Gå til innhold

Anbefaling: Prosessor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra artikkel med gode anbefalinger. :thumbup:

Bra artikkel? Den lister bare opp alternativer i visse prisklasser. Vil ikke akkurat kalle det tidenes vanskeligste jobb. Med tanke på at AMD og Intel konkurrerer sterkt på pris i forhold til ytelse, så det er i praksis umulig å gjøre et dårlig valg hvis man har bestemt seg for en pris man er villig til å gi. Hw.no har ikke engang guts nok til å anbefale Intel framfor AMD eller vice versa i en gitt prisklasse, sikkert for å ikke provosere noen fanbois ... Feigt!

Endret av hardrock_ram
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Har ennå ikke fått noen god grunn til å bytte ut PHII X6 1100.

Finnes lite som krever en topp prosessor.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Interessant. Hva med en artikkel der dere forklarer alle de små teknologiene som gjør en CPU god? Det er mange som sikkert lurer på hvorfor en firekjernet AMD prosessor på 3 GHz yter dårligere enn en tokjernet Intel prosessor på 2.8 GHz.

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bra artikkel? Den lister bare opp alternativer i visse prisklasser. Vil ikke akkurat kalle det tidenes vanskeligste jobb. Med tanke på at AMD og Intel konkurrerer sterkt på pris i forhold til ytelse, så det er i praksis umulig å gjøre et dårlig valg hvis man har bestemt seg for en pris man er villig til å gi. Hw.no har ikke engang guts nok til å anbefale Intel framfor AMD eller vice versa i en gitt prisklasse, sikkert for å ikke provosere noen fanbois ... Feigt!

Jeg tviler på at denne artikkelen forsøker å gjøre noe annet enn det som er spesifisert i tittelen hvorav formålet er å anbefale de prosessorene som virkelig er de beste valgene per dags dato. Dette er i realiteten enkelt og derav ment for individer med mindre PC-kunnskaper. Selve årsaken til at AMD ikke nevnes mer i artikkelen kan blant annet skyldes av at AMD sine CPUer er forferdelig dårlige (Bulldozer?). I tillegg så har de selv konstatert at de har gitt opp kampen mot Intel. Jeg tror nok at de med over middels PC kunnskaper ikke har behov for å lese artikler da de allerede vet svaret.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant. Hva med en artikkel der dere forklarer alle de små teknologiene som gjør en CPU god? Det er mange som sikkert lurer på hvorfor en firekjernet AMD prosessor på 3 GHz yter dårligere enn en tokjernet Intel prosessor på 2.8 GHz.

Og i samme slengen ta med hvorfor en I7 3770k til 2600,- ikke er brukanes i spill mens en A8-3870 til 900,- er overlegen?

Endret av Revox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og i samme slengen ta med hvorfor en I7 3770k til 2600,- ikke er brukanes i spill mens en A8-3870 til 900,- er overlegen?

Føler du deg truffet? Hvor nevnte jeg pris?

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at denne artikkelen forsøker å gjøre noe annet enn det som er spesifisert i tittelen hvorav formålet er å anbefale de prosessorene som virkelig er de beste valgene per dags dato. Dette er i realiteten enkelt og derav ment for individer med mindre PC-kunnskaper. Selve årsaken til at AMD ikke nevnes mer i artikkelen kan blant annet skyldes av at AMD sine CPUer er forferdelig dårlige (Bulldozer?). I tillegg så har de selv konstatert at de har gitt opp kampen mot Intel. Jeg tror nok at de med over middels PC kunnskaper ikke har behov for å lese artikler da de allerede vet svaret.

Svarer du på riktig innlegg, eller mikser du mitt innlegg med noen andre sitt? Hvor har jeg etterspurt mer AMD? Sitat av meg selv:

Hw.no har ikke engang guts nok til å anbefale Intel framfor AMD eller vice versa i en gitt prisklasse, sikkert for å ikke provosere noen fanbois ... Feigt!

Og de som ikke har greie på pc (sikkert voldsomt mange av disse på hw.no) har jo aller mest bruk for en konkret anbefaling for hva de bør kjøpe. Så hvor er nytten i å liste opp et alternativ fra AMD og et fra Intel (som i praksis er de to eneste produsentene), med mindre hw.no oppriktig mener at Intel og AMD gir NØYAKTIG like mye for pengene i ALLE prisklasser?

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar

Tror du noen skribenter på hw.no har nok kunnskaper til dette? Er du klar over hva du etterspør? En ting er å liste opp noen nøkkelpunkter i akritekturen. Det er noe helt annet å forklare hvorfor den ene yter dårligere enn den andre. En person som fullt ut forstår og kan forklare dette tar ikke jobb som skribent på hw.no, for å si det sånn ...

Hvis du virkelig er interessert, så kan du lese noen betraktninger om hva som gjør at BD yter dårligere enn forventet her: http://www.anandtech.com/show/5057/the-bulldozer-aftermath-delving-even-deeper

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...