Gå til innhold

E3 2012: Microsofts pressekonferanse og øvrige annonseringer

Anbefalte innlegg

Hmm... Det var langt fra forventet. Microsoft sin konferanse i fjor var jo 10 ganger bedre. Eneste som så brukbart ut var forza og splinter cell. Resten var skuffende, spesielt RE 6 som jeg har gledet meg til så SYKT lenge nå. Men man fikk jo ikke se så veldig mye gameplay da, så kan hende at de sparer det heftigste til en annen gang selv om det burde vært motsatt ;)

Hvor blir det av GTA 5 ?! Microsoft har jo betalt dongevis av penger for å få sine eksklusive forhåndslanseringer til diverse DLC'er, da burde de jo vise noe! SKUFF!

Alt i alt:

3/10

Glemte helt av South park, så jeg trekker karrakteren opp til 4/10, virket faktisk veldig bra :)

Endret av Krispo123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som gir så lav karakter, hva hadde dere forventet/hva skulle til for å få en bedre score? Microsoft viser nye tittler i tre av de største franchisene i spillverden (GoW, Halo og Forza), i tillegg viser de tidseksklusiviteter, og klipp fra noen av de mest etterlengtede non-eksklusive franchisene i Spliter Cell, Resident Evil, Tomb Raider og CoD. I tillegg viser de fra ting fra mindre utviklere, samt ett South Park spill med enormt potensiale.

Og på toppen av dette viser de neste generasjons underholdning krossplatform.

For at jeg skulle gitt bedre så kan du jo se på posten min tidligere i tråden. Jeg forventet info om ny konsoll først og fremst. Når dem da ikke gjør det må de for min del annonsere noe meget interessant, som f.eks av vi i Norge får ta del i all live tv-n som andre land har tilgang til, eller annonsere tids-eksklusiv DLC til storspill som GTA V...

Splinter Cell og Resident Evil har tapt seg enormt. Halo 4 var uten tvil høydepunktet.

Lenke til kommentar

En gladnyhet:

NBA Game Time with NBA.com League Pass

Broadband (U.S.) and NBA League Pass (outside of the U.S.). Fans who subscribe to NBA.com League Pass Broadband will have access to hundreds of out of market live games (blackout restrictions apply in the U.S. and some international markets), plus highlights from around the league and up to the minute stats of your favorite players.

Og en rævanyhet:

NHL GameCenter LIVE (Worldwide except Denmark, Finland, Norway, Sweden).

Hockey fans will be able to enjoy every moment of the live action as it happens on the ice, with live games (out of market and blackout restrictions apply), more in-game interactivity, and replays and highlights on demand any time.

Nå driter jeg i hockey da men typisk at norden er utelatt, tipper det er pga at Viaplay har inngått avtale med NHL. Men synest at Viasat bør rett opp i dette med å tilby ViaPlay.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg ble fornøyd. Ingenting om ny Xbox. Ikke et lite klipp engang...

Halo 4, Forza og South Park var det jeg likte. Spesielt Halo 4 så veldig bra ut.

Jeg trodde virkelig de skulle vise noe nytt om GTA V på slutten, men så ble det bare blops2.

Uff, hadde vi fått mer glede av alt det andre som HBO og div sports kanaler så hadde jeg kunne vært fornøyd.

4/10 høres riktig ut. Hvorfor starte med Halo 4 og avslutte med blops2??? Forstå det den som kan.

Dere som gir så lav karakter, hva hadde dere forventet/hva skulle til for å få en bedre score? Microsoft viser nye tittler i tre av de største franchisene i spillverden (GoW, Halo og Forza), i tillegg viser de tidseksklusiviteter, og klipp fra noen av de mest etterlengtede non-eksklusive franchisene i Spliter Cell, Resident Evil, Tomb Raider og CoD. I tillegg viser de fra ting fra mindre utviklere, samt ett South Park spill med enormt potensiale.

Og på toppen av dette viser de neste generasjons underholdning krossplatform.

For meg er det enkelt:

- Halo 4? Har vært bekreftet lenge.

- Gear of War og Forza? Bra å få det bekreftet, men det var ikke noen bombe akkurat.

- Splinter Cell, Tomb Raider osv? Bra for MS å få DLC tidseksklusivt, men veldig mange av de spillene de nevnte er multiplattform. De burde heller fokusert mye mer på eksklusive og nye spill, ikke multiplattformspill som har vært bekreftet veldig lenge.

