Gå til innhold

E3 2012: Microsofts pressekonferanse og øvrige annonseringer

Anbefalte innlegg

Ett nytt, skikkelig MGS hadde reddet natten min, helt og holdent. Fullførte Sons of Liberty igjen i dag faktisk, og tenker å kruse videre med MGS4 i morra. Så er i MGS-stemning om dagen :) Men ikke noe nytt håndholdt MGS, da gråter jeg litt inni meg.

Det er i alle fall det som trengs for å redde Vita. Et nytt MGS til PS3 vil ikke gjøre noe særlig for konsollsalget i dette stadiet av generasjonen.

Er helt på bølgelengde med tankegangen din, men da må jeg altså skaffe meg en VIta, noe jeg så absolutt ikke tenker å gjøre egentlig. Vita har i det minste ett skikkelig lay-out for kontroll oppsettet. PSP var jo en tragedie uten sidestykke på det området, faktisk så ille at jeg ikke maktet mer en 3-4 timer med Peace Walker. Heldigvis fulgte jo denne lekkerbisken med i MGS HD-pakken, så fikk fullført det. Kjempe godt spill!

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vel også noe med at det kommer nok ny xbox til neste år. Sikkert nye kinect greier på den.

Synes det var ganske mye kinect fremdeles. Verre med move støtten for å si det slik.

Er vi fortsatt sikre på at den neste xboxen kommer neste år? Med tanke på Gears of War Judgement og de tre nye IP-ene er jeg ikke lenger like sikker på at den bli lansert i 2013.

Microsoft må simpelthen ha konsollen klar neste høst, for Sony er garantert ikke interessert i ende sist til mølla denne gangen. Jeg antar Xbox 8 og PS4 kommer til å lansere neck-and-neck, for ingen av dem har råd til å lansere sist.

Lenke til kommentar
Slik utviklingen med Bing er kommer det ikke snart til å være valgfritt å bruke. Det vil bli implementert i alt fra software til hardware, og til slutt være det eneste alternative. Tidligere når jeg brukte Internet Explorer var alltid Bing inkludert i enhver nedlasting. Bing la seg overalt i nettleseren, og gjorde seg selv til standart søkemotor. Den gang kunne den overhode ikke konkurrere med google. Det er tydelig at du og jeg har forskjellige erfaringer med Bing, og ikke minst forskjellige tanker om dens fremtid.
Hva har generell utvikling med Xbox å gjøre? Selvfølgelig vil Bing komme overalt i Microsoft produkter, hva er alternativet der? I en nettleser vil du alltid kunne velge hva du skal bruke.

Jeg frykter en utvikling hvor Bing har blitt standarten, og hvor man ikke har muligheten til å velge andre alternativer. Litt som Apples tankegang, hvor produktet skal være ferdig og man selv ikke skal rote rundt.

Det negative ville vært dersom Bing hindret andre og bedre tjenester i å kunne brukes, fordi det selv er en tjeneste Microsoft har utviklet. Når jeg under pressekonferansen ser hvordan Bing går fra å være en søkemotor i en nettleser til å også skulle styre innholdet i en Xbox begynner jeg naturligvs å lure hvor dette skal ende.

Lenke til kommentar

Ett nytt, skikkelig MGS hadde reddet natten min, helt og holdent. Fullførte Sons of Liberty igjen i dag faktisk, og tenker å kruse videre med MGS4 i morra. Så er i MGS-stemning om dagen :) Men ikke noe nytt håndholdt MGS, da gråter jeg litt inni meg.

Det er i alle fall det som trengs for å redde Vita. Et nytt MGS til PS3 vil ikke gjøre noe særlig for konsollsalget i dette stadiet av generasjonen.

