilsen en bekymret sønn

Anonym poster: d58b0e24735965288076f2a8dae5be58 Anonym poster: d58b0e24735965288076f2a8dae5be58 Anonym poster: d58b0e24735965288076f2a8dae5be58

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun er nå nesten i stand til å gå som vanlig, og hun er ikke så slapp lenger. Vi regner med at alt blir som vanlig igjen i løpet av uka.

Hvis noen skulle lure så skjedde dette på grunn av inntak av atarax og orfiril.

Jeg vet ikke helt hva CNS depresjon gjør med kroppen, men det har noe med nervesystemet å gjøre. Så vær forsiktig med disse medisinene og ta det i riktige doser :)

Anonym poster: d58b0e24735965288076f2a8dae5be58

Lenke til kommentar

CNS= Central Nervous System.

Altså en depresjon i det sentrale nervesystem. Depresjon i dette tilfelle er ikke det samme som depresjon med nedsatt livsglede. Typiske årsaker er overdosering av medikamenter som påvirker det sentrale nervesystem.

Man gir vanligvis antagonister til legemidlet det er spørsmål om. Prognosene er oftest gode hvis man kan gi behandling i tide. En må påregne lang tids rekonvalesens og rehabilitering etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...