I tillegg var det alt for mye fokus på Kinect, og jeg har til dags dato aldri sett en eneste Kinect-spill som interesserte meg. Bing for å styre boksen? Greit nok om man er for lat til å bruke en håndkontroller, men ikke noe for meg. Det vindu-greien så vi kan styre XB360, telefon, TV osv? Nintendo gjør akkurat det samme med Wii U, uten at vi trenger å kjøpe ekstrautstyr.

På toppen av det hele var det alt for lange trailere av uinteressante spill, og den konserten med Usher var ganske teit. Jeg vet det var en reklame for Dance Central 3, men var det bare jeg som ikke så en XB i bruk der? Så alt de viste var at "Dance Central 3 vil ha musikk". :p

Alt i alt var det fint lite som interesserte meg. 4/10 høres greit ut.

Lenke til kommentar

Dere som gir så lav karakter, hva hadde dere forventet/hva skulle til for å få en bedre score?

Flere nye spill, særlg eksklusive. Halo 4, Tomb Raider og Fable ble vist i fjor også.

Minst en stor overraskelse.. Eksklusivt GTA V, Half-Life 3-trailer eller ligende hadde vært store saker.

Langt mer variasjon. Uten Kinect var 90% i FPS/action-sjangeren.

Et hint om hva vi kan forvente neste generasjon.

Lenke til kommentar

Hmm... Det var langt fra forventet. Microsoft sin konferanse i fjor var jo 10 ganger bedre. Eneste som så brukbart ut var forza og splinter cell. Resten var skuffende, spesielt RE 6 som jeg har gledet meg til så SYKT lenge nå. Men man fikk jo ikke se så veldig mye gameplay da, så kan hende at de sparer det heftigste til en annen gang selv om det burde vært motsatt ;)

Hvor blir det av GTA 5 ?! Microsoft har jo betalt dongevis av penger for å få sine eksklusive forhåndslanseringer til diverse DLC'er, da burde de jo vise noe! SKUFF!

Alt i alt:

3/10

Glemte helt av South park, så jeg trekker karrakteren opp til 4/10, virket faktisk veldig bra :)

Eh, nei. I fjor var det mye verre.

Lenke til kommentar

I tillegg:

This year Xbox will bring premium entertainment experiences to more than 180 new countries around the world when Xbox on Windows 8 launches, featuring four Metro-style apps: Video, Music, Games and Xbox SmartGlass. (3)

180 land så må vel Norge være med.

Lenke til kommentar

Flere nye spill, særlg eksklusive. Halo 4, Tomb Raider og Fable ble vist i fjor også.

Minst en stor overraskelse.. Eksklusivt GTA V, Half-Life 3-trailer eller ligende hadde vært store saker.

Langt mer variasjon. Uten Kinect var 90% i FPS/action-sjangeren.

Et hint om hva vi kan forvente neste generasjon.

Så karakterene som gis er altså bare to showet, og ikke for hva Xbox får iløpet av det neste året? Da kan jeg forstå det. Nye spill året før neste gen er vel å håpe på litt for mye, er det ikke det da?

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke gå så langt som å si at presentasjonen var en "fiasko", det blir urettferdig hvis man faktisk ser på hva som virker å være (og som vel også har blitt uttalt) Microsofts prioritering med Xbox for øyeblikket, nemlig Xbox som mediesenter, og et samlingspunkt for familien.

Det er definitivt ikke en presentasjon "hardcore g4m3r" folket, men når sant skal sies er det morsomt å se at Microsoft prøver å utvide horisonten, og samtidig satser på å innvolvere så mange som mulig på flere måter.

De forsøker også å øke brukervennligheten ved bruk av boksen, og for en som kun har et par erfaringer med Smart-TV, må jeg si at Smart Glass virker som en mer "ordentlig" måte å manøvrere seg frem på.

Samtidig skal jeg selvfølgelig ikke stikke under en stol at det var et par merkelige (og en meget unødvendig) deler ved presentasjonen, som egentlig gav meg en følelse av at de ikke helt virker å vite hvordan de skal sanke inn de mest dedikerte brukerne av Xboxen, nemlig de som bruker den for å spille spill.

Jo da, de satser sikkert ved å gå for nye kapitler i allerede etablerte serier, men det virker som om Microsoft har blitt redde for å tørre noe på spillfronten, da er det nesten ironisk at de gambler millioner på nye duppedingser de ikke en gang vet vil lykkes eller ikke.

Hadde de vist litt av dette motet på spill-fronten, så ville vi fått se flere serier ala "Halo", som revolusjonerte FPS på konsoll, og Gears of War, som stadfestet seg som kongen av tredjepersons-skytespill.