Er helt på bølgelengde med tankegangen din, men da må jeg altså skaffe meg en VIta, noe jeg så absolutt ikke tenker å gjøre egentlig. Vita har i det minste ett skikkelig lay-out for kontroll oppsettet. PSP var jo en tragedie uten sidestykke på det området, faktisk så ille at jeg ikke maktet mer en 3-4 timer med Peace Walker. Heldigvis fulgte jo denne lekkerbiske med i MGS HD-pakken, så fikk fullført det. Kjempe godt spill!

Ja, jeg trengte ikke å spille mer enn demoen av Peace Walker før jeg skjønte at dette var et spill som var for stort for sitt format. Men Sony trenger en konsollselger til Vita nå, og selv om det beste kanskje hadde vært Gears of War, ville nok MGS være så og si like bra.

Lenke til kommentar

Microsoft må simpelthen ha konsollen klar neste høst, for Sony er garantert ikke interessert i ende sist til mølla denne gangen. Jeg antar Xbox 8 og PS4 kommer til å lansere neck-and-neck, for ingen av dem har råd til å lansere sist.

For så vidt enig der, men det er jo mulig at begge konsollene vil komme ut i 2014.
Lenke til kommentar

For så vidt enig der, men det er jo mulig at begge konsollene vil komme ut i 2014.

For sent i forhold til Wii U. Men hadde det ikke vært for det hadde nok begge tatt seg god tid. Men slik legger altså Nintendo press på Sony og Microsoft.

Lenke til kommentar

For sent i forhold til Wii U. Men hadde det ikke vært for det hadde nok begge tatt seg god tid. Men slik legger altså Nintendo press på Sony og Microsoft.

Enig igjen. Jeg tror at de ønsker å vente og se hvor sterk Wii U er i forhold til Xbox 360 og PS3. Om den ligger på nivå med 360 og PS3 så er sjansen stor for at de får lyst til å vente til 2014.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg ble fornøyd. Ingenting om ny Xbox. Ikke et lite klipp engang...

Halo 4, Forza og South Park var det jeg likte. Spesielt Halo 4 så veldig bra ut.

Jeg trodde virkelig de skulle vise noe nytt om GTA V på slutten, men så ble det bare blops2.

Uff, hadde vi fått mer glede av alt det andre som HBO og div sports kanaler så hadde jeg kunne vært fornøyd.

4/10 høres riktig ut. Hvorfor starte med Halo 4 og avslutte med blops2??? Forstå det den som kan.

Lenke til kommentar

Enig igjen. Jeg tror at de ønsker å vente og se hvor sterk Wii U er i forhold til Xbox 360 og PS3. Om den ligger på nivå med 360 og PS3 så er sjansen stor for at de får lyst til å vente til 2014.

Jeg tviler på at kraften i Wii U blir avgjørende, det som blir avgjørende er hvor godt den selger.

Lenke til kommentar

Hm, men tror du ikke MS og Sony har industrispioner som forsker litt på sånne ting som specs til konkurrentene osv? Er neppe så vanskelig å finne ut av hvis man har i kilder hos komponent-produsenter osv. Men tror begge har god lyst til å vente litt, siden man kan lage en mye kraftigere konsoll til samme prisen i 2014.

Lenke til kommentar

Microsoft har kjøpt en ny utvikler: Press Play.

De har hovedsaklig jobbet med mindre prosjekt som mobilspill, så jeg antar at meningen er at de skal lage spill til WIndows Phone.

http://www.videogamer.com/news/press_play_acquired_by_microsoft.html

Jeg tviler på at kraften i Wii U blir avgjørende, det som blir avgjørende er hvor godt den selger.

Beslutningen om når de skal lansere den neste xboxen kommer nok til å bli tatt lenge før den blir lansert. Da er det ikke så lett å bedømme salgstallene til en konsoll som enten ikke har blitt lansert eller har vært tilgjengelig særlig lenge.