Lenke til kommentar

Så karakterene som gis er altså bare to showet, og ikke for hva Xbox får iløpet av det neste året? Da kan jeg forstå det. Nye spill året før neste gen er vel å håpe på litt for mye, er det ikke det da?

Vi gir karakterer til showet ja, og da sammenligner vi MS sitt show med tidligere års presentasjoner og de kommende presentasjonene fra Sony og Nintendo. Når vi altså vet at Sony har tonnevis med eksklusiver og at Nintendo skal presentere et helt nytt system, så må MS tilsvarende gi et bedre show for å ha en sjanse. Det gjorde de dessverre ikke i år, men jeg er helt enig med deg i at 360 som konsoll har en masse bra ting gående for seg det neste året uavhengig av at denne presentasjonen var under middels.

Lenke til kommentar

Høres ut som 4 av 10.

Så svar på spm om hva mer de kunne gjort da.

1: Ny Xbox

2: Nye spill til ny Xbox

3: Slutt på all DLC

4: Online spilling over XBL gratis for uoverskuelig framtid.

5: Slutt på resirkulering av gamle serier.

6: Full støtte for M/KB for alle spill på ny Xbox.

Lenke til kommentar

Samtidig skal jeg selvfølgelig ikke stikke under en stol at det var et par merkelige (og en meget unødvendig) deler ved presentasjonen, som egentlig gav meg en følelse av at de ikke helt virker å vite hvordan de skal sanke inn de mest dedikerte brukerne av Xboxen, nemlig de som bruker den for å spille spill.

Problemet er at Xbox faktisk ikke lenger brukes mest til å spille spill. Over 50% av tiden Xboxer er i bruk brukes de til konsumering av media.

Lenke til kommentar

Vet vi Sony kommer til å ha eksklusiver? Alt MS sin var i alt ganske meh om jeg skulle sett på det alene. Men var kjempe morro å le av. Nintendo har jeg også troen på kommer til å ha et bra show, men jeg med mindre Sony faktisk kommer med noe bra jeg ikke alt viste om blir nok dette en ganske skuffende E3. Ikke noe offensivt dårlig, men samtidig så er alt ganske meh og rutine. Men det vet jeg jo ikke da, Nintendo har jo allerede vist kule ting, og det er mulig Sony kommer med no. Får se EA sin konferanse om 15 min.

Lenke til kommentar

Problemet er at Xbox faktisk ikke lenger brukes mest til å spille spill. Over 50% av tiden Xboxer er i bruk brukes de til konsumering av media.

Uryddig skrevet av meg, det jeg mente var selvfølgelig at de burde prøve å mynte mer mot de som kjøpte Xboxen for det den faktisk var tiltenkt, nemlig TV-spill.

Kan ikke se for meg at majoriteten kjøpte en Xbox fordi det er en kul dekoder med litt ymse ting på.

At vi i Norge ser negativt på utviklingen av Xbox er forståelig, nettopp fordi vi ikke har tilgang til mye av det som frister foruten selve spillene på Xbox.

Lenke til kommentar

Vel, Microsoft knuste nettopp Wii-U med sin støtte for alt av tablet/phones. Win by software, not hardware.

Sony er seriøst på slitern helt på egen hånd så alt i alt må man nok konkludere med at MS har en lys framtid foran seg. Så får vi bare håpe de ikke blir for dominerende i neste generasjon, litt konkurranse er alltid sunt.

Lenke til kommentar

Så karakterene som gis er altså bare to showet, og ikke for hva Xbox får iløpet av det neste året? Da kan jeg forstå det.

Jeg vil si både og.

Om de har Usher på scenen eller ikke betyr ingenting fra eller til for meg når jeg sier 5/10. For meg handler E3 først og fremst om store og spennende nyheter. Det hadde MS lite å by på og da blir det kjedelig og skuffende.

Lenke til kommentar

Vel, Microsoft knuste nettopp Wii-U med sin støtte for alt av tablet/phones. Win by software, not hardware.

Sony er seriøst på slitern helt på egen hånd så alt i alt må man nok konkludere med at MS har en lys framtid foran seg. Så får vi bare håpe de ikke blir for dominerende i neste generasjon, litt konkurranse er alltid sunt.

Tenker vi får se hvordan ting går før vi konkluderer jeg. Men jeg er enig i at det var en viktig annonsering som - om det blir bra og støttet - kan skape problemer for Nintendo.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...