Lenke til kommentar
Slik utviklingen med Bing er kommer det ikke snart til å være valgfritt å bruke. Det vil bli implementert i alt fra software til hardware, og til slutt være det eneste alternative. Tidligere når jeg brukte Internet Explorer var alltid Bing inkludert i enhver nedlasting. Bing la seg overalt i nettleseren, og gjorde seg selv til standart søkemotor. Den gang kunne den overhode ikke konkurrere med google. Det er tydelig at du og jeg har forskjellige erfaringer med Bing, og ikke minst forskjellige tanker om dens fremtid.
Hva har generell utvikling med Xbox å gjøre? Selvfølgelig vil Bing komme overalt i Microsoft produkter, hva er alternativet der? I en nettleser vil du alltid kunne velge hva du skal bruke.

Jeg frykter en utvikling hvor Bing har blitt standarten, og hvor man ikke har muligheten til å velge andre alternativer. Litt som Apples tankegang, hvor produktet skal være ferdig og man selv ikke skal rote rundt.

Det negative ville vært dersom Bing hindret andre og bedre tjenester i å kunne brukes, fordi det selv er en tjeneste Microsoft har utviklet. Når jeg under pressekonferansen ser hvordan Bing går fra å være en søkemotor i en nettleser til å også skulle styre innholdet i en Xbox begynner jeg naturligvs å lure hvor dette skal ende.

Beklager, men jeg ser rett og slett ikke problemet i at Microsoft bruker Bing for å gjøre det enklere å finne ting på sin konsoll. Mener du at de skulle brukt Google til denne jobben?

Google bruker jo sin egen søkemotor på Android og Google TV, Youtube osv og jeg ser ingen problemer med dette. Google går bl.a. så langt at de blokkerer metadata på Youtube fra Microsoft.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Halo 4, Forza og South Park var det jeg likte. Spesielt Halo 4 så veldig bra ut.

Jeg trodde virkelig de skulle vise noe nytt om GTA V på slutten, men så ble det bare blops2.

Uff, hadde vi fått mer glede av alt det andre som HBO og div sports kanaler så hadde jeg kunne vært fornøyd.

4/10 høres riktig ut. Hvorfor starte med Halo 4 og avslutte med blops2??? Forstå det den som kan.

Dere som gir så lav karakter, hva hadde dere forventet/hva skulle til for å få en bedre score? Microsoft viser nye tittler i tre av de største franchisene i spillverden (GoW, Halo og Forza), i tillegg viser de tidseksklusiviteter, og klipp fra noen av de mest etterlengtede non-eksklusive franchisene i Spliter Cell, Resident Evil, Tomb Raider og CoD. I tillegg viser de fra ting fra mindre utviklere, samt ett South Park spill med enormt potensiale.

Og på toppen av dette viser de neste generasjons underholdning krossplatform.

Lenke til kommentar

Dere som gir så lav karakter, hva hadde dere forventet/hva skulle til for å få en bedre score? Microsoft viser nye tittler i tre av de største franchisene i spillverden (GoW, Halo og Forza), i tillegg viser de tidseksklusiviteter, og klipp fra noen av de mest etterlengtede non-eksklusive franchisene i Spliter Cell, Resident Evil, Tomb Raider og CoD. I tillegg viser de fra ting fra mindre utviklere, samt ett South Park spill med enormt potensiale.

Og på toppen av dette viser de neste generasjons underholdning krossplatform.

Høres ut som 4 av 10.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Beklager, men jeg ser rett og slett ikke problemet i at Microsoft bruker Bing for å gjøre det enklere å finne ting på sin konsoll. Mener du at de skulle brukt Google til denne jobben?

Jeg ser det som et problem dersom de Bruker bing som en standarttjeneste og som den generelle innstillingen. Talestyrt navigering er en god idé, såfremt de ikke fjerner mulighetene til å navigere med håndkontroll eller universielle fjernkontroller. Så lenge de ikke fjerner noe, men fortsetter å bruke Bing som et alternativ skal jeg ikke klage